Αρκεί μια ματιά στις φωτογραφίες του νέου Megane για να αναρωτηθείς μήπως ο πρόγονος και ο άμεσος διάδοχος του γαλλικού μικρομεσαίου προέρχονται από διαφορετικούς κατασκευαστές. Αφού απαντήσεις σε αυτό και οδηγήσεις τη νέα γενιά του, όπως κάναμε εμείς στην Πορτογαλία με την ευκαιρία της πανευρωπαϊκής του παρουσίασης, το επόμενο ερώτημα φαντάζει «τυπικό»: Μπορεί αυτό το Megane να σταθεί με αξιώσεις απέναντι στον ανταγωνισμό του;
Σχεδίαση: το ήμισυ του παντός


Στην πρόσοψη του νέου Megane κυριαρχεί η κομψή γρίλια με το ευμέγεθες λογότυπο της γαλλικής φίρμας, ενώ οι προβολείς LED του δίνουν ένα ιδιαίτερα δυναμικό ύφος. Το πίσω μέρος αφήνει καλές εντυπώσεις με το επίσης δυναμικό στυλ και τα μεγάλου πλάτους φωτιστικά σώματα. Το μήκους 4,36 μέτρων μοντέλο δείχνει σαφώς πιο σπορ σε σχέση με το παλαιότερο. Σε σύγκριση με το τελευταίο Megane, το νέο είναι μακρύτερο κατά 6,5 εκατοστά και χαμηλότερο κατά 25 χιλιοστά. Επιπλέον, τα εμπρός και πίσω μετατρόχια έχουν φαρδύνει κατά περίπου 5 εκατοστά, ενώ και το μεταξόνιο μάκρυνε κατά 2,8 εκατοστά. Στο εσωτερικό οι διαθέσιμοι χώροι είναι καλοί. Οι εντυπώσεις από τα καθίσματα είναι θετικές, ενώ στην πίσω σειρά οι ψηλοί επιβάτες δεν θα αισθανθούν άβολα. Βέβαια, η περιφερειακή ορατότητα προς τα πίσω περιορίζεται από τις φαρδιές κολόνες, ενώ ο χώρος αποσκευών φιλοξενεί άνετα αντικείμενα διαφορετικών μεγεθών, καθώς ο όγκος του κυμαίνεται από 384 έως 1.247 λίτρα.
Ποιότητα: το νέο ζητούμενο


Στις εκδόσεις, που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε, η φιλοσοφία των καθισμάτων ήταν σπορτίφ και η ποιότητα κατασκευής καλή. Ετσι, αισθάνεται κανείς πιο άνετα στις μπροστινές θέσεις παρά στις πίσω. Θετικά είναι τα σχόλια και για το πάνω μέρος του ταμπλό χάρη στα μαλακά υλικά. Από την άλλη, όμως, το ντουλαπάκι του συνοδηγού είναι κατασκευασμένο από σκληρό πλαστικό, γεγονός που υποβαθμίζει κάπως το επίπεδο της ποιότητας.
Ο πίνακας οργάνων σχηματίζει ένα μοντέρνο μείγμα από αναλογικά όργανα (για το ρεζερβουάρ και τη θερμοκρασία λαδιού) και μία ψηφιακή κεντρική οθόνη. Τη θετική εντύπωση ενισχύει η μεγάλη (8,7 ιντσών) και κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα. Μέσω αυτής ελέγχονται το σύστημα πλοήγησης, τα multimedia, οι λειτουργίες μασάζ κ.τ.λ., που εν μέρει ρυθμίζονται από πολλά υπομενού. Κάποιοι μπορεί να βρουν αυτή την κατάσταση κουραστική, ενώ άλλοι, για παράδειγμα φίλοι των tablets, διασκεδαστική.
Δύναμη: ο TCe των 205 ίππων


Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, το νέο Megane έχει περισσότερο σπορ προσανατολισμό. Το τιμόνι διακρίνεται για την ακρίβειά του, ενώ το αμάξωμα δεν παρουσιάζει ανησυχητικές κλίσεις. Ταυτόχρονα, η πιο σφικτή ανάρτηση δεν αφήνει τους επιβάτες έρμαια στις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Πέρα από αυτά, το Megane GT ξεχωρίζει για τον turbo βενζινοκινητήρα των 1,6 λίτρων με τους 205 ίππους, ο οποίος συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο EDC διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Αυτός ο συνδυασμός κάνει τον οδηγό να αισθάνεται ευχάριστα, ενώ το σύστημα παθητικής τετραδιεύθυνσης επιτείνει τη ζωντάνια που εισπράττει από τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Αν προσθέσετε και τη δυνατότητα αλλαγής σχέσεων μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι ή το σύστημα σπορ εκκίνησης από στάση (Launch Control) που ενισχύει τη σπορτίφ εμπειρία, τότε το παζλ ολοκληρώνεται.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ