Απελευθέρωση ακτοπλοϊκών γραμμών και ναύλων ζήτησε η τρόικα

Απελευθέρωση όλων των γραμμών και των ναύλων, κατάργηση των υποχρεωτικών δρομολογήσεων αλλά και των περιορισμών, όσον αφορά τα πληρώματα, ζήτησε σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ η τρόϊκα κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχε με τους τρεις γενικούς γραμματείς του υπουργείου Ναυτιλίας.

Απελευθέρωση όλων των γραμμών και των ναύλων, κατάργηση των υποχρεωτικών δρομολογήσεων αλλά και των περιορισμών, όσον αφορά τα πληρώματα, ζήτησε σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ η τρόϊκα κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχε με τους τρεις γενικούς γραμματείς του υπουργείου Ναυτιλίας.

Από την πλευρά τους ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας Αθανάσιος Μπούσιος, ο γενικός γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής Κώστας Μουτζούρης και ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Σπιλάνης φέρεται να απάντησαν ότι όπου χρειάζεται και μπορεί θα γίνουν βελτιώσεις, ωστόσο ο ιδιόμορφος χώρος του Αιγαίου δεν επιτρέπει πλήρη απελευθέρωση της αγοράς στον χώρο της ακτοπλοΐας, υποστήριξαν οι τρεις γενικοί γραμματείς του υπουργείου Ναυτιλίας.
Επίσης ανέφεραν ότι η αγορά στον χώρο της ακτοπλοΐας λειτουργεί ήδη με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και ότι, αν προχωρούσε μία πλήρη απελευθέρωση της αγοράς, τότε σε πολλά νησιά θα υπήρχε πλήρη ακτοπλοϊκή απομόνωση, κάτι που θα ήταν αντίθετο με την ευρωπαϊκή συνθήκη της Λισαβόνας περί εδαφικής συνοχής.

«Τα γεωγραφικά ή δημογραφικά χαρακτηριστικά των ευρωπαϊκών εδαφών δεν πρέπει να επηρεάζουν τις βασικές ελευθερίες που απολαμβάνουν οι πολίτες: μετακίνησης, πρόσβασης στα αγαθά, στις υπηρεσίες, στο κεφάλαιο και τη γνώση».


Ακόμη σημείωσαν ότι θα υπήρχαν σοβαρά προβλήματα όσον αφορά τον τουρισμό, καθώς τα συμβόλαια που κλείνουν κάποιες ξένες εταιρείες tour operators με μεγάλα ξενοδοχεία νησιών αλλά και μικρές μονάδες είναι πολυετή, ενώ η τιμή του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου που θα εκτοξευόταν στα ύψη, θα λειτουργούσε αποτρεπτικά στην εμπορική κίνηση.
Σημειώνεται ότι το δρομολογιακό έτος 2011- 2012 περισσότερες από 200 γραμμές εξυπηρετήθηκαν μέσω τακτικής δρομολόγησης πλοίων και 91 μέσω συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας (άγονες γραμμές).
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Δείτε επίσης
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk