Nissan Pulsar 1.6 DiG-T: Επίδειξη διακριτικής ισχύος

Δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός ώστε να αντιληφθείς πως το Pulsar, το μικρομεσαίων διαστάσεων Nissan που έχει «χτιστεί» πάνω στο δάπεδο του Qashqai

κινητήρας: DIG-T 1.618 κ.εκ.
ισχύς: 190 ίπποι/ 5.600 σ.α.λ.
ροπή: 240 Nm/ 1.600 σ.α.λ.
κιβώτιο ταχ.: μηχανικό έξι σχέσεων
κατανάλωση: 5,9 λίτρα/ 100 χλμ.
0-100 χλμ.: 7,7 δευτερόλεπτα
τελική ταχ.: 217 χλμ./ώρα
service: 20.000 χλμ. ή 12 μήνες
ρύποι: 138 γραμμ./χλμ.
τέλη κυκλοφορίας: €151,8
τιμή πώλησης: €21.870

Δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός ώστε να αντιληφθείς πως το Pulsar, το μικρομεσαίων διαστάσεων Nissan που έχει «χτιστεί» πάνω στο δάπεδο του Qashqai και ως εκ τούτου μοιράζεται με το δημοφιλές crossover αρκετά από τα μηχανικά του μέρη, δεν απευθύνεται σε εκείνους που θα θυσίαζαν με ευκολία την άνεση, την ασφάλεια ή ακόμη και την πρακτικότητα ενός συμβατικού hatchback για να αποκτήσουν μια επιδεικτικά ισχυρή πρόταση.

Δοκιμασμένες λύσεις


Σεβόμενοι λοιπόν τον πηγαία οικογενειακό προσανατολισμό του αλλά και αναγνωρίζοντας την ανάγκη δημιουργίας μιας ικανότερης σε όλα έκδοσης, οι Ιάπωνες προχώρησαν στην ισχυροποίηση του Pulsar. Δοκιμασμένος κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες των Qashqai και Juke, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης των 1,6 λίτρων αποτέλεσε την προφανή επιλογή.
Αυτονόητη μπορεί να χαρακτηριστεί και η επιλογή του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων, όπως άλλωστε και η παρέμβαση στις ρυθμίσεις των αναρτήσεων και του συστήματος διεύθυνσης. Πέρα από την αντικατάσταση των τεσσάρων αμορτισέρ, η τοποθέτηση νέων ελατηρίων στους μπροστινούς τροχούς επέτρεψε τη μείωση της διαδρομής της ανάρτησης. Την ίδια στιγμή το τιμόνι μεταφέρει με μεγαλύτερη αμεσότητα και ακρίβεια τις εντολές σου στην άσφαλτο διαθέτοντας μια πιο μεστή αίσθηση.
Προτεραιότητα η ασφάλεια


Ο τίτλος του κορυφαίου δεν υποστηρίζεται αποκλειστικά από τις αναβαθμισμένες τεχνικές προδιαγραφές του μικρομεσαίου Nissan. Μια γρήγορη ματιά στον κατάλογο του εξοπλισμού είναι αρκετή για να αναδείξει τη γενναιοδωρία της έκδοσης Techna, η οποία στο Pulsar των 190 ίππων μεταφράζεται σε ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, δερμάτινες επενδύσεις καθισμάτων, σύστημα πλοήγησης με έγχρωμη οθόνη αφής και φυσικά στο περίφημο Safety Shield, μια πραγματική ασπίδα προστασίας που συνδυάζει αριστοτεχνικά προηγμένες εφαρμογές ενεργητικής ασφάλειας, όπως είναι το σύστημα αυτόματης πέδησης, μειώνοντας θεαματικά τις πιθανότητες εμπλοκής σε ατύχημα.
To ξέσπασμα


Στα χαρτιά η μέγιστη ροπή των 240 Nm αποδίδεται στις 1.600 σ.α.λ., στην πράξη το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού ξεσπά την οργή του λίγο πριν η βελόνα του στροφόμετρου βρεθεί πάνω από τις 3.000 σ.α.λ.
Χρειάζεται μέτρο ώστε να δώσεις την ευκαιρία στους μπροστινούς τροχούς να μεταφέρουν αυτούσια στην άσφαλτο την εκρηκτικότητα του κινητήρα και να χαρίσουν τις ανάλογες επιδόσεις. Χρειάζεται χρόνος ώστε να «ζυγίσεις» το πόδι σου στο γκάζι και να μην πέσεις στην παγίδα της υπερβολής.
Αν και το ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας βρίσκεται πάντα εκεί παρεμβαίνοντας με διακριτικότητα ακόμη και μετά τη μερική απενεργοποίησή του, δεν θα καταφέρει να μετριάσει την τάση των μπροστινών τροχών να ανοίγουν υπό ασφυκτική πίεση την τροχιά τους.
Η υψηλή ποιότητα κύλισης, η οποία δεν χάθηκε στη διαδικασία μετάλλαξης του Pulsar σε μια πρόταση υψηλών επιδόσεων, όπως και η περιορισμένη – τηρουμένων των αναλογιών – κατανάλωση καυσίμου, επανατοποθετούν τα δεδομένα στη σωστή βάση τους.
Ναι μεν η έκδοση των 190 ίππων αποτελεί την κορυφή στη σημερινή γκάμα του μικρομεσαίου Nissan, παρ’ όλα αυτά δεν είναι εκείνη που θα καταφέρει να αντιπαρατεθεί με τους κατά πολύ ισχυρότερους και ακριβότερους ανταγωνιστές της. Εν αναμονή λοιπόν της έκδοσης NISMO, είναι ξεκάθαρο πως το Pulsar 1.6 DIG-T υπηρετεί με μεγαλύτερη συνέπεια τον ρόλο ενός υπεράνω κάθε υποψίας GT.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Autohub
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk