από metereologos.gr
Πέμπτη 30 Μαρτίου 2017

Φυσική – Διάστημα

SpaceX: Αντίστροφη μέτρηση για την πρώτη εκτόξευση ανακυκλωμένου πυραύλου
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 15:25Σχολιάστε
Αν όλα πάνε καλά, η αμερικανική SpaceX θα μπορεί να πανηγυρίσει τα ξημερώματα της Παρασκευής για την πρώτη πτήση χρησιμοποιημένου πυραύλου.
Ελληνικοί μικροδορυφόροι στις ΗΠΑ για εκτόξευση
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 28/03/2017 17:16Σχολιάστε
Δύο μικροδορυφόροι που αναπτύχθηκαν από ελληνικά πανεπιστήμια βρίσκονται ήδη στις ΗΠΑ και περιμένουν την εκτόξευσή τους από τη NASA στα τέλη Μαρτίου.
Στην έρημο του Άρη, ίχνη ενός αρχαίου τσουνάμι
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 27/03/2017 16:39Σχολιάστε
Ένας μεγάλος κρατήρας που διακρίνεται μέχρι και σήμερα στην επιφάνεια του Άρη δεν αποκλείεται να σχηματίστηκε από αστεροειδή που έπεσε σε έναν αρχαίο ωκεανό και σήκωσε σαρωτικό τσουνάμι, δείχνει η ανάλυση δορυφορικών εικόνων.
Ατομικά ρολόγια επιβεβαιώνουν τη σχετικότητα του χρόνου
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 27/03/2017 16:11Σχόλια (2)
Ο χρόνος, όπως και ο χώρος, είναι έννοιες σχετικές, είπε ο μεγάλος Άλμπερτ Αϊνστάιν. Χάρη στα πιο ακριβή ατομικά ρολόγια που διαθέτουμε, διεθνής ερευνητική ομάδα υπολογίζει τώρα με εντυπωσιακή ακρίβεια πώς ο χρόνος κυλά με διαφορετικό ρυθμό στο Λονδίνο και το Παρίσι.
Μαθητής εντόπισε λάθη σε δεδομένα της NASA
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 23/03/2017 14:55Σχόλια (3)
Κάποιος στη NASA θα πρέπει να κοκκινίσει από ντροπή: ένας 17χρονος μαθητής στη Βρετανία εντόπισε σφάλματα σε μετρήσεις της ακτινοβολίας από τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS).
Ανακαλύφθηκαν πέντε νέα υποατομικά σωματίδια στο CERN
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 21/03/2017 16:02Σχόλια (6)
Οι επιστήμονες του πειράματος LHCb (Large Hadron Collider beauty) του μεγάλου επιταχυντή του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Πυρηνικών Ερευνών (CERN) ανακάλυψαν πέντε νέα υποατομικά σωματίδια. Τα σωματίδια «κρύβονταν σε κοινή θέα εδώ και χρόνια», σύμφωνα με μία ερευνήτρια.
Ρόβερ της NASA μιμείται τον μηχανισμό των Αντικυθήρων
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 20/03/2017 15:42Σχόλια (1)
Ταξίδι στο διάστημα με τεχνολογία του παρελθόντος! Μηχανικοί της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA) έχουν σχεδιάσει ρόβερ που προορίζεται για τον πλανήτη Αφροδίτη και το οποίο αντλεί έμπνευση από τον μηχανισμό των Αντικυθήρων και από τις μηχανές του Λεονάρντο ντα Βίντσι.
Ο Στίβεν Χόκινγκ δεν νιώθει ευπρόσδεκτoς στις ΗΠΑ του Τραμπ
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 20/03/2017 09:58Σχολιάστε
Την ανησυχία του ότι δεν θα είναι ευπρόσδεκτος στις ΗΠΑ εξέφρασε ο διάσημος βρετανός αστροφυσικός Στίβεν Χόκινγκ μιλώντας σε συνέντευξη στην εκπομπή «Καλημέρα Βρετανία» του δικτύου ITV. «Θα ήθελα να επισκεφθώ ξανά τις ΗΠΑ και να συνομιλήσω με άλλους επιστήμονες, αλλά φοβάμαι πως δεν θα είμαι ευπρόσδεκτος εκεί», δήλωσε.
Ζαλισμένο άστρο γυροφέρνει μαύρη τρύπα δυο φορές την ώρα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 14/03/2017 15:23Σχολιάστε
Πρόκειται για έναν κοσμικό δεσμώτη του ιλίγγου: ένα μικρό, καημένο άστρο εντοπίστηκε να κινείται τόσο κοντά σε μια μαύρη τρύπα ώστε ολοκληρώνει δύο πλήρεις περιφορές κάθε περίπου μία ώρα.
Διαπλανητικό ραντάρ εντόπισε χαμένο σκάφος στη Σελήνη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 13/03/2017 14:18Σχολιάστε
Πώς εντοπίζουμε ένα αντικείμενο σε μέγεθος ψυγείου να περιφέρεται κάπου γύρω από τη Σελήνη; Με το διαπλανητικό ραντάρ της NASA φυσικά.
Το Europa Clipper θα αναζητήσει ζωή στην Ευρώπη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 13/03/2017 13:09Σχολιάστε
Η σχεδιαζόμενη αποστολή της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA) στον μεγάλο δορυφόρο Ευρώπη του Δία, απέκτησε πλέον την επίσημη ονομασία Europa Clipper. Στόχος της αποστολής, κόστους δύο δισεκατομμυρίων δολαρίων, θα είναι να απαντήσει κατά πόσο η Ευρώπη είναι φιλόξενη για την εμφάνιση μικροβιακής ζωής.
Μετά τον σκληρό δίσκο, ο ατομικός σκληρός δίσκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 09/03/2017 14:58Σχολιάστε
Χρειάστηκαν δεκαετίες προσπαθειών, οι φυσικοί όμως μπορούν πλέον να πανηγυρίζουν για τη δημιουργία του πρώτου μαγνήτη που αποτελείται από ένα και μόνο άτομο. Το επίτευγμα δεν αποκλείεται να οδηγήσει σε σκληρούς δίσκους με 1.000 φορές μεγαλύτερη χωρητικότητα, λένε οι δημιουργοί του.
Δορυφόρος της NASA κινδύνεψε να συγκρουστεί με φεγγάρι του Άρη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 05/03/2017 17:12Σχολιάστε
Ο δορυφόρος MAVEN που μελετά την ατμόσφαιρα του Άρη πιθανότατα θα καταστρεφόταν αν η NASA δεν προχωρούσε σε μια επείγουσα μανούβρα για να αποφύγει σύγκρουση με τον δορυφόρο Φόβο του γειτονικού πλανήτη.
Ιστορική διαστημική αποστολή ανακοίνωσε η Space X
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 28/02/2017 11:23Σχολιάστε
Η ιδιωτική αμερικανική διαστημική εταιρεία SpaceX ανακοίνωσε ότι θα στείλει δύο ιδιώτες «τουρίστες» σε πτήση γύρω από τη Σελήνη έως το τέλος του 2018. Την ανακοίνωση έκανε ο μεγιστάνας, οραματιστής και ιδρυτής της εταιρείας Έλον Μασκ. Η αποστολή αποκτά ιστορικές διαστάσεις επειδή αν τελικά πραγματοποιηθεί οι δύο τουρίστες θα ταξιδέψουν πιο γρήγορα και πιο μακριά από οποιονδήποτε άνθρωπο έχει περάσει τα σύνορα της Γης μέχρι σήμερα.
O ερυθρός νάνος και οι επτά «αδελφές» της Γης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 22/02/2017 20:17Σχόλια (4)
Όχι ένας, ούτε δύο, ούτε τρεις, αλλά επτά μικροί εξωπλανήτες, οι οποίοι έχουν μεγάλες ομοιότητες με τη Γη, ανακαλύφθηκαν γύρω από ένα σχετικά κοντινό και αχνό άστρο σε απόσταση περίπου 40 ετών φωτός, στον Αστερισμό του Υδροχόου.
1|2|3|4|5|...27