Μια νέα διάσταση στον ορισμό του οικογενειακού αυτοκινήτου επιχειρεί να δώσει η τρίτη κατά σειρά γενιά του Touran, συνδυάζοντας με απόλυτη επιτυχία τις πολυχρηστικές ιδιότητες ενός μικρομεσαίων διαστάσεων MPV με τα υψηλά ποιοτικά και κατασκευαστικά στάνταρ της VW.
Το πρώτο, σαφές δείγμα των προθέσεων της γερμανικής φίρμας, έρχεται από τον σχεδιασμό των μεταλλικών επιφανειών του αμαξώματος. Η μετριοπαθής εικόνα ενός αυτοκινήτου που συνήθιζε να «κρύβεται» πίσω από την ιδιαιτερότητα των αναλογιών του αποτελεί παρελθόν, καθώς το νέο Touran αναπαράγει με τον πλέον δημιουργικό τρόπο τα σχεδιαστικά πρότυπα που ακολούθησε το Passat και πολύ σύντομα πρόκειται να υιοθετήσει η όγδοη γενιά του Golf.
Η αύξηση των 13 εκατοστών που παρουσιάζει το συνολικό μήκος του αμαξώματος περνά σχεδόν απαρατήρητη, σε αντίθεση με τις αεροδυναμικές επιδόσεις που οδηγούν το νέο Touran στην κορυφή της ευρύτερης κατηγορίας των πολυχρηστικών οχημάτων.
Η αίσθηση ότι απέναντί σου στέκεται μια πρόταση που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από premium κατασκευές σε ακολουθεί είτε διατηρήσεις τον ρόλο του απλού παρατηρητή είτε αναζητήσεις από τη θέση του οδηγού τις ιδιότητες που προκύπτουν από τον αριστοτεχνικό συνδυασμό του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης των 1,4 λίτρων με το επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Αλλωστε, σε επίπεδο ποιότητας και εξοπλισμού το Touran μπορεί να συγκριθεί μόνο με τα «βαριά χαρτιά» της κατηγορίας του, αφήνοντας οριστικά πίσω του εκείνες τις προτάσεις που μέχρι πρότινος θα μπορούσαν να θεωρηθούν ευθέως ανταγωνιστικές.
Η παρουσία του συστήματος αυτόνομης πέδησης, του ηλεκτρονικού κλιματισμού τριών ζωνών με αισθητήρα ποιότητας αέρα και αντιαλλεργιογόνα φίλτρα, του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με τις εκτεταμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας και την έγχρωμη οθόνη αφής των 6,5 ιντσών ή ακόμα και του ατμοσφαιρικού φωτισμού τεχνολογίας LED στον βασικό εξοπλισμό της έκδοσης Advance αποδεικνύει πως τίποτα δεν έχει αφεθεί στην τύχη του.
Δεδομένη, ανεξαρτήτως εξοπλιστικής έκδοσης, θα πρέπει να θεωρείται η ύπαρξη τρίτης σειράς καθισμάτων, όπως και του συστήματος Fold Flat, το οποίο σου επιτρέπει, με τη χρήση του ενός χεριού, να καταργήσεις ή να ανασύρεις τις δύο επιπλέον θέσεις που κρύβονται κάτω από το επίπεδο δάπεδο του χώρου αποσκευών.
Ο τελευταίος ξεκινά από τα 633 λίτρα (πενταθέσια διαμόρφωση), ωστόσο ο όγκος του μπορεί με ευκολία να μεταβληθεί χάρη στις συρόμενες και ανεξάρτητες μεταξύ τους θέσεις της δεύτερης σειράς καθισμάτων.
Το πλήθος των αποθηκευτικών χώρων για μικροαντικείμενα προσυπογράφει τις πολυχρηστικές ιδιότητες του επταθέσιου θαλάμου επιβατών, ο οποίος δεν άφησε ανεκμετάλλευτη την προσθήκη των 11,3 εκατοστών στο μήκος του μεταξονίου.
Με την άνεση και την πρακτικότητα να συγκαταλέγονται ανάμεσα στις κατακτήσεις της αμέσως προηγούμενης γενιάς του αυτοκινήτου, το σημερινό Touran κάνει τη διαφορά με τη συμπεριφορά του στην άσφαλτο.
Το νέο, ελαφρύτερο και ικανότερο πλαίσιο αποτελεί την ιδανική βάση πάνω στην οποία ο TSI κινητήρας των 1.395 κ.εκ. και το ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη «χτίζουν» ένα ομοιογενές σύνολο.
Οι επτά σχέσεις μετάδοσης του προαιρετικά διαθέσιμου DSG εγγυώνται ότι ανεξαρτήτως συνθηκών, οι 150 ίπποι και τα 250 Nm ροπής θα υπερκαλύψουν τις απαιτήσεις σου. Φυσικά, δεν είναι μόνο τα νούμερα των επιδόσεων εκείνα που σου επιτρέπουν να κινείσαι με άλλον αέρα εντός ή εκτός πόλης, αλλά κυρίως η ικανότητα του Touran να κρύβει τις πραγματικές διαστάσεις του και ως έναν βαθμό τον οικογενειακό προσανατολισμό του.

Φωτογραφίες: Δημήτρης Κολιός, VOLKSWAGEN

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ