1)BMW 4-Series Coupé
Δίπορτη και πραγματικά τετραθέσια, η νέα Σειρά 4 αποτελεί τον διάδοχο της Σειράς 3Coupé και ταυτόχρονα το πιο «classy» μοντέλο της κατηγορίας της. Σχεδίαση που σε «φωνάζει» να οδηγήσεις, άψογος θάλαμος επιβατών, αποδοτικοί κινητήρες ακόμη και τετρακίνητες εκδόσεις στην γκάμα ενός μοντέλου που κληρονομεί μια βαριά παράδοση. Διατηρώντας τη μαγεία της κίνησης στους πίσω τροχούς, το αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων και τα προγράμματα διαμόρφωσης της λειτουργίας του μοτέρ, του συστήματος διεύθυνσης και της ανάρτησης, «δυσκολεύτηκα» να την επιστρέψω στον ιδιοκτήτη της. Η επιλογή μου είναι η 428iμε το δίλιτρο μοτέρ βενζίνης και τους 245 ίππους.
2)Toyota Corolla
Στην ενδέκατη γενιά της και στην καλύτερη στιγμή της ιστορίας της, αυτή ηCorollaμπορεί να αποπλανήσει οδηγικά ακόμη και τους «εχθρούς» της φίρμας, χάρη στη δουλειά που έκαναν οι Ιάπωνες στην ανάρτησή της. «Πατάει» καλύτερα, στρίβει εντυπωσιακά για μικρομεσαίοsedanκαι προβάλλει όσο ποτέ άλλοτε τη διαφορετικότητα της σχεδίασής της. Αυτή και η ποιότητα κατασκευής είναι δύο εξαιρετικοί λόγοι για να την αποκτήσεις, είτε με τους βενζινοκινητήρες 1.33 και 1.6 είτε με τοdieselμοτέρ 1.4D-4Dτων 90 ίππων. Εγώ προτιμώ το τελευταίο!
3)Nissan Note
Μετά τη «σχολήQashqai», ηNissanδημιουργεί τώρα τη «σχολήNote». Εξυπνες διαστάσεις, ευρύχωρο εσωτερικό, ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά και ίσως το καλύτερο πακέτο ενεργητικής ασφάλειας – τοSafetyShield – στην κατηγορία. Με εξαιρετική τιμή εκκίνησης, κινητήρες βενζίνης 1,2 λίτρων καιdiesel1,5 λίτρων αποτελεί μια ευρηματική επιλογή για πρώτο οικογενειακό αυτοκίνητο στην Ελλάδα σήμερα, ενώ συνοδεύεται από τις εξαιρετικές επιδόσεις της ελληνικής αντιπροσωπείας σε υπηρεσίες μετά την πώληση.
4)Renault Clio
Σε μια κατηγορία με πολλούς και διαφορετικούς ανταγωνιστές, τοClioδιαθέτει όλα όσα χρειάζονται για να σκαρφαλώσει στην κορυφή. Με σημεία αναφοράς την οδική συμπεριφορά του και τη φινέτσα που αποπνέει η σχεδίασή του, διατίθεται με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου που απαντούν πειστικά σε διαφορετικά ζητούμενα, είτε αυτά αφορούν την ισχύ και τις επιδόσεις είτε τις πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση καυσίμου. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν, για διαφορετικούς λόγους, οTCe90 των 898 κ.εκ. και ο 1.5 dCiτων 90 ίππων. Προσωπική επιλογή, ο δεύτερος, που απογειώνει το γαλλικό αμάξωμα με τις αναρίθμητες δυνατότητες αισθητικής εξατομίκευσης.
5)Mercedes-BenzS-Class
Τη θεωρώ, συνολικά, το καλύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο, όχι επειδή την επιλέγουν οι ισχυροί αυτού του πλανήτη, αλλά διότι την κατασκευάζουν εκείνοι που διαχρονικά προσφέρουν το καλύτερο «προϊόν» σε αυτή την κατηγορία. Ο τρόπος με τον οποίο ταξιδεύει είναι απαράμιλλος, οι επιλογές μεταξύ κινητήρων βενζίνης, πετρελαίου και υβριδικών συνόλων εξαιρετικά στοχευμένες, ενώ με τη φροντίδα τηςAMGστρίβει σανsupercar, την ώρα που το σύστημαMagicBodyControl«ακυρώνει» και τη μεγαλύτερη ανωμαλία στο οδόστρωμα. Η διακοπή λειτουργίας τηςMaybach«ανάγκασε» τους μηχανικούς στη Στουτγάρδη να δημιουργήσουν ένα νέο ορόσημο στην ιστορία της αυτοκίνησης, μιαS-Classπου είναι ξανά μηχανολογικό πρότυπο για όλους.
6)OpelZafiraTourer
Το πολυτάλαντοMPVτηςOpelαποτελεί στην επταθέσια έκδοσή του τον ορισμό του οικογενειακού αυτοκινήτου για ιδιοκτήτες με χωροταξικές απαιτήσεις. Το δυναμικό πλαίσιό του συνδυάζεται με χρήσιμα συστήματα ασφάλειας, ενώ η γκάμα των κινητήρων του διαμορφώνει τις τιμές πώλησης σε συμφέροντα επίπεδα. Θεωρώ εξαιρετικά αποδοτική την έκδοσηdiesel1.6 CDTiecoFLEXτων 136 ίππων με τα 320Nmροπής από τις 2.000 σ.α.λ.
7) VolvoXC60
Το κορυφαίοSUVτης κατηγορίας σε συνδυασμό με τους νέους δίλιτρους τετρακύλινδρους κινητήρεςDrive-Eτης Volvoαπογειώνει την αξία του. Ανάμεσά τους, η έκδοση βενζίνης Τ6 με τους 306 ίππους παραπέμπει σε καθαρόαιμοGTi,ενώ ηdieselέκδοσηD4 των 181 ίππων αποτελεί την πιο ορθολογική επιλογή σήμερα. Παράλληλα, διατίθεται για πρώτη φορά με αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων, η λειτουργία του οποίου αναδεικνύει τις επιδόσεις και την οικονομία καυσίμου, αναβαθμίζοντας θεαματικά την εμπειρία που αποκομίζεις στον δρόμο, απολαμβάνοντας εξαιρετικά επίπεδα ασφάλειας.
*Δημοσιεύθηκε στο τεύχος Ιανουαρίου 2014



