από metereologos.gr
Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 2017

Φυσική – Διάστημα

Στολή αστροναύτη με... αυτόματο πιλότο
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 11/12/2017 14:01Σχολιάστε
Αμερικανική εταιρεία κατασκευάζει μια στολή για αστροναύτες η οποία θα διαθέτει ένα είδος αυτόματου πιλότου. Σε περίπτωση που ο αστροναύτης που πραγματοποιεί εργασίες έξω από διαστημόπλοια ή διαστημικούς σταθμούς αποπροσανατολιστεί, χάσει την ισορροπία του, ζαλιστεί κλπ με το πάτημα ενός κουμπιού θα ενεργοποιεί τον μηχανισμό στην στολή του η οποία θα αναλάβει να τον επιστρέψει σε ασφαλές σημείο.
Πλανητικό απομεινάρι ο μυστηριώδης επισκέπτης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 11/12/2017 13:08Σχολιάστε
Ο παράξενος αστεροειδής που εντοπίστηκε πριν από λίγες εβδομάδες να επισκέπτεται το ηλιακό μας σύστημα από άλλες περιοχές του γαλαξία είναι ίσως απομεινάρι ενός καταστραμμένου πλανήτη
Πανάρχαιοι γαλαξίες-γολιάθ πονοκεφαλιάζουν τους επιστήμονες
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 07/12/2017 15:13Σχόλια (2)
Βρέθηκε η πρώτη μαύρη τρύπα;
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 07/12/2017 14:53Σχολιάστε
Οι αστρονόμοι ανακάλυψαν μια υπερμεγέθη μελανή οπή, που είναι η πιο μακρινή στο χώρο και στο χρόνο που έχει βρεθεί μέχρι σήμερα. Βρίσκεται σε απόσταση 13 δισεκατομμυρίων ετών φωτός, δηλαδή σχηματίστηκε περίπου 700 εκατ. έτη μετά την Μεγάλη Έκρηξη η οποία σύμφωνα με την κρατούσα θεωρία δημιούργησε το Σύμπαν. Την εποχή που πιστεύεται ότι σχηματίστηκε αυτή η μαύρη τρύπα το Σύμπαν είχε μόνο το 5% περίπου της σημερινής ηλικίας του και μόλις είχαν αρχίσει να εμφανίζονται οι πρώτοι γαλαξίες.
Άλλη μια υποψήφια Γη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 06/12/2017 12:17Σχόλια (2)
Σε απόσταση 111 ετών φωτός από εμάς εντοπίστηκε ένας εξωπλανήτης με χαρακτηριστικά παρόμοια με αυτή της Γης και έτσι μπαίνει στους υποψήφιους να διαθέτει κάποιες μορφές ζωής.
Η NASA αναζητά «οικοδόμους» για την Σελήνη και τον Αρη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 05/12/2017 05:20Σχολιάστε
Η NASA ανακοίνωσε ότι ξεκινά η τρίτη φάση του προγράμματος κατασκευής κατοικιών στην Σελήνη και τον Αρη 3D Printed Habitat Challenge και καλεί σε αυτόν τον δικτυακό τόπο https://www.bradley.edu/challenge/ όσους ενδιαφέρονται να καταθέσουν τις αιτήσεις και τις προτάσεις τους.
Τα ΗΑΕ παρουσίασαν την πόλη τους στον Αρη (βίντεο)
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 01/12/2017 12:17Σχόλια (1)
Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι επιθυμούν να δημιουργήσουν μια προηγμένη πόλη στον Αρη και τώρα δίνουν στην δημοσιότητα ένα βίντεο για το πώς την οραματίζονται
Νέα στοιχεία για τον πιο «ακραίο πλανήτη»
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 30/11/2017 14:45Σχόλια (4)
Η θέση αλλά και τα φαινόμενα που προκαλούνται σε ένα από τους περίπου έξι χιλιάδες εξωπλανήτες που έχουν εντοπιστεί μέχρι σήμερα οδήγησαν τους επιστήμονες στο να τον χαρακτηρίσουν «ακραίο πλανήτη». Νέα στοιχεία που ανακαλύφθηκαν σε αυτόν επιβεβαιώνουν τον χαρακτηρισμό που του δόθηκε.
Το «γεύμα» της μαύρης τρύπας
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 27/11/2017 12:49Σχόλια (6)
H NASA έδωσε στην δημοσιότητα μια εντυπωσιακή καλλιτεχνική απεικόνιση ενός κοσμικού… δράματος. Σε ένα γαλαξία σε απόσταση 290 εκ. φωτός από εμάς ένα άστρο παρόμοιο με τον Ηλιο πιάστηκε στα μαγνητικά/βαρυτικά δίχτυα μιας μελανής οπής η οποία κατασπάραξε την ύλη του άστρου. Οτι απέμεινε από το άτυχο άστρο σχημάτισε ένα δίσκο ύλης γύρω από την μαύρη τρύπα.
H Black Friday της NASA
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 24/11/2017 10:27Σχολιάστε
Η αμερικανική διαστημική υπηρεσία «τιμά» την Black Friday με ένα μεγάλο αφιέρωμα στις... μαύρες τρύπες το οποίο και ονόμασε Black (Hole) Friday
Γιγάντια «μαύρη τρύπα» στον Ηλιο!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 22/11/2017 13:28Σχολιάστε
Το διαστημικό παρατηρητήριο SDO κατέγραψε εικόνες μιας γιγάντιας στεφανιαίας οπή στο βόρειο ημισφαίριο του Ηλιου. Το φαινόμενο αυτό προκαλεί με την σειρά του μια σειρά από άλλα κοσμικά φαινόμενα ανάμεσα τους την έλευση στην Γη ηλιακού ανέμου ο οποίος δημιουργεί εντυπωσιακό σέλας αλλά παράλληλα μπορεί να προκαλεί προβλήματα στην λειτουργία των δορυφόρων που βρίσκονται σε τροχιά γύρω από τον πλανήτη μας αλλά και στην λειτουργία των ηλεκτρικών δικτύων.
James Webb: Πέρασε τα τεστ ο διάδοχος του Hubble
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 22/11/2017 05:40Σχολιάστε
Η NASA ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι δοκιμές του James Webb του διαδόχου του διαστημικού τηλεσκοπίου Hubble. Το τηλεσκόπιο ήταν για 100 μέρες μέσα σε ένα κρυογονικό θάλαμο.
Δεν είναι πίνακας ζωγραφικής αλλά κοσμικό φαινόμενο!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 20/11/2017 14:09Σχολιάστε
To σκάφος της αποστολής Juno που εξερευνά τον Δία κατέγραψε πραγματικά εκπληκτικές εικόνες από μια τρομερή θύελλα που μαίνεται στο γίγαντα του ηλιακού μας συστήματος.
Ενας μελλοθάνατος εξωπλανήτης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 20/11/2017 13:51Σχολιάστε
Εντοπίστηκαν δύο ακόμη εξωπλανήτες. Ο ένας έχει μια παράξενη εκκεντρική τροχιά η οποία τον οδηγεί σε απόσταση αναπνοής από το άστρο του και οι επιστήμονες εκτιμούν ότι κάποια στιγμή θα το καταπιεί. Ο δεύτερος εξωπλανήτης είναι μια Σούπερ Γαία με χαρακτηριστικά παρόμοια με εκείνα της Γης.
Νέα ανίχνευση βαρυτικών κυμάτων