ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ

Αναζητώντας τα εμπορεύματα

Από την ημέρα που ξεκίνησε η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Πειραιά ο επιχειρηματίας κ. Ν. Καραγεωργίου βρίσκεται μπροστάσε έναν χάρτη με το τηλέφωνο στο χέρι. Αναζητεί διαδρομές και δρομολόγια πλοίων από λιμάνι σε λιμάνι, σε ολόκληρη τη Μεσόγειο, για να παραλάβει τα εμπορεύματα που περίμενε στο λιμάνι του Πειραιά και σήμερα βρίσκονται κάπου μεταξύ Ισραήλ, Τουρκίας και Αιγύπτου. Η βιομηχανία επεξεργασίας και τυποποίησης οσπρίων 3Α, την οποία ελέγχει, με ετήσιο τζίρο περί τα 30.

Από την ημέρα που ξεκίνησε η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Πειραιά ο επιχειρηματίας κ. Ν. Καραγεωργίου βρίσκεται μπροστάσε έναν χάρτη με το τηλέφωνο στο χέρι. Αναζητεί διαδρομές και δρομολόγια πλοίων από λιμάνι σε λιμάνι, σε ολόκληρη τη Μεσόγειο, για να παραλάβει τα εμπορεύματα που περίμενε στο λιμάνι του Πειραιά και σήμερα βρίσκονται κάπου μεταξύ Ισραήλ, Τουρκίας και Αιγύπτου. Η βιομηχανία επεξεργασίας και τυποποίησης οσπρίων 3Α, την οποία ελέγχει, με ετήσιο τζίρο περί τα 30.000.000 ευρώ, παραλαμβάνει αυτή την εποχή του έτους τις παραγγελίες που έχει κλείσει από το καλοκαίρι για να αντεπεξέλθει στην αυξημένη ζήτηση οσπρίων της χειμερινής περιόδου.

Στη διάρκεια του Οκτωβρίου επρόκειτο να παραλάβει 30 ως 40 κοντέινερ με διαφόρων ειδών όσπρια, τα οποία προέρχονται κυρίως από τον Καναδά και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Πρόκειται για ποσότητα περίπου 1.500 τόνων. Οι απεργιακές κινητοποιήσεις των λιμενεργατών όμως ανέτρεψαν τα σχέδιά του. Σίγουρα μέσα στις επόμενες ημέρες θα μάθει πού βρίσκονται τα εμπορεύματά του, αλλά αυτό είναι το λιγότερο. Οπως μικρή σημασία έχει και το γεγονός ότι για να τα μεταφέρει στον Πειραιά θα χρειαστεί να καταβάλει επίναυλο 20% ως 30%. Το σημαντικότερο, που χάνεται και δεν πρόκειται να αναπληρωθεί, είναι ότι στο διάστημα του Οκτωβρίου οι πωλήσεις της εταιρείας του θα καταγράψουν δραματική μείωση, αφού ήδη αδυνατεί να τροφοδοτήσει κανονικά, αναλόγως δηλαδή της επικρατούσας ζήτησης, την αγορά. Οπως λέει ο ίδιος «σε αρκετούς κωδικούς υπάρχει έλλειψη», και εκτιμά ότι στη διάρκεια του Οκτωβρίου θα χάσει πωλήσεις ύψους 2.000.000 ως 2.500.000 ευρώ, τις οποίες δεν θα μπορέσει να αναπληρώσει. Και συμπληρώνει: «Εκτός από την οικονομική ζημιά που υφίστανται οι επιχειρήσεις, υπάρχει και πρόβλημα αξιοπιστίας του λιμανιού».

Είναι γεγονός ότι πολλοί επιχειρηματίες βρίσκονται σε ασφυκτικό κλοιό. Λόγω της απεργίας των λιμενεργατών στο λιμάνι του Πειραιά έχουν εγκλωβιστεί χιλιάδες κοντένειρ με τις παραγγελίες τους. Και αναγκάζονται να απευθυνθούν σε άλλα λιμάνια, με επιπλέον κόστος. Και το κόστος είναι το μικρότερο κακό. Το χειρότερο είναι πως τα καταστήματά τους μένουν χωρίς εμπορεύματα. Χάνουν πωλήσεις εκατομμυρίων ευρώ. Αλλά και γενικότερα η κατάσταση στο λιμάνι του Πειραιά είναι προβληματική. Η γραφειοκρατία στα τελωνεία και η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού ανήκουν στα χρόνια προβλήματα του πρώτου λιμανιού της χώρας.

Ο κ. Αθ. Χατζηιωάννου, πρόεδρος της εταιρείας Sprider Stores, αναζητεί στα λιμάνια της Μεσογείου περισσότερα από 200 κοντέινερ με εμπορεύματα της εταιρείας του. Περίπου το ένα πέμπτο των εμπορευμάτων που παραλαμβάνει κάθε χρόνο από όλο τον κόσμο. Εχει ήδη πρόβλημα· και μάλιστα σοβαρό. Οπως λέει ο ίδιος, κάποια από τα κοντέινερ που περιμένει βρίσκονται εγκλωβισμένα στις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ, κάποια άλλα έχουν σταλεί στη Θεσσαλονίκη και ορισμένα εκτιμά ότι ίσως είναι στην Αίγυπτο. Και έτσι, συμπληρώνει, δεν διαθέτει αρκετές ποσότητες για να προμηθεύσει τα καταστήματά του. «Η κατάσταση αυτή», αναφέρει ο κ. Χατζηιωάννου, «έρχεται να προστεθεί στην ήδη προβληματική, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης,αγοράς ». «Είναι η τρίτη χρονιά που δημιουργούνται προβλήματα στο λιμάνι» , τονίζει ο κ. Κων. Τσουβελεκάκης , αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Fashion Βox Ελλάς (Replay), αλλά και γενικός γραμματέας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ). Η εταιρεία του φέρνει τα εμπορεύματά της από το λιμάνι της Πάτρας, όπως και πολλές επιχειρήσεις του ΣΕΛΠΕ που απευθύνονται σε άλλα λιμάνια- όπως στον Αστακό, τον Βόλο, την Πάτρα, τη Θεσσαλονίκη- και επιβαρύνονται με επιπλέον κόστος και χρονική καθυστέρηση. Ο ίδιος θεωρεί βέβαιο πως «αν συνεχιστεί η απεργία στο λιμάνιο τζίρος πολλών εταιρειών θα μειωθεί, σε μια περίοδο που πολλές επιχειρήσεις ελπίζουν να βγάλουν τα “σπασμένα” των προηγούμενων μηνών, ενώ δεν αποκλείεται να αυξηθεί η ανεργία». Σύμφωνα με τον κ. Τσουβελεκάκη, «Ο ΟΛΠ έτσι κι αλλιώς δεν φημίζεται για την εύρυθμη λειτουργία του, είναι χαρακτηριστική η γραφειοκρατία στα τελωνεία, τα οποία πρέπει να εκσυγχρονιστούν» .

Τα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών (ΚΑΕ) κινδυνεύουν να καταστούν προβληματικά εξαιτίας της απεργίας, η οποία έχει εγκλωβίσει περί τα 10.000 κοντένειρ συνολικά. Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή των ΚΑΕ κ. Γ. Βελέντζα, η επιχείρηση, λόγω της απεργίας, φέρνει οδικώς ή συνεργάζεται με άλλα λιμάνια, όπως του Βόλου και του Αστακού, με επιπλέον κόστος, ενώ έχει μείνει και δύο με τρεις ημέρες χωρίς κάποια συγκεκριμένα εμπορεύματα. Πάντως, εκτός από την παρούσα απεργία, κατά τον κ. Βελέντζα, το λιμάνι στον Πειραιά εμφανίζει γενικώς προβλήματα, όπως τη γραφειοκρατία και την έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
  • Ο γρίφος της Μποτσουάνα Οι αγορές είναι προεξοφλητικοί μηχανισμοί, στην περίπτωση της νέας μετάλλαξης , προεξόφλησαν ξανά το χειρότερο, δηλαδή νέους περιορισμούς στις... ΒΗΜΑτοδότης |
Σίβυλλα
Helios Kiosk