• Αναζήτηση
  • Θα ξεπεράσουμε και τη… Σορβόννη

    Θα ξεπεράσουμε και τη… Σορβόννη Παγκόσμιο ρεκόρ διεκδικεί το υπουργείο Παιδείας για τον χρόνο «παραγωγής» νέων ΑΕΙ. Αμεση η αντίδραση της περιφέρειας στο δημοσίευμα του «Βήματος» Ν. ΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ Αίσθηση προκάλεσε στην περιφέρεια το δημοσίευμά μας για τον νέο θαυμαστό κόσμο των ΑΕΙ. Από την Καρδίτσα μάς απάντησε για λογαριασμό του ΤΕΙ Λάρισας ο επιστημονικός υπεύθυνος Ιωάννης Κακκαράς. Το τηλέφωνο-φαξ

    Αίσθηση προκάλεσε στην περιφέρεια το δημοσίευμά μας για τον νέο θαυμαστό κόσμο των ΑΕΙ. Από την Καρδίτσα μάς απάντησε για λογαριασμό του ΤΕΙ Λάρισας ο επιστημονικός υπεύθυνος Ιωάννης Κακκαράς. Το τηλέφωνο-φαξ με το οποίο επικοινωνήσαμε ­ και μας δόθηκε από τον ΟΤΕ ­ δεν ανήκε στο Τμήμα Δασοπονίας όπου θα εγκατασταθεί το Τμήμα Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου. Το φαξ ­ για όσους ενδιαφέρονται ­ είναι το 0441-71753.


    Οπως μας πληροφόρησε το ΤΕΙ, το γνωστικό αντικείμενο της τεχνολογίας ξύλου και επίπλου είναι τεράστιο, γιατί «καλύπτει το ξύλο ως πρώτη ύλη με πολύπλοκη δομή και χημική σύσταση». Η ειδικότητα του τεχνολόγου ξύλου αφορά «τον σχεδιασμό και την παραγωγή επίπλων και άλλες ξυλουργικές και δομικές κατασκευές ξύλου».


    Οπως παρατηρεί ο επίκουρος καθηγητής Βύρων Τράντος, στη χώρα μας ο τομέας ξύλου επίπλου αφορά 25.000 επιχειρήσεις, οι οποίες απασχολούν 80.000 εργαζομένους. Οι βιομηχανίες ξύλου δεν έχουν εξειδικευμένα στελέχη στην παραγωγή, στη διοίκηση και στη διάθεση των προϊόντων τους. Αντιμετωπίζουν ουσιαστικά προβλήματα στην εφαρμογή νέων τεχνολογιών και στην προσαρμογή στα δεδομένα της διεθνοποίησης της αγοράς. Η Ελλάδα παρ’ όλα αυτά εισάγει προϊόντα ξύλου!


    Χωρίς να καταλάβουμε με ακρίβεια ­ και χωρίς να έχουμε διάθεση φυσικά να αμφισβητήσουμε την αναγκαιότητα του Τμήματος ­, από την επιστολή αποκομίσαμε τις ακόλουθες πληροφορίες: Η ειδικότητα αφορά τον σχεδιασμό και την οργάνωση παραγωγής κατασκευών, όπως έπιπλα εσωτερικού και εξωτερικού χώρου, μικροέπιπλα, παιδικά παιχνίδια, είδη δώρων, κουφώματα (πόρτες, παράθυρα) και δομικές κατασκευές, όπως ξύλινες στέγες.


    Αφορά όμως και την οργάνωση και τη διοίκηση των επιχειρήσεων, καθώς και το μάρκετινγκ των προϊόντων ξύλου. Το ερώτημα ωστόσο για τον σπουδαστή παραμένει: Τι θα διδαχθώ, πότε θα βγω και τι θα απογίνω: μαραγκός, μάνατζερ, ντιζάινερ;


    Οι «σχολές», οι «σχολίτσες» και οι σκιώδεις σχολές και τμήματα των ΑΕΙ και ΤΕΙ υπολειτουργούν. Οι φωνές από την περιφέρεια είναι ιδιαίτερα ανήσυχες, αλλά σε πολλές περιπτώσεις η λογική είναι ότι τα μικρά ΑΕΙ υπολειτουργούν αλλά αυτό δεν πρέπει να μαθευτεί!


    Από την Κοζάνη μάς πληροφόρησαν ότι το εκεί ΤΕΙ υπολειτουργεί. Δεν πάνε όλοι οι σπουδαστές και όσοι πάνε δεν έχουν όλοι διάθεση να σπουδάσουν. Εξάλλου υποδομή δεν βρίσκουν ούτε και καθηγητές.


    Η Αρτα, όπως μάθαμε, που διαθέτει ΤΕΙ με 1.000 σπουδαστές, περιμένει νέα τμήματα, παρ’ ότι το ΤΕΙ Ηπείρου είναι υπεύθυνο για το Τμήμα Βιολογικής Γεωργίας στην Κεφαλλονιά, στο Αργοστόλι, για το Τμήμα Εφαρμοσμένων Ξένων Γλωσσών στην Ηγουμενίτσα και για το Τμήμα Ασφαλιστικών και Χρηματιστηριακών Υπηρεσιών στην Πρέβεζα.


    «Ηδη συντάσσονται τα τεχνικά δελτία για τη δημιουργία υποδομής» λένε οι πληροφορίες μας ενώ τον Σεπτέμβριο θα προκηρυχθούν και οι θέσεις των καθηγητών. (Είθισται, όπως μάθαμε, στα «ταχείας» δημιουργίας ΤΕΙ και ΑΕΙ πρώτα να βρίσκουν φοιτητές και μετά μαθητές.)


    Το ΤΕΙ Ηπείρου έχει συνολικά 2.500 σπουδαστές διασκορπισμένους σε όλη την Ηπειρο και την Κεφαλλονιά. Παρ’ ότι ο πρόεδρος κ. Μάνος είναι αισιόδοξος για το κολοσσιαίο κτιριακό έργο, παραδέχεται ότι τα έργα των ΤΕΙ είχαν διακοπεί «προσωρινά», λόγω προβλήματος με τις δημόσιες επενδύσεις.


    Το ρεπορτάζ μας αναφέρει ακόμη ότι μόλις δοθεί πράσινο φως η σχολή τηλεπληροφορικής θα λάβει και χρηματοδότηση για το κτίριό της ­ παρ’ ότι λειτουργεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο. Μάλιστα η συνεργάτις-ρεπόρτερ μάς ανέφερε ότι «πιστεύεται ότι δεν θα υπάρξουν προβλήματα για την κατασκευή του!».


    «Φυσικά υπάρχει και προγραμματισμός και για την κατασκευή και (προσέξτε) ολοκλήρωση (!) των σταβλικών εγκαταστάσεων του Τμήματος Ζωικής Παραγωγής» μάς ανέφερε η πηγή μας.


    Απέναντι ακριβώς η Κέρκυρα αναστατώθηκε, όπως μάθαμε, από ένα λάθος μας: οι 40 φοιτητές που θα πάνε στο Ιόνιο θα εξακολουθήσουν να πηγαίνουν στην Κέρκυρα. Στο Αργοστόλι, στην Κεφαλλονιά ­ πατρίδα του υπουργού Παιδείας ­ δεν θα δημιουργηθεί Τμήμα Μουσικών Σπουδών αλλά Τμήμα Βιολογικής Γεωργίας.


    Η παρερμηνεία αυτή μάς έδωσε τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε τη διαμάχη που συνταράσσει το Ιόνιο ­ όπως και άλλα άλλωστε ­ Πανεπιστήμιο. Μια κατάληψη λίγο πριν από τις εξετάσεις αποκαλύπτει πλήρως τον εμφύλιο πόλεμο που διαπερνά τα πανεπιστήμια λίγο προτού ο σχεδιασμός (;) του υπουργείου Παιδείας τα κάνει ανταγωνιστικά με τη Σορβόννη.


    Αιχμάλωτη του υπουργείου


    Εντοπίζοντας το πρόβλημα και έχοντας ζήσει τα προβλήματα του Πανεπιστημίου Κρήτης, ο καθηγητής Φιλοσοφίας της Παιδείας και Παιδαγωγικής Τεχνολογίας στην Πάτρα κ. Πάνος Πολυχρονόπουλος εκφράζει την απορία του για τη φιλοσοφία του υπουργείου και το… «υπουργειακό δίκαιο».


    «Στο Μαρούσι υπάρχει 40 χρόνια τώρα η ΣΕΛΕΤΕ, η Σχολή Εκπαιδευτικών Λειτουργών Επαγγελματικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης, με δύο επιμέρους σχολές. Την ΑΣΕΤΕΜ που θεωρείται ανωτέρα, η οποία διαρκώς παραγνωρίζεται, και την ΠΑΤΕΣ.


    Την ίδια ώρα μαθαίνουμε ότι θα λειτουργήσει από του χρόνου Τμήμα Τεχνολογικής Εκπαιδεύσεως στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς για 150 φοιτητές, χωρίς πρόγραμμα σπουδών, χωρίς καθηγητές, χωρίς διδακτήρια και χωρίς εργαστήρια!».


    Αυτό το Τμήμα, όπως λέει ο κ. Πολυχρονόπουλος, έρχεται από το πουθενά και πορεύεται στο άγνωστο, για να αγνοήσει μια σχολή με ιστορία 40 ετών, που έχει όλες τις προϋποθέσεις για να γίνει πανεπιστημιακή. Η ΑΣΕΤΕΜ ΣΕΛΕΤΕ, όπως υποστηρίζει ο καθηγητής, δεν είναι ούτε ΑΕΙ ούτε ΤΕΙ αλλά ΥΕΙ, Υπουργειακό Εκπαιδευτικό Ιδρυμα. «Κρατείται αιχμάλωτη στην αυλή του υπουργείου Παιδείας!».


    Φαίνεται ότι πλην της τεράστιας προσπάθειας να απορροφηθούν τα κοινοτικά προγράμματα χρηματοδότησης σπέρνοντας «ανταγωνιστικές σχολές» των ήδη υπαρχουσών, επινοώντας με πρωτοτυπία σχολές, το υπουργείο στοχεύει να ανεβάσει τον αριθμό των φοιτητών στις 85.000 του χρόνου.


    Ο χρόνος «παραγωγής» για ένα νέο ΑΕΙ για το υπουργείο Παιδείας διεκδικεί παγκόσμιο ρεκόρ: ως το τέλος Μαρτίου (είχε υποσχεθεί στις 10 Φεβρουαρίου) θα αξιολογηθούν 10 νέες προτάσεις για νέα τμήματα. Δηλαδή μέσα σε έναν μήνα και κάτι. Τα 41 νέα ΑΕΙ «παρασκευάστηκαν» μέσα σε οκτώ μήνες, όπως έχει ανακοινώσει το υπουργείο Παιδείας.


    Και αν συνεχίσουμε έτσι, με 60 τμήματα τον χρόνο, θα την τσακίσουμε τη Σορβόννη.

    Archive
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk