«Δεν έχω τίποτα να φορέσω». Αυτή είναι μια φράση που κάθε γυναίκα λέει καθώς στέκεται μπροστά σε μία ντουλάπα γεμάτη με ρούχα, αξεσουάρ και παπούτσια. Το αποτέλεσμα; Πολλές από εμάς καταλήγουμε στην ασφαλής επιλογή του γνωστού, αλλά κάπως βαρετού, συνόλου «τζην-μπλουζάκι-αθλητικό», αφήνοντας περισσότερο ιδιαίτερα κομμάτια, όπως μια μίνι δερμάτινη φούστα ή ένα ζευγάρι biker μποτάκια, να μαζεύουν σκόνη στα ράφια. Η λύση δεν είναι να βγούμε ξανά για ψώνια, φορτώνοντας την ήδη μεγάλη γκαρνταρόμπα μας, αλλά να ξεκαθαρίσουμε όσα ήδη έχουμε. Και αν το συμμάζεμα δεν κρατάει πολύ, με το χάος να κυριεύει τα διπλωμένα ρούχα μέσα σε μία μόλις εβδομάδα, αυτό που σίγουρα θα κρατήσει είναι μία ψηφιακή καταχώρηση τους στο κινητό μας.

Αυτό ακριβώς, και άλλα πολλά και δημιουργικά, κάνει το Netrobe, η εφαρμογή για iPhone που δημιούργησε η Χριστίνα Πλακόπητα, γεμίζοντας με μεγάλη επιτυχία ένα κενό που υπήρχε στην τεχνολογική αγορά. Η απόφοιτος Οικονομικών από το UCL του Λονδίνου και Ανάπτυξης Ακινήτων από το Columbia University της Νέας Υόρκης, μας μίλησε για τη δημιουργία του application, για τα όσα προσφέρει στους χρήστες και φυσικά για τη μόδα.

Η αρχή
«Το Netrobe ξεκίνησε καθαρά σαν μια δική μου ανάγκη. Ηθελα να μπορώ να βλέπω ανά πάσα στιγμή όλα τα ρούχα που έχω, γιατί όταν αποφάσιζα να ντυθώ, επέλεγα μόνο αυτά που έβλεπα μπροστά μου. Η ιδέα προέκυψε όταν ήμουν στη Νέα Υόρκη, πριν από δύο χρόνια, όπου λόγω δουλειάς έπρεπε να πάω σε πολλά διαφορετικά events μέσα στην ημέρα, τα οποία απαιτούσαν να ντυθώ τελείως διαφορετικά. Κάθε φορά είχα την αίσθηση πως δεν είχα τι να φορέσω και ότι πρέπει να πάω για ψώνια. Ενιωθα ουσιαστικά ότι χρησιμοποιώ μόνο το 20% της γκαρνταρόμπας μου. Σκεφτόμουν πως θα ήταν ωραίο να υπήρχε ένας τρόπος να βλέπεις όλα όσα έχεις στην ντουλάπα σου, έτσι ώστε να κάνεις και καλύτερους συνδυασμούς. Αυτή η ιδέα μου έγινε εμμονή και έτσι άρχισα να ψάχνω παντού online για να δω αν υπάρχει κάτι αντίστοιχο. Δεν βρήκα όμως κάτι και έτσι κατάλαβα πως υπήρχε χώρος στην αγορά για αυτό που είχα στο μυαλό μου».
Η υλοποίηση
«Στην Νέα Υόρκη άντλησα έμπνευση και από άλλους ανθρώπους που δημιούργησαν τις δικές τους εφαρμογές, καθώς επίσης πήρα και πολλές συμβουλές από άτομα που δούλευαν στο Marketing. Αποφάσισα, όμως, να γυρίσω στην Ελλάδα για να υλοποιήσω την όλη ιδέα μαζί με μία ελληνική ομάδα. Ο συνιδρυτής του Netrobe είναι ο Λεωνίδας Τσεμεντζής και μαζί ξεκινήσαμε σιγά σιγά να στήνουμε το όλο project, κάτι που μας πήρε έναν χρόνο. Η εφαρμογή έκανε την πρεμιέρα της τον Σεπτέμβρη του 2011 και τώρα ήδη έχουμε πάρα πολλούς χρήστες κυρίως από το εξωτερικό».
Το Netrobe σε αριθμούς
«Εχουμε ξεπεράσει τους 50.000 χρήστες, ενώ υπάρχουν άτομα που έχουν ανεβάσει μέχρι και 2.500 αντικείμενα στην ντουλάπα τους. Υπάρχει κόσμος που το χρησιμοποιεί καθημερινά για να δημιουργήσει σύνολα και να πάρει έμπνευση για το τι θα βάλει. Οι χώρες στις οποίες βρίσκει τη μεγαλύτερη ανταπόκριση είναι η Αμερική, η Ιαπωνία, η Ιταλία και η Βραζιλία».
Η σημασία τού να μοιράζεσαι
«Το Netrobe ξεκίνησε ως ένας ψηφιακός τρόπος οργάνωσης της γκαρνταρόμπας του κάθε χρήστη, ως ένα προσωπικό εργαλείο δηλαδή. Πλέον όμως θέλουμε να γίνει μία κοινωνική εμπειρία που θα μοιράζεσαι με τους άλλους. Κανείς δεν θέλει να δημιουργεί κάτι όμορφο που θα βλέπει μόνο αυτός. Επομένως, αυτό που κάναμε ήταν να ανοίξουμε τις ντουλάπες των χρηστών στο κοινό. Μπορεί να δείξεις στους άλλους τα ρούχα που έχεις στην ψηφιακή ντουλάπα σου, καθώς και το τι επέλεξες να φορέσεις κάθε μέρα, από ένα αντικείμενο που ίσως μόλις αγόρασες. μέχρι και έναν συνδυασμό που σκέφτηκε. Ο σκοπός μας είναι η διαδραστικότητα, έτσι ώστε οι φίλοι σου στο Netrobe να σου δίνουν συμβουλές για το τι να φορέσεις. Είναι ένα social network αποκλειστικά για τη μόδα».
Η μόδα

«Για μένα σημαίνει έκφραση, μπορείς να δείξεις τη διάθεση σου με αυτό που φοράς. Σημαίνει και προσωπικότητα, γιατί κάθε φορά που ντυνόμαστε, είναι σαν να μπαίνουμε σε κάποιον ρόλο. Αυτό φαίνεται και στους γύρω μας, ακόμα και το πόσο τους σέβεσαι ή το πόσο χαρούμενος είσαι που θα τους δεις».
Τα είδωλα της μόδας
«Μου αρέσει το στυλ των Cara Delevingne, Olivia Palermo και Diane Kruger»
Τα αγαπημένα μπλογκ μόδας
«Style by Kling – Είναι η απόλυτη έμπνευση του στυλ, γιατί η Elin Kling παράγει ότι πιο φρέσκο και κομψό σε σχέση με τη μόδα και το street style.
Tory Burch Blog – Η Tory είναι για μένα ένα πρότυπο όσον αφορά τη μόδα, αλλά και την καριέρα. Μ’ αρέσει να βλέπω συχνά το blog της γιατί μου θυμίζει το πόσο σημαντικό είναι να έχεις πάντα τη δική σου προσωπικότητα και να μην επηρεάζεσαι διαρκώς από άλλους. Επίσης, δείχνει και τη σημασία του κλασικού και πως οι τάσεις στη μόδα δεν είναι πάντα οι ιδανικές για μας.
The Northern Light – Για τέλεια fashion σύνολα, αυτό το μπλογκ είναι η καλύτερη επιλογή για street style.
Και φυσικά το blog του Netrobe καλύπτει από street style, σε must-have items και οτιδήποτε μας εμπνέει γύρω από τη μόδα, αλλά και από τους χρήστες του app μας που γίνονται είδωλα της μόδας, ανοίγοντας την ντουλάπα τους σε μας».
Αγαπημένα μέρη για shopping
«Λάτρεψα το pop-up store του Warby and Parker στη Νέα Υόρκη που άνοιξε τα Χριστούγεννα, όπως και τα γυαλιά τους. Οχι μόνο είναι κομψά, αλλά με κάθε ζευγάρι που αγοράζεις, δίνουν ένα δώρο σε ένα παιδάκι που τα έχει ανάγκη.
Στην Αθήνα, το πάθος μου είναι οι μπαλαρίνες του Λεμήσιου. Είναι όλα χειροποίητα και τα καλύτερα και ωραιότερα flats που έχω βάλει ποτέ.
Στο Λονδίνο, η αλήθεια είναι πως το ανακαλύπτω ξανά από την αρχή τώρα που μετακόμισα και τα περισσότερα ψώνια μου τα κάνω πια online από το Ssense και το TheOutnet».
Η τελευταία αγαπημένη αγορά
«Ενα φόρεμα της Mary Katrantzou, το οποίο έχει επάνω ροζ πεόνιες και είναι τέλειο για την άνοιξη».
Η εμπειρία της δημιουργίας
«Τι θα έλεγα σε όσους σκέφτονται να ξεκινήσουν τη δική τους εφαρμογή; Να πάρουν μια πολύ βαθιά ανάσα, να είναι έτοιμοι να βυθιστούν σε ένα ατέλειωτο ταξίδι, σε έναν αγώνα δρόμου ουσιαστικά. Τα applications είναι μια απίστευτη τεχνολογία, γιατί σε συνδέει με πάρα πολύ κόσμο, ο οποίος μπορεί να σου δώσει άμεσα τη γνώμη του για αυτό που του προσφέρεις. Είδα ότι η απόφαση μας να κάνουμε πρώτα την εφαρμογή και μετά το site ήταν απόλυτα σωστή, γιατί όλος ο κόσμος ασχολήθηκε και ήθελε να μας πει τι του άρεσε και τι όχι».
*Το Netrobe θα είναι σύντομα διαθέσιμο και για κινητά Android.