United και Continental Αirlines δημιουργούν γίγαντα στους αιθέρες
Μέσα από την ηφαιστειακή σκόνη που συνεχίζει να σκεπάζει τον ευρωπαϊκό ουρανό γεννήθηκε η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στον κόσμο μετά τη συγχώνευση δύο αμερικανικών κολοσσών, της United Αirlines και της Continental Αirlines. Η συμφωνία, αξίας 3,17 δισ. δολαρίων, οριστικοποιήθηκε χθες και ο στόλος της νέας εταιρείας θα κρατήσει το όνομα της United μαζί με τα χρώματα και το λογότυπο της Continental. Επικεφαλής του γίγαντα των αιθέρων θα τεθεί ο μέχρι πρότινος διευθύνων σύμβουλος της Continental Τζεφ Σμίσεκ, με τον Γκλεν Τίλτον της United να αναλαμβάνει καθήκοντα μη εκτελεστικού προέδρου. Οι δύο εταιρείες είχαν βρεθεί πολύ κοντά στη συγχώνευση και πριν από δύο χρόνια, όμως η διοίκηση της United έδωσε το «πράσινο φως» για τη σύμπτυξη των δύο εταιρειών μέσω της ανταλλαγής μετοχών αργά το βράδυ της Κυριακής.
Σύμφωνα με τους όρους της συμφωνίας, οι μέτοχοι της United θα κατέχουν στο εξής το 55% του ενοποιημένου ομίλου ενώ οι μεριδιούχοι της Continental θα ανταλλάξουν τις μετοχές τους με 1,05 μετοχή της United. Εκτιμάται ότι το συνολικό όφελος που θα προκύψει από την εξοικονόμηση εξόδων αλλά και από την ενοποίηση των εσόδων θα ανέλθει σε 1,2 δισ. δολάρια ως το 2013. Οπως διευκρίνισε ο Τίλτον, οι επιπτώσεις για το προσωπικό των δύο τέως ανταγωνιστικών εταιρειών θα είναι ελάχιστες καθώς «θα υπάρξει κάποια μείωση» του συνολικού αριθμού των απασχολουμένων ωστόσο αυτή θα προέλθει «κυρίως από τη συνταξιοδότηση και τα προγράμματα εθελουσίας εξόδου». Με βάση το υπάρχον προσωπικό των δύο εταιρειών, ο όμιλος θα απασχολεί περισσότερους από 88.000 υπαλλήλους.
O Σμίσεκ, από την πλευρά του, τόνισε ότι πρόκειται για μια «συνένωση επί ίσοις όροις» καθώς το 14μελές προεδρείο της νέας εταιρείας θα απαρτίζεται από 6 μέλη και έναν εκπρόσωπο των εργαζομένων καθεμιάς εκ των συγχωνευμένων εταιρειών. Ο στόλος των 700 αεροσκαφών της νέας εταιρείας θα καλύπτει ουσιαστικά ολόκληρη την υφήλιο καθώς θα πετά σε 370 προορισμούς συνδέοντας 59 χώρες, από την Ευρώπη και τη Νότια Αμερική (όπου πετούσε έως τώρα η Continental) ως την Ασία και τον Ειρηνικό (τις οποίες κάλυπτε η United).
Ο νέος χάρτης των αερομεταφορών
Επτά μεγάλες αεροπορικές συμφωνίες υπεγράφησαν από το 2001, αλλάζοντας τον παγκόσμιο χάρτη του κλάδου των αεροπορικών εταιρειών.
2010 UΑL- Continental Αirlines: Η United εξαγοράζει την Continental αντί 3,17 δισ. δολαρίων. Η συμφωνία ανακοινώθηκε στις 3 Μαΐου.
2010 Βritish Αirways- Ιberia: Η συμφωνία είχε ανακοινωθεί τον Νοέμβριο του 2009, αλλά επισήμως υπεγράφη στις 8 Απριλίου 2010. Δημιουργείται η τρίτη σε επιβατική κίνηση εταιρεία της Ευρώπης μετά την Αir France- ΚLΜ και τον όμιλο Lufthansa.
2009 Lufthansa- Αustrian Αirlines: Για να ανταγωνιστεί την Αir France-ΚLΜ ο γερμανικός αερομεταφορέας εξαγοράζει την αυστριακή Αustrian, τη βρετανική ΒΜΙ και τη βελγική Βrussels Αirlines.
2008 Delta Αir Lines, Νorthwest: Τον Οκτώβριο η αμερικανική Delta εξαγοράζει την επίσης αμερικανική χαμηλού κόστους Νorthwest, εκθρονίζοντας την Αir France – ΚLΜ από την κορυφή των εταιρειών, με βάση την επιβατική κίνηση.
2005 US Αirways- Αmerica West Αirlines: Υπό καθεστώς χρεοκοπίας η US Αirways εξαγοράστηκε από την Αmerica West Αirlines, αν και δύο φορές μεγαλύτερη από τον σωτήρα της.
2004 Αir France- ΚLΜ: Η γαλλική εταιρεία εξαγόρασε την ολλανδική ΚLΜ Royal Dutch Αirlines, δημιουργώντας τον μεγαλύτερο (τότε) αερομεταφορέα στον κόσμο.
2001 Αmerican Αirlines- ΤWΑ: Η Αmerican Αirlines εξαγοράζει την ΤWΑ η οποία βρισκόταν στο χείλος της χρεοκοπίας.
Σύντομα διεθνή
* Νorsk Ηydro: Στην εξαγορά της μονάδας αλουμινίου της βραζιλιάνικης εταιρείας Vale αντί του ποσού των 4,9 δισ. δολαρίων προχώρησε ο μεγάλος ευρωπαϊκός όμιλος. Βάσει της συμφωνίας, η Vale θα λάβει 1,1 δισ. δολάρια σε μετρητά, ενώ τα υπόλοιπα σε μετοχές της Νorsk Ηydro η οποία και αναλαμβάνει την κάλυψη χρεών της μονάδας που αποκτά, ύψους 700 εκατ. δολαρίων. Αποτέλεσμα της ανταλλαγής, μόλις αυτή ολοκληρωθεί, θα είναι η Vale να έχει στην κατοχή της το 22% της Νorsk Ηydro, ενώ το μερίδιο που θα κατέχει το νορβηγικό Δημόσιο στη Νorsk Ηydro θα μειωθεί στο 34,5%. * Sysco Corp.: Αύξηση κερδών σημείωσε η μεγάλη εταιρεία τροφίμων κατά το τρίτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2009. Οπως αναφέρουν δημοσιογραφικές πληροφορίες, τα κέρδη της Sysco Corp. αυξήθηκαν στα 247,6 εκατ. δολάρια ή 42 σεντς ανά μετοχή, από 226,2 εκατ. δολάρια ή 38 σεντς ανά μετοχή, ενώ τα έσοδα αυξήθηκαν στα 8,9 δισ. δολάρια από 8,7 δισ. δολάρια. Σημειωτέον ότι οι αναλυτές της αγοράς τοποθετούσαν τα ανά μετοχή κέρδη στα 39 σεντς.
* Samsung Εlectronics: Αύξηση 21% στα ενοποιημένα έσοδα για το πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης παρουσίασε ο κορυφαίος όμιλος ηλεκτρονικών. Τα έσοδα της Samsung διαμορφώθηκαν σε 34,64 τρισ. γουάν, ενώ τα καθαρά ενοποιημένα κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε 3,99 τρισ. γουάν. Τα ενοποιημένα λειτουργικά κέρδη του τριμήνου ανήλθαν στα 4,41 τρισ. γουάν, παρουσιάζοντας εξαπλασιασμό σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2009. Τα ενοποιημένα λειτουργικά κέρδη του πρώτου τριμήνου του 2010 ξεπέρασαν την προηγούμενη υψηλότερη απόδοση των 4,22 τρισ. γουάν που σημειώθηκε στο τρίτο τρίμηνο του 2009. Τα θετικά οικονομικά αποτελέσματα της Samsung κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους οφείλονται τόσο στη σημαντική βελτίωση όλων των επιχειρηματικών τομέων στους οποίους δραστηριοποιείται η εταιρεία, όσο και στα υψηλά κέρδη, ειδικότερα στον τομέα των ημιαγωγών.
* Νielsen Co.: Σημαντική άνοδο παρουσίασαν τα καθαρά κέρδη της διεθνούς εταιρείας δημοσκοπήσεων στο πρώτο τρίμηνο χρήσης, καθώς εμφάνισε λιγότερες ζημιές στα παράγωγα προϊόντα, ενώ τα έσοδά της αυξήθηκαν. Η Νielsen ανακοίνωσε κέρδη 41 εκατ. δολαρίων, αυξημένα από τα 4 εκατ. δολάρια έναν χρόνο νωρίτερα. Τα αποτελέσματα αυτού του έτους περιλάμβαναν 3 εκατ. δολάρια κόστος αναδιάρθρωσης, ενώ το προηγούμενο έτος το κόστος αναδιάρθωσης ανήλθε στα 5 εκατ. δολάρια. Παράλληλα τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 8,5% στα 1,2 δισ. δολάρια. Προσαρμοσμένα σε αναδιαρθρωτικές και συναλλαγματικές μεταβολές, τα λειτουργικά έσοδα ενισχύθηκαν κατά 9%.