Οταν ο Saïd Hammuche, με καταγωγή από το Μαρόκο, ίδρυσε τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό ευρέσεως εργασίας Mozaïk RH στο Παρίσι, όραμά του ήταν να συμβάλει στην καταπολέμηση των διακρίσεων προωθώντας ταλαντούχους επαγγελματίες από περιθωριοποιημένες κοινωνικές ομάδες στις επιχειρήσεις. Εμπόδιο στον στόχο του να αυξήσει τις θέσεις εργασίας για νέους από περιθωριοποιημένες γειτονιές από 500 σε 5.000 τοποθετήσεις ετησίως ήταν η περιορισμένη διείσδυση στη γαλλική αγορά, καθώς δεν είχε δυνατότητα μεγάλων επενδύσεων.
Η λύση σε αυτό το πρόβλημα δόθηκε χάρη σε μια σημαντική συνεργασία με μία από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές εταιρείες στον τομέα της παροχής υπηρεσιών Επιλογής Προσωπικού, την Adecco. Η εταιρεία με τη σειρά της, με την κίνηση αυτή, απέκτησε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε έναν τομέα στον οποίο ως τότε δεν είχε να επιδείξει ειδίκευση και εμπειρία. Ετσι κατάφερε να ανταποκριθεί στη ζήτηση πολλών πελατών της για προσλήψεις με κριτήριο την πολυπολιτισμικότητα, η οποία αυξάνεται τα τελευταία χρόνια, ενώ συγχρόνως απέκτησε το προφίλ μιας κοινωνικά υπεύθυνης επιχείρησης.
Σύγχυση με την εταιρική κοινωνική ευθύνη


Περιπτώσεις διατομεακής συνεργασίας με κοινωνικό αντίκτυπο, όπως η παραπάνω, υπάρχουν πολλές στο εξωτερικό. Υπάρχουν όμως και στη χώρα μας, αν και το τοπίο της κοινωνικής επιχειρηματικότητας παραμένει ακόμη θολό, με αποτέλεσμα αυτή να συγχέεται συχνά με την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, όχι μόνο από την κοινωνία αλλά και από τους ίδιους τους επιχειρηματίες. Κι όμως, δεν πρόκειται ούτε για χορηγίες, ούτε για οικονομική υποστήριξη ευπαθών ομάδων από εταιρείες, ούτε για περιστασιακές δράσεις δίχως σαφή κοινωνικό προσανατολισμό.
Πρόκειται για οργανώσεις με κοινωνική αποστολή, επιχειρήσεις και δημόσιους οργανισμούς που δουλεύουν μαζί για να αντιμετωπίσουν τις νέες κοινωνικές προκλήσεις, όπως τα πρωτόγνωρα επίπεδα ανεργίας, η αυξανόμενη φτώχεια, τα δημόσια ελλείμματα και ο χαμηλός ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ. Για παράδειγμα, η συνέργεια της κοινωνικής επιχείρησης Cresus με τη La Banque Postale Financement λύνει το πρόβλημα της υπερχρέωσης ατόμων και νοικοκυριών χάρη σε καινοτόμα εργαλεία και προσωπική συμβουλευτική. Συγχρόνως μειώνει τον αριθμό των επισφαλών δανείων του πιστωτικού ιδρύματος, βελτιώνοντας τη βιωσιμότητά του.
Online διαγωνισμός


Με στόχο την ανάδειξη συνδημιουργικών πρότζεκτ και την ενημέρωση της κοινωνίας και των φορέων για τις δυνατότητες τέτοιων συνεργασιών, ξεκίνησε ο νέος online διαγωνισμός «Social & Business Co-creation: collaboration for impact», ο οποίος αναζητεί την πιο καινοτόμο διατομεακή συνεργασία στην Ευρώπη. Η ανακοίνωση του διαγωνισμού έγινε την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014 στο Παρίσι από την Ashoka, το Zermatt Summit Foundation, το Fondation Guilé, την DPD και την Boehringer Ingelheim.
Συμμετοχή στον διαγωνισμό, ο οποίος φιλοξενείται στην πλατφόρμα των Ashoka Changemakers (www.changemakers.com), μπορούν να δηλώσουν όλες οι οργανώσεις με κοινωνική αποστολή, π.χ. σωματεία, μη κυβερνητικές οργανώσεις, οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, ιδρύματα, κοινωνικές επιχειρήσεις, καθώς επίσης επιχειρήσεις και δημόσιοι οργανισμοί που εργάζονται μαζί για να δημιουργήσουν αλλαγή στην Ευρώπη. Οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά στη διεύθυνση www.changemakers.com/co-creation με καταληκτική ημερομηνία τη 10η Απριλίου 2014.
Η Ashoka, η διεθνής ένωση των κορυφαίων κοινωνικών επιχειρηματιών παγκοσμίως, και οι συνεργάτες της αναζητούν τα πιο τολμηρά πρότζεκτ δημιουργίας δυνητικής διαρκούς αλλαγής. Οι συμμετοχές μπορούν να καλύψουν μια ευρεία γκάμα λύσεων, από καινοτόμα προγράμματα δημιουργίας θέσεων εργασίας ως την ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών αντιμετώπισης βασικών αναγκών υποεξυπηρετούμενου πληθυσμού, την παροχή νέων, προσβάσιμων σε όλους, λύσεων. Οι νικητές θα λάβουνσυμβουλευτικές υπηρεσίες, έπαθλα συνολικής αξίας40.000 ευρώ και θα αναδειχθούν απόδιακεκριμένα μέσα ενημέρωσης. Οι νικητές θα ανακοινωθούν στοZermattSummit στις 27 Ιουνίου 2014.
Δημοσιεύτηκε στο helios plus στις 31 Ιανουαρίου 2014

HeliosPlus