Κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου στο χέρι, από κοίλους βλαστούς φοινικόδεντρων και λεπτά μπαμπού, τα οποία, υπό την πίεση ατμού, αποκτούν τις φίνες καμπύλες που τη χαρακτηρίζουν.

 Είναι μια αρκετά μεγάλη πολυθρόνα, καθώς έχει 1 μέτρο ύψος, το βάθος της είναι 90 εκ. και το πλάτος της άλλα τόσα. Ωστόσο, παρά τις διαστάσεις της, δεν βαραίνει τον χώρο στον οποίο βρίσκεται επειδή είναι εξαιρετικά «αιθέρια».

 Στην πραγματικότητα, η φόρμα της προκύπτει από ευρηματικό ανασχεδιασμό μιας αρχετυπικής μπερζέρας. Η κυριότερη διαφορά με το πρότυπο είναι η μεγαλύτερη κλίση της πλάτης της προς τα πίσω, η οποία αυτομάτως την κάνει πολύ πιο αναπαυτική και επιβάλλει μια πιο χαλαρή στάση καθίσματος. Αυτός είναι, άλλωστε, και ο λόγος για τον οποίο αγαπήθηκε τόσο πολύ ανά τον κόσμο ως απαράμιλλο διαχρονικό σύμβολο του στυλ lounge της δεκαετίας του 1950, αλλά και γενικότερα της ευζωίας που είναι ταγμένη στην κομψότητα.

 Ο Franco Albini (1905-1977) θεωρείται ο σημαντικότερος εκπρόσωπος του ιταλικού νεορασιοναλισμού, παρ’ ότι, λαμβάνοντας υπόψη το σύνολο του έργου του, δύσκολα θα τον περιόριζε κάποιος μόνο σε αυτό το ρεύμα της εποχής. Σπούδασε αρχιτεκτονική στο Μιλάνο και αμέσως μετά εργάστηκε για μικρό χρονικό διάστημα κοντά στον Gio Ponti προτού ανοίξει δικό του γραφείο,
το 1930. Υπήρξε ιδιαίτερα παραγωγικός στο design, επί 30 χρόνια, μέχρι που αποφάσισε να επικεντρώσει το ενδιαφέρον του στην αρχιτεκτονική.

• Η δεκαετία του 1950 θεωρείται η χρυσή εποχή του στον σχεδιασμό επίπλων. Η περίοδος αυτή ξεκινά με μια στροφή του Albini προς τα φθηνά, φυσικά υλικά και τις παραδοσιακές τεχνικές κατασκευής. Για τον λόγο αυτόν, η πολυθρόνα Gala έχει αποκτήσει ύψιστη σημασία για την ιστορία του design. Είναι ένας λαμπρός ανθός του λόγιου μοντερνισμού που ξεπήδησε από την αξιοποίηση ταπεινών πρώτων υλών και λαϊκών βιοτεχνικών μεθόδων, την οποία εξάλλου επέβαλε και η ανάγκη,
λόγω έλλειψης άλλων υλικών στις αρχές της μεταπολεμικής περιόδου.

 Ωστόσο, το έπιπλο αυτό δεν θα ήταν τόσο θαυμαστό, αν η τροχιά του Albini δεν συναντούσε εκείνη του Vittorio Bonacina, διευθυντή της περίφημης εταιρείας που φέρει το όνομά του και η οποία, από το 1889, εξειδικευόταν στην παραγωγή αριστοτεχνικών επίπλων από ρατάν.

 Η Gala παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1951, στην ΙΧ Triennale στο Μιλάνο, και απέσπασε χρυσό μετάλλιο ως σύνθεση που συνδύαζε πρωτοποριακό σχεδιασμό, σοφιστικέ κομψότητα και τελειοθηρική κατασκευή.

 Την επόμενη χρονιά ο Albini έκανε μερικές μετατροπές, ώστε το κάθισμα να στέκεται σε δύο θέσεις, ανάλογα με την κλίση που επιθυμεί ο χρήστης. Τα οριστικά κατασκευαστικά σχέδια και η πατέντα της κατατέθηκαν το 1958. Σήμερα, εκτίθεται στις μόνιμες συλλογές των σπουδαιότερων μουσείων design του κόσμου (ΜοΜΑ, Vitra Design Museum, Μουσείο της Triennale στο Μιλάνο κ.ά.) και εξακολουθεί να κατασκευάζεται με τον ίδιο τρόπο από τη Vittorio Bonacina, στην Ιταλία. Διατίθεται σε δύο χρώματα, φυσικό και λευκό.

Την πολυθρόνα Gala για τη V. Bonacina θα βρείτε στο κατάστημα Design Plaza, 210 6850.611