Στο ντεμπούτο της, το 1996, η SLK έδωσε στους φίλους της Mercedes-Benz μια νέα αίσθηση αυτοκίνησης και στη φίρμα μια ώθηση προς τα πάνω. Ο λόγος γινόταν τότε για ένα διθέσιο αυτοκίνητο με μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή όπου με το πάτημα ενός διακόπτη ξεκινούσε μια εντυπωσιακή χορογραφία. Η επιτυχία του μοντέλου ήταν αδιαμφισβήτητη χάρη στις επιλογές της γερμανικής φίρμας και στις βελτιώσεις που ακολούθησαν για να φτάσουμε σήμερα σε ένα νέο όνομα.
Κατά τη δεκαετία του 1970, τα διακριτικά SLC χαρακτήριζαν ένα επιμηκυμένο τετραθέσιο coupe, βασισμένο στην SL. Αντίθετα, το σύγχρονο μοντέλο είναι διθέσιο με μήκος 4,13 μέτρα και βασίζεται στη C-Class.
Εξωτερικά εντυπωσιάζουν η νέα μάσκα με την κάθετη γρίλια και τα χαρακτηριστικά μικρά «διαμάντια», αλλά και τα νέα φωτιστικά σώματα, τα οποία προαιρετικά εφοδιάζονται με προβολείς τεχνολογίας LED. Στο εσωτερικό πάλι ξεχωρίζει το κεντρικά τοποθετημένο στο ταμπλό όργανο, ενώ η οροφή ανοίγει ή κλείνει εν κινήσει, ακόμη και με ταχύτητες ως 40 χλμ./ώρα.
Πλήρης γκάμα κινητήρων, ξεχωρίζει η έκδοση AMG


Η SLC εφοδιάζεται μεταξύ άλλων με δύο δίλιτρους turbo κινητήρες, 184 και 245 ίππων, οι οποίοι εξοπλίζουν τις εκδόσεις SLC 200 και SLC 300 αντίστοιχα. H βασική έκδοση (και, φυσικά, πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση για την Ελλάδα) είναι η SLC 180, η οποία κινείται από μοτέρ 1,6 λίτρων απόδοσης 156 ίππων. Η επιτάχυνση αυτή της έκδοσης από στάση ως τα 100 χλμ./ώρα είναι ζήτημα 7,9 δευτερολέπτων ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 226 χλμ./ώρα. Η τιμή της SLC 180 ξεκινά από 39.280 ευρώ, της SLC 200 από 48.700 ευρώ, της SLC 300 από 66.750 ευρώ, ενώ η diesel SLC 250 d (2.143 κ.εκ., 204 ίπποι) κοστίζει 59.400 ευρώ.
Πανδαισία αισθήσεων!


Η επαφή με την AMG SLC 43 είναι μια μοναδική εμπειρία. Ο κινητήρας της ισορροπεί άριστα ανάμεσα στο πολιτισμένο ύφος ενός αυτοκινήτου… βόλτας και στο πιο σκληροπυρηνικό στυλ ενός σπορ μοντέλου. Αυτή η εντύπωση γίνεται ξεκάθαρη όταν ακούει κανείς τους ήχους που βγαίνουν από τις εξατμίσεις. Με το δεξί πεντάλ βυθισμένο περισσότερο, το πίσω μέρος της AMG SLC 43 παραπέμπει περισσότερο σε… πεδίο μάχης. Οι στενές φουρκέτες των νοτιότερων Αλπεων, στα γαλλικά παράλια όπου βρεθήκαμε, αποτέλεσαν για εμάς την καλύτερη πίστα, εκεί όπου τα χαρίσματα του αυτοκινήτου αποκαλύφθηκαν στο έπακρο.
Με τη βοήθεια βέβαια του προγράμματος Sport+ ο οδηγός μπορεί να προβάλλει με τον καλύτερο τρόπο τις αρετές αυτού του roadster, έστω κι αν το ESP δεν αφήνει και πολλά περιθώρια για… παρασπονδίες. Ωστόσο στις εξόδους των στροφών μπορείς να ακούσεις τα ελαστικά πλάτους 255 χιλιοστών να στριγκλίζουν. Στο παιχνίδι συμμετέχει και η ανάρτηση, η οποία φροντίζει για τις πολύ μικρές κλίσεις του αμαξώματος, ενώ σημαντικό μερίδιο έχει επίσης το εξαιρετικής αμεσότητας αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic με τις 9 σχέσεις. Αν μάλιστα ο οδηγός δεν θέλει να παίρνει τα χέρια του από το τιμόνι, υπάρχουν και τα paddles. Η AMG SLC 43 κοστίζει 92.200 ευρώ. «Είναι πολλά» θα πείτε, αλλά με βάση την εμπειρία που αποκομίσαμε το γερμανικό μοντέλο αξίζει και το τελευταίο cent.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ