από metereologos.gr
Κυριακή 25 Ιουνίου 2017

Φυσική – Διάστημα

Γιατί τα αεροπλάνα δεν πετούν σε ακραίους καύσωνες
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 22/06/2017 14:38Σχολιάστε
Δεκάδες πτήσεις ακυρώθηκαν την Τετάρτη στις μεσοδυτικές πολιτείες των ΗΠΑ λόγω ακραίου καύσωνα με θερμοκρασίες που πλησίασαν τους 50 βαθμούς Κελσίου. Το πρόβλημα για τα αεροπλάνα, όμως, δεν είναι ο κίνδυνος μηχανικής βλάβης.
Επιστολές του Αϊνστάιν «έπιασαν» 210.000 δολάρια
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 21/06/2017 14:00Σχολιάστε
Οκτώ επιστολές που είχε γράψει ο Άλμπερτ Αϊνστάιν σχετικά με τον Θεό το Ισραήλ και τη Φυσική πουλήθηκαν σε δημοπρασία στην Ιερουσαλήμ για σχεδόν 210.000 δολάρια.
Πράσινο φως για εκτόξευση ανιχνευτή βαρυτικών κυμάτων
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 21/06/2017 13:05Σχολιάστε
Θα είναι μια από τις πιο φιλόδοξες αποστολές της δεκαετίας του 2030: η ευρωπαϊκή διαστημική υπηρεσία ESA έδωσε το πράσινο φως για το σχεδιασμό της αποστολής LISA, η οποία προβλέπει την εκτόξευση τριών σκαφών που θα σχηματίζουν έναν γιγάντιο ανιχνευτή βαρυτικών κυμάτων στο Διάστημα. Πράσινο φως και για την εκτόξευση του κυνηγού εξωπλανητών Plato.
NASA: Ακόμα δέκα πλανήτες υποψήφιοι για μετακόμιση
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 20/06/2017 13:42Σχόλια (4)
Ακόμα 219 υποψήφιοι εξωπλανήτες, από τους οποίους οι δέκα έχουν μέγεθος παρόμοιο με της Γης και βρίσκονται σε κατάλληλη απόσταση από το άστρο τους για την παρουσία υγρού νερού, ανακαλύφθηκαν από το διαστημικό τηλεσκόπιο Kepler.
Η Ήρα θαυμάζει τις πολύχρωμες θύελλες του Δία
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 19/06/2017 17:16Σχολιάστε
Το σκάφος Juno (Ήρα) της NASA, η πρώτη αποστολή που κινείται σε κατάλληλη τροχιά για να παρατηρεί τους πόλους του Δία, απαθανάτισε πολυάριθμες θύελλες να μαίνονται στο νότιο ημισφαίριο του πλανήτη, δίνοντας στα σύννεφα μια ποικιλία χρωμάτων.
Δεύτερη κινεζική δοκιμή ανεφοδιασμού σε τροχιά
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 19/06/2017 15:05Σχολιάστε
Το πρώτο διαστημικό μεταγωγικό της Κίνας ολοκλήρωσε με επιτυχία τη δεύτερη δοκιμή αυτόματου ανεφοδιασμού του τροχιακού εργαστηρίου Tiangong-2, ανακοίνωσαν αξιωματούχοι του κινεζικού διαστημικού προγράμματος.
Δορυφόρος ανοίγει το δρόμο στο «κβαντικό Διαδίκτυο»
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 16/06/2017 19:34Σχολιάστε
Λίγους μήνες μετά την εκτόξευσή του, ο πρώτος κβαντικός δορυφόρος του κόσμου, μια μεγάλη επιτυχία της Κίνας, πέτυχε ρεκόρ απόστασης στη μετάδοση κβαντικών δεδομένων, ανοίγοντας έτσι το δρόμο για απαραβίαστες επικοινωνίες μέσω Διαδικτύου.
Όλοι στον Άρη!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 16/06/2017 10:20Σχολιάστε
Τα χαρτιά του γύρω από το όραμα μιας αποικίας στον Άρη ανοίγει ο μεγιστάνας Έλον Μάσκ. Μέσα από μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο «New Space», ο δημιουργός της SpaceX αποκαλύπτει ότι ο μόνος τρόπος προκειμένου η μετοίκηση στον Κόκκινο Πλανήτη να γίνει δελεαστική προς το κοινό, είναι η κατασκευή ενός οικισμού εκεί.
Ασύρματη φόρτιση εν κινήσει!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 15/06/2017 05:00Σχολιάστε
Φανταστείτε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να ταξιδεύει στον αυτοκινητόδρομο και να μπορεί να επαναφορτίζει τη μπαταρία του εν κινήσει. Αυτό το άπιαστο προς το παρόν όνειρο έρχεται ένα βήμα πιο κοντά χάρη σε μια ομάδα ερευνητών από τις ΗΠΑ. Οι επιστήμονες κατόρθωσαν να μεταφέρουν ασύρματα ηλεκτρικό ρεύμα φορτίζοντας και διατηρώντας αναμμένο έναν λαμπτήρα LED ενώ αυτός μετακινούνταν στον χώρο. Αν και προς το παρόν περιορίζεται σε μικρές ενέργειες και αποστάσεις, η τεχνολογία θα μπορούσε στο μέλλον να χρησιμοποιηθεί για τη φόρτιση ηλεκτροκίνητων οχημάτων και προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών.
Ο Ήλιος «είχε δίδυμο αδελφό που χάθηκε»
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 14/06/2017 14:29Σχόλια (3)
Όλα τα άστρα σαν τον Ήλιο γεννιούνται ανά ζευγάρια, υπολογίζουν αμερικανοί αστρονόμοι, ενισχύοντας έτσι τη θεωρία του χαμένου άστρου της «Νεμέσεως» στο Ηλιακό Σύστημα.
Επιτέλους, ο πρώτος δισδιάστατος μαγνήτης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 08/06/2017 15:01Σχόλια (1)
Οι φυσικοί δεν ήταν καν σίγουροι αν μπορεί να υπάρξει μαγνήτης που αποτελείται μόνο από ένα επίπεδο φύλλο με πάχος ενός ατόμου. Τελικά, όμως, υπάρχει.
Άστρο «ζυγίστηκε» με τη βοήθεια της βαρύτητας
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 08/06/2017 05:00Σχόλια (4)
Οι επιστήμονες κατάφεραν να υπολογίσουν έμμεσα τη μάζα ενός κοντινού άστρου, χρησιμοποιώντας την καμπύλωση που προκάλεσε η βαρύτητά του στο φως ενός άλλου μακρινού άστρου, κάτι που έως τώρα είχε προβλεφθεί μόνο θεωρητικά. Το επίτευγμα επιβεβαιώνει για μια ακόμη φορά την ισχύ της Γενικής Θεωρίας Σχετικότητας του Άλμπερτ Αϊνστάιν, λίγο πάνω από έναν αιώνα μετά τη δημοσίευσή της.
Επικίνδυνοι για τη Γη αστεροειδείς κρύβονται στις Ταυρίδες
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 07/06/2017 15:05Σχολιάστε
Τσέχοι αστρονόμοι προειδοποιούν ότι μια ομάδα αστεροειδών που θα μπορούσαν δυνητικά να πέσουν στη Γη κρύβονται μέσα στο ρεύμα των διαττόντων αστέρων Ταυριδών.
Η Ινδία εκτοξεύει πύραυλο «βαρέων βαρών»
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 06/06/2017 15:46Σχολιάστε
Η Ινδία πανηγυρίζει για την επιτυχή πρώτη αποστολή του μεγαλύτερου πυραύλου της, ο οποίος αναπτύχθηκε με εγχώρια τεχνολογία και προορίζεται για την εκτόξευση μεγάλων φορτίων -στο μέλλον, θα μπορούσε να επιτρέψει στην Ινδία να γίνει η τέταρτη χώρα του κόσμου που στέλνει ανθρώπους στο Διάστημα, μετά τις ΗΠΑ, τη Ρωσία και την Κίνα.
Γιγάντιος εξωπλανήτης είναι καυτός σαν τον Ήλιο
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 05/06/2017 19:01Σχολιάστε
Οι αστρονόμοι ανακάλυψαν τον πιο καυτό γιγάντιο εξωπλανήτη που έχει βρεθεί μέχρι σήμερα. Οι θερμοκρασίες στην επιφάνειά του εκτιμάται ότι φθάνουν τους 4.327 βαθμούς Κελσίου, ξεπερνώντας τις αντίστοιχες πολλών άστρων, ενώ είναι μόνο 927 βαθμούς ψυχρότερος από τον Ήλιο μας.
1|2|3|4|5|...27