από metereologos.gr
Παρασκευή 17 Νοεμβρίου 2017

Φυσική – Διάστημα

Νέα ανίχνευση βαρυτικών κυμάτων
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 16/11/2017 18:41
Οι ερευνητές των δύο αμερικανικών ανιχνευτών LIGO ανακοίνωσαν ότι ανίχνευσαν και πάλι βαρυτικά κύματα από το Διάστημα. Είναι η πέμπτη ανίχνευση που έχει επιβεβαιωθεί και αυτήν τη φορά έγινε χωρίς τυμπανοκρουσίες, καθώς το φαινόμενο τείνει, πλέον, να γίνει ρουτίνα μετά την ιστορική πρώτη ανακοίνωση τον Σεπτέμβριο του 2015 οι
Η γαλάζια ομίχλη του Πλούτωνα λειτουργεί ως... καταψύκτης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 16/11/2017 13:24Σχολιάστε
Ανακαλύφθηκε εξωπλανήτης ικανός να φιλοξενήσει ζωή
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 15/11/2017 14:11Σχολιάστε
Ευρωπαίοι αστρονόμοι ανακάλυψαν ένα εξωπλανήτη σε απόσταση μόνο 11 ετών φωτός, ο οποίος όχι μόνο έχει περίπου το μέγεθος της Γης, αλλά -το κυριότερο- οι θερμοκρασίες στην επιφάνειά του εκτιμάται ότι είναι παρόμοιες με του δικού μας πλανήτη, από μείον 60 έως 20 βαθμούς Κελσίου, γεγονός που αποτελεί μία από τις βασικές ευνοϊκές συνθήκες για την ανάπτυξη ζωής.
Μυστηριώδες κοσμικό σώμα στο κέντρο του Γαλαξία
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 13/11/2017 12:31Σχολιάστε
Δεκαέξι μήνες μετά την ανακάλυψη του ένα κοσμικό σώμα στο κέντρο του γαλαξία παραμένει μυστήριο για τους επιστήμονες οι οποίοι παρά τις παρατηρήσεις που κάνουν σε αυτό δεν μπορούν να διαπιστώσουν αν πρόκειται για άστρο ή πλανήτη. Η απάντηση θα προσφέρει νέα δεδομένα στον τομέα της πλανητολογίας λόγω της θέσης στην οποία βρίσκεται.
Άκαρπες και οι νέες έρευνες για τα σωματίδια σκοτεινής ύλης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 10/11/2017 09:51 | ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 10/11/2017 17:50Σχόλια (5)
Άκαρπη για μια ακόμη φορά, η αναζήτηση των υποθετικών σωματιδίων της σκοτεινής ύλης καθώς τα τελευταία αποτελέσματα του πειράματος ΧΕΝΟΝ1Τ στο Εθνικό Εργαστήριο Γκραν Σάσο της Ιταλίας, που διαθέτει τον πιο ευαίσθητο ανιχνευτή σκοτεινής ύλης παγκοσμίως, δεν εντόπισαν τίποτα.νουν πλέον για εναλλακτικές εξηγήσεις
Εντοπίστηκε το πρώτο άστρο-ζόμπι!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 09/11/2017 13:25Σχολιάστε
Χιλιάδες εκρήξεις υπερ-καινοφανών αστέρων (σούπερ-νόβα) έχουν παρατηρηθεί μέχρι σήμερα, καθώς τα συγκεκριμένα άστρα ολοκληρώνουν τη ζωή τους με βίαιο τρόπο. Όμως, για πρώτη φορά οι αστρονόμοι ανακάλυψαν μια αξιοσημείωτη εξαίρεση: ένα άστρο που αρνείται να πεθάνει, καθώς εξερράγη τουλάχιστον δύο φορές σε διάστημα μερικών δεκαετιών, κάτι που αποτελεί «παραφωνία» σε σχέση με τις έως τώρα θεωρίες για τις κοσμικές καταστροφές αυτού του είδους.
O πυρήνας του Εγκέλαδου αποτελείται από άμμο!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 07/11/2017 15:48Σχολιάστε
Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Νάντ στη Γαλλία μελετώντας δεδομένα που έστειλε το Cassini από τον Εγκέλαδο κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο δορυφόρος διαθέτει ένα πορώδη πυρήνα που αποτελείται από υγρή άμμο. Σύμφωνα με τους ερευνητές το νερό του ωκεανού θερμαίνεται καθώς διαπερνά αυτόν τον πορώδη πυρήνα και έτσι δημιουργούνται συνθήκες ευνοϊκές στην παρουσία της ζωής.
Ανακαλύφθηκε ο δεύτερος πιο μακρινός γαλαξίας στο Σύμπαν
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 07/11/2017 09:35Σχολιάστε
Αστρονόμοι από τις ΗΠΑ, το Μεξικό και την Ευρώπη ανακάλυψαν ένα γαλαξία σε απόσταση 12,8 δισεκατομμυρίων ετών φωτός, τον δεύτερο πιο απομακρυσμένο στο χώρο και στο χρόνο που έχει ποτέ βρεθεί στο Σύμπαν, το οποίο έχει ηλικία περίπου 13,7 δισ. ετών.
Ιχνη πλανητικού συστήματος στο κοντινότερο άστρο
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 03/11/2017 13:21Σχολιάστε
Ευρωπαίοι αστρονόμοι ανακάλυψαν ένα τεράστιο ψυχρό νέφος σκόνης γύρω από τον Εγγύτατο του Κενταύρου, το κοντινότερο άστρο στο ηλιακό μας σύστημα, που βρίσκεται σε απόσταση μόνο τεσσάρων ετών φωτός. Η ανακάλυψη, που έγινε με το τηλεσκόπιο ALMA του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου (ESO) στη Χιλή, ενισχύει τις ενδείξεις ότι γύρω από το πιο κοντινό άστρο υπάρχει ένα μεγάλο πλανητικό σύστημα.
Οι θάλασσες της Δήμητρας
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 02/11/2017 15:35Σχόλια (1)
Μυστηριώδες κενό στην Πυραμίδα του Χέοπα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 02/11/2017 14:00Σχόλια (1)
Η τεχνολογία αιχμής της σωματιδιακής φυσικής μπαίνει για άλλη μια φορά στην υπηρεσία της αρχαιολογίας με θεαματικά αποτελέσματα. Χρησιμοποιώντας τα μιόνια, υποατομικά σωματίδια που «εμφανίζονται» στην κοσμική ακτινοβολία, επιστήμονες κατόρθωσαν για πρώτη φορά να δουν το εσωτερικό της δομής της Πυραμίδας του Χέοπα.
O νέος εξερευνητής του Αρη θα έχει 23 «μάτια»!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 01/11/2017 15:06Σχολιάστε
Το ρομπότ Mars 2020 της NASA που θα εξερευνήσει τον Αρη θα διαθέτει 23 προηγμένες κάμερες που θα καταγράφουν με κάθε λεπτομέρεια τα πάντα
Εντοπίστηκε πλανήτης που δεν έπρεπε να υπάρχει!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 01/11/2017 14:28Σχολιάστε
Ευρωπαίοι αστρονόμοι εντόπισαν εξωπλανήτη που είναι μεγαλύτερος από το μητρικό του άστρο φαινόμενο που δεν έχει παρατηρηθεί ξανά και που οι επιστήμονες θεωρούσαν αδύνατο να συμβαίνει
Πλανητικό τζακπότ!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 31/10/2017 16:30Σχολιάστε
Ανακαλύφθηκαν 20 νέοι εξωπλανήτες ορισμένοι εκ των οποίων πιθανώς φιλόξενοι στην ζωή
Σε εξωπλανήτη βρέχει... αντηλιακό!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 30/10/2017 12:45Σχολιάστε
Εντοπίστηκε σε απόσταση 1.730 ετών φωτός από εμάς πλανήτης με μοναδικά χαρακτηριστικά. Sτον Kepler 13-Ab δεν πέφτουν σταγόνες νερού ή νιφάδες παγωμένου νερού αλλά βρέχει και χιονίζει διοξείδιο του τιτανίου. Το διοξείδιο του τιτανίου είναι ένα φυσικό λευκό μετάλλευμα το οποίο χρησιμοποιείται, μεταξύ άλλων, για τη λεύκανση των καλλυντικών. Λόγω της ικανότητας που έχει να αντανακλά τις ηλιακές ακτίνες και να απορροφά τις ακτίνες UV, χρησιμοποιείται εκτεταμένα στη παρασκευή αντηλιακών προϊόντων.
1|2|3|4|5|...27