Πρώτη φορά εντόπισαν αστεροειδή λίγο προτού αυτός πέσει στη Γη

Oμάδα αστρονόμων από τις ΗΠΑ, τη Βρετανία και το Σουδάν όχι μόνο κατάφεραν για πρώτη φορά να παρακολουθήσουν έναν μικρό αστεροειδή που κατευθυνόταν προς τη Γη λίγες ώρες πρoτού φτάσει στον πλανήτη μας, αλλά στη συνέχεια εντόπισαν και ορισμένα από τα θραύσματά του μετά τη διάλυσή του στην ατμόσφαιρα. Ο αστεροειδής που ονομάστηκε «2008 ΤC3» εντοπίστηκε τον περασμένο Οκτώβριο αρχικά από έναν αμερικανό ερασιτέχνη αστρονόμο, ο οποίος ενημέρωσε αμέσως για την ανακάλυψή του.

Ο αστεροειδής που ονομάστηκε «2008 ΤC3» εντοπίστηκε τον περασμένο Οκτώβριο αρχικά από έναν αμερικανό ερασιτέχνη αστρονόμο, ο οποίος ενημέρωσε αμέσως για την ανακάλυψή του. Στην επιστημονική κοινότητα σήμανε συναγερμός και αμέσως άρχισε η παρακολούθηση της πορείας του αστεροειδούς που είχε μέγεθος ανάλογο με αυτό ενός αυτοκινήτου και βάρος 83 τόνους. Δεκαεννέα ώρες μετά τον εντοπισμό του ο αστεροειδής εισήλθε στη γήινη ατμόσφαιρα σαν φλεγόμενη μπάλα και διαλύθηκε. Οι αστρονόμοι που τον παρακολουθούσαν υπολόγισαν την τροχιά του και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι πολλά από τα θραύσματά του θα είχαν πέσει σε περιοχές του Σουδάν. Πήγαν στην αφρικανική χώρα και με τη βοήθεια ντόπιων εντόπισαν στην έρημο της Νουβίας 47 μικρά κομμάτια του αστεροειδούς, το μεγαλύτερο εκ των οποίων είχε βάρος ενάμισι κιλό και το μικρότερο 283 γραμμάρια. Η ανακάλυψη των θραυσμάτων θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική επειδή, όπως αποδεικνύεται, ο συγκεκριμένος αστεροειδής ανήκει σε ένα σπάνιο «είδος».

Ο αστεροειδής ανήκει στην κατηγορία F, στην οποία εκτιμάται ότι ανήκει μόλις το 1,3% των αστεροειδών, γι΄ αυτό και οι γνώσεις μας για αυτού του τύπου τους αστεροειδείς είναι ελάχιστες. Ηδη οι πρώτες αναλύσεις των θραυσμάτων δείχνουν ότι οι επιστήμονες έχουν στα χέρια τους ένα κοσμικό πέτρωμα που διαφέρει από οποιοδήποτε άλλο έχει βρεθεί ως σήμερα.

Αποτελείται από πολύ σκούρο πορώδες υλικό, που είναι ιδιαίτερα εύθραυστο, γεγονός που εξηγεί γιατί εξερράγη ψηλά στη γήινη ατμόσφαιρα, περίπου 37 χλμ. από την επιφάνεια του πλανήτη.

«Πρόκειται για μια εκπληκτική όσο και σημαντική ανακάλυψη, ενώ ταυτόχρονα για όσους το ζήσαμε είναι από τις εμπειρίες εκείνες που λέμε ότι συμβαίνουν μία φορά στη ζωή.Είναι η πρώτη φορά που εντοπίζεται ένας αστεροειδής σε πορεία σύγκρουσης με τη Γη και ανθρώπινα μάτια παρακολούθησαν την πτώση του.Ετσι καταφέραμε να συλλέξουμε πολύτιμες πληροφορίες κατά τη διάρκεια της πορείας του,αλλά και να υπολογίσουμε το πού μπορεί να βρούμε ορισμένα κομμάτια του» αναφέρει ο Αλαν Φίτζμονς, καθηγητής Αστρονομίας στο Πανεπιστήμιο Queens του Μπέλφαστ, μέλος της ομάδας παρατήρησης.