από metereologos.gr
Πέμπτη 27 Ιουλίου 2017

Φυσική – Διάστημα

Η Κίνα δημιουργεί κβαντικό δίκτυο «απαραβίαστων» επικοινωνιών
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 25/07/2017 14:57Σχολιάστε
Η Κίνα συνεχίζει να πρωτοπορεί και να στρώνει το δρόμο για την ανάπτυξη του λεγόμενου «κβαντικού Διαδικτύου»: κυβερνητικές και στρατιωτικές υπηρεσίες θα μπορούν σύντομα να χρησιμοποιούν μια κβαντική σύνδεση οπτικών ινών για επικοινωνίες που κανείς δεν θα μπορεί να υποκλέψει.
Το πρωτόνιο αποδεικνύεται πιο ελαφρύ
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 21/07/2017 15:34Σχολιάστε
Πώς μετράμε κάτι που ζυγίζει μερικά εκατομμυριοστά του δισεκατομμυριοστού του δισεκατομμυριοστού του ενός γραμμαρίου; Με ηλεκτρομαγνητική ζυγαριά, φυσικά.
Ήρθε η ώρα να πάμε ξανά στη Σελήνη, λέει ο Τζεφ Μπέζος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 17/07/2017 15:58Σχολιάστε
Τα σχέδιά του για τη δημιουργία αποικιών στη Σελήνη αποκάλυψε πρόσφατα ο ιδρυτής της Amazon.com  Τζεφ Μπέζος, ο οποίος έχει ιδρύσει και την εταιρεία ιδιωτικών διαστημόπλοιων Blue Origin. Όραμά του είναι αρχικά να δημιουργηθούν αποικίες στη Σελήνη και στη συνέχεια ο άνθρωπος να «κατακτήσει» ολόκληρο το ηλιακό μας σύστημα.
NASA: Επετειακά βίντεο για τον Πλούτωνα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 17/07/2017 14:42Σχολιάστε
Με αφορμή τη συμπλήρωση δύο ετών από την ιστορική επίσκεψη της αποστολές New Horizons στον Πλούτωνα, η NASA παρουσίασε δύο θεαματικά animation που προσφέρουν εικονικές πτήσεις πάνω από τον νάνο πλανήτη και τον μεγάλο του δορυφόρο Χάροντα.
Τα παράξενα του Ουρανού
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 16/07/2017 05:45Σχολιάστε
Ο μοναδικός «ξαπλωμένος» πλανήτης του ηλιακού μας συστήματος αρχίζει να αποκαλύπτει τα μυστικά του. Ο «διακόπτης» ηλιακού ανέμου που κάνει το μαγνητικό πεδίο του να κουτρουβαλιάζεται σαν ακυβέρνητο παιδικό καροτσάκι είναι ένα από αυτά
Το μικρότερο άστρο στο γνωστό Σύμπαν
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 14/07/2017 17:54Σχολιάστε
Αν ήταν έστω και ελάχιστα μικρότερο, δεν θα μπορούσε να συντηρήσει τη θερμοπυρηνική λάμψη του: το μικρότερο γνωστό άστρο, το οποίο μόλις ανακαλύφθηκε σε απόσταση 600 ετών φωτός από τη Γη, δεν είναι μεγαλύτερο σε μέγεθος από τον πλανήτη Κρόνο.
Στο σφυρί σάκος του Νιλ Άρμστρονγκ που περιείχε σεληνόσκονη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 14/07/2017 16:11Σχολιάστε
Ένας σάκος που είχε χρησιμοποιηθεί από τον αμερικανό αστροναύτη Νιλ Άρμστρονγκ για να φέρει μαζί του κατά την επιστροφή του στη Γη τα πρώτα δείγματα σκόνης από τη Σελήνη, και ο οποίος παρέμενε χαμένος για πολλά χρόνια αναμένεται να πωληθεί έως και 4 εκατομμύρια δολάρια (3,5 εκατ. ευρώ) μαζί με άλλα αναμνηστικά που σχετίζονται με το διάστημα, σε πλειστηριασμό στη Νέα Υόρκη την επόμενη εβδομάδα.
Πρώτες εικόνες από τη βουτιά στην Ερυθρά Κηλίδα του Δία
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 13/07/2017 16:02Σχολιάστε
Η NASA δημοσιοποίησε την Πέμπτη τις πρώτες από τις εικόνες που συνέλεξε η αποστολή Juno περνώντας σε μικρή απόσταση από την περίφημη Μεγάλη Ερυθρά Κηλίδα -μια τερατώδη θύελλα, αρκετά μεγάλη για να καταπιεί τη Γη, που μαίνεται εδώ και αιώνες στην ταραγμένη ατμόσφαιρα του Δία.
Νέο «βαρύ» σωματίδιο ανακαλύφθηκε στο CERN
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 07/07/2017 14:17Σχολιάστε
Η τελευταία ανακάλυψη στον Μεγάλο Επιταχυντή Αδρονίων του CERN είναι ένα νέο σωματίδιο με την εξωτική ονομασία Xicc++. Η ανακάλυψη, λένε οι ερευνητές, θα βοηθήσει στην καλύτερη κατανόηση μιας από τις τέσσερις θεμελιώδεις δυνάμεις της φύσης, την ισχυρή πυρηνική δύναμη, η οποία συγκρατεί τους πυρήνες των ατόμων.
Σε γεωστατική τροχιά ο δορυφόρος Hellas Sat 3
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 04/07/2017 19:38Σχολιάστε
Μετά την επιτυχημένη εκτόξευση του Hellas Sat 3 τα μεσάνυχτα της περασμένης Τετάρτης προς Πέμπτη, ξεκίνησαν οι ελιγμοί για να τοποθετηθεί ο δορυφόρος σε γεωστατική τροχιά. Οι ελιγμοί αυτοί ολοκληρώθηκαν με επιτυχία σήμερα Τρίτη.
«Βρέθηκε» το πρόβλημα στα ατομικά ρολόγια του Galileo
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 04/07/2017 15:25Σχόλια (2)
Έπειτα από μήνες ερευνών, oι μηχανικοί της ευρωπαϊκής διαστημικής υπηρεσίας ESA δηλώνουν ότι ανακάλυψαν ποια είναι τα τεχνικά προβλήματα που απορρυθμίζουν τα ατομικά ρολόγια στους δορυφόρους του ευρωπαϊκού συστήματος πλοήγησης Galileo.
Αποστολή της NASA για την αναχαίτιση αστεροειδή
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 03/07/2017 15:11Σχολιάστε
Σε μια φιλόδοξη πρόβα πλανητικής άμυνας, η NASA έδωσε το πράσινο φως για την αποστολή DART, ένα σκάφος που θα πέσει με ταχύτητα πάνω σε έναν μικρό αστεροειδή για να αλλάξει ελαφρώς την πορεία του.
Απέτυχε η εκτόξευση κινεζικού πυραύλου που προορίζεται για τη Σελήνη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 03/07/2017 14:08Σχολιάστε
Ο μεγαλύτερος και ισχυρότερος πύραυλος της Κίνας, ο Long March 5, ο οποίος προορίζεται να μεταφέρει στη Σελήνη ένα κινεζικό ρόβερ έως το τέλος του 2017, απέτυχε κατά τη δεύτερη εκτόξευσή του, προκαλώντας μεγάλη απογοήτευση στη χώρα.
Η Ήρα πλησιάζει την Ερυθρά Κηλίδα του Δία
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 03/07/2017 13:26Σχολιάστε
Στις 10 Ιουλίου, το σκάφος Juno (Ήρα) της NASA θα γίνει η πρώτη αποστολή που περνά ακριβώς πάνω από την πιο εμβληματική περιοχή του Δία, τη μεγάλη Ερυθρά Κηλίδα.
Πείραμα της NASA ζωγράφισε τον ουρανό με χρωματιστά σύννεφα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 29/06/2017 17:11Σχολιάστε
Έπειτα από καθυστερήσεις που έκαναν τον πληθυσμό της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ να ανυπομονεί όλο και περισσότερο, η NASA εκτόξευσε την Πέμπτη έναν πύραυλο που απελευθέρωσε χρώματα στο όριο του Διαστήματος και δημιούργησε γαλαζοπράσινα και κόκκινα σύννεφα, ορατά από τη Νέα Υόρκη μέχρι τη Βόρειο Καρολίνα.
1|2|3|4|5|...27