Πριν από 19 χρόνια κάποιοι επιχειρηματίες από τον χώρο της λιανικής πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους προκειμένου να δημιουργήσουν ένα νέο αγοραστικό σχήμα.
Σταδιακά, όλο και περισσότερες επιχειρήσεις συμμετείχαν στην προσπάθεια αυτή, με αποτέλεσμα να μετεξελιχθεί o συνεταιρισμός σε ανώνυμη εταιρεία, την Electronet.
Σταδιακά, όλο και περισσότερες επιχειρήσεις συμμετείχαν στην προσπάθεια αυτή, με αποτέλεσμα να μετεξελιχθεί o συνεταιρισμός σε ανώνυμη εταιρεία, την Electronet.
Σήμερα η Electronet διαθέτει δίκτυο 79 καταστημάτων λιανικής πώλησης σε όλη την Ελλάδα και είναι ίσως η μοναδική αλυσίδα από τον παραδοσιακό κλάδο των ηλεκτρικών ειδών που κατά τη διάρκεια της κρίσης εμφάνισε κερδοφόρες χρήσεις παρά τη δραστική μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών.
«Πολιτική ζημιών»
Ακόμη και οι αλυσίδες που ελέγχονται από πολυεθνικές (Media Markt, Κωτσόβολος) είδαν τα κέρδη τους να εξανεμίζονται, ενώ υποχρεωτικά ακολούθησαν «πολιτική ζημιών» για να διατηρήσουν ή και να αυξήσουν τα μερίδια αγοράς. Για τον κλάδο των συνεταιρισμών ούτε λόγος: από το 2009 κατεγράφησαν ουκ ολίγα «λουκέτα» και αιτήσεις υπαγωγής στο άρθρο 99.
Οπως εξηγεί μιλώντας στο «Βήμα της Κυριακής» η πρόεδρος της Electronet κυρία Πηνελόπη Κοραχάη, «η πολιτική της εταιρείας ήταν πάντα συνετή, ποτέ δεν εκτέθηκε σε δανεισμό, γι’ αυτό και είχαμε περιορισμένα χρηματοοικονομικά έξοδα. Την περίοδο της κρίσης πρώτο μέλημα της διοίκησης ήταν να περιοριστούν στο ελάχιστο οι επισφάλειες, έστω και αν αυτό κόστισε σε απώλεια τζίρου».
To 2013 οι πωλήσεις (χονδρική) της Electronet διαμορφώθηκαν σε 54 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων σε 331.000 ευρώ. Μικρότερα μεγέθη σε σχέση με το 2012 και το 2011 αλλά πάντοτε σε κερδοφόρο τροχιά. Το 2012 οι πωλήσεις είχαν ανέλθει σε 63,7 εκατ. ευρώ και το 2011 σε 74 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων ήταν αντίστοιχα 506.000 ευρώ και 378.000 ευρώ.
Ανοδος πωλήσεων
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης της Electronet, το 2014 θα είναι η πρώτη χρονιά που ο κλάδος των ηλεκτρικών θα κινηθεί με θετικούς ρυθμούς σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις. Ηδη το διάστημα Ιανουάριος – Σεπτέμβριος οι πωλήσεις της ίδιας της εταιρείας κινούνται ανοδικά.
Στον συγκεκριμένο κλάδο επέρχονται σημαντικές αλλαγές τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Η αγορά αλλάζει μετά την εξαγορά της General Electric από την Electrolux, τη συγχώνευση της Whirlpοol με την Indesit και την αποχώρηση της Sony από την αγορά των laptops. Στην εσωτερική αγορά παρατηρήθηκε μεγαλύτερη συγκέντρωση μέσω της ανάληψης της διανομής των προϊόντων που αντιπροσώπευε η Fourlis Trade και τα Toshiba TV sets από την Ιdeal Electronics.
Νέα μοντέλα διανομής
Oπως εκτιμά η πρόεδρος της Electronet, «η υφιστάμενη ύπαρξη διαφορετικών μοντέλων διανομής και συνεργασίας ανάμεσα στους προμηθευτές και στα σημεία λιανικής πώλησης θα δημιουργήσει νέα δεδομένα και νέα μοντέλα διανομής». Και επισημαίνει: «H Electronet από το 1996 έχει αναπτύξει ένα μοντέλο το οποίο εμπεριέχει τα θετικά στοιχεία των μεγάλων αλυσίδων, όπως οι κεντρικές συμφωνίες, οι μαζικές αγορές, η διαφημιστική προβολή, η κεντρική τιμολόγηση και το ενιαίο μηχανογραφικό σύστημα, αλλά ταυτόχρονα προωθεί τα θετικά στοιχεία των ανεξάρτητων επιχειρήσεων, όπως η ευελιξία στο προϊοντικό μείγμα, η εντοπιότητα, η μακροχρόνια σχέση και καθημερινή επαφή του επιχειρηματία με τον καταναλωτή, η προώθηση και διαφήμιση σε τοπικό επίπεδο».
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



