Σίγουρα η σχεδίαση μοντέλων που αποτελούν ή σκοπεύουν να αποτελέσουν best-seller αποτελεί μια άκρως σοβαρή υπόθεση καθώς καλείται να υπηρετήσει ένα ευρύ φάσμα αναγκών. Αντιστοίχως ισχύει αν και με πολύ διαφορετικούς όρους και για το σμίλεμα των sportscars υπό την ευρεία έννοια, τα οποία με τη σειρά τους καλούνται να υπερασπιστούν το γόητρο των αυτοκινητοβιομηχανιών σε πολύ συγκεκριμένα και ανταγωνιστικά πεδία.

Υπάρχουν ωστόσο και περιστάσεις, όπως για παράδειγμα οι διοργανώσεις Concours d’ Elegance ή εν προκειμένω το Concorso d’ Eleganza της Villa d’ Este που πραγματοποιήθηκε στην εκπνοή του Μαΐου στο ειδυλλιακό περιβάλλον της ομώνυμης έπαυλης στις όχθες της λίμνης Κόμο, όπου τα αυτοκίνητα και οι κατασκευαστές απαλλάσσονται από οποιοδήποτε μέτρο του ρεαλιστικού κόσμου, επιδιώκοντας απλώς την αμιγή ευχαρίστηση από όλες τις απόψεις.

Σίκουελ στην υπέρβαση

Η BMW πιάνοντας το νήμα ακριβώς από εκεί που το άφησε το concept Skytop το οποίο παρουσίασε πέρυσι με αντίστοιχη αφορμή και ελατήριο, αποκάλυψε στην πρόσφατη παραπάνω διοργάνωση το concept Speedtop, ένα τρίθυρο shooting brake απαλλαγμένο από οποιαδήποτε αίσθηση αναγκαιότητας και ως την επιτομή μιας σπάνιας, κατά παραγγελία και ακριβοθώρητης πολυτέλειας. Οπως συνέβη και με την ανοιχτή Skytop, η Speedtop θα κατασκευαστεί σε ελάχιστα αντίτυπα, η τιμή για τα οποία αναμένεται να ξεπεράσει το μισό εκατομμύριο ευρώ.

Τα συστατικά που σμίλεψαν το σκαρί της Speedtop το οποίο περιγράφεται από τους Βαυαρούς ως ένα «Gran Turismo για δύο» συνοψίστηκαν από τον επικεφαλής σχεδιασμού της BMW, Adrian van Hooydonk, ως εξής: «Μια αληθινή BMW αποπνέει δυναμισμό και κομψότητα ακόμα και ακίνητη. Αυτός ακριβώς ήταν ο σκοπός μας και για το συγκεκριμένο πρωτότυπο που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το «θαυμαστικό» που επιστεγάζει την γκάμα των Touring μοντέλων μας».

Αν και η BMW δεν έχει δώσει τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά της Speedtop στη δημοσιότητα και μόνο το γενναιόδωρο μήκος της σε συνδυασμό με τη διθέσια διάταξη στο εσωτερικό της θα ήταν αρκετά για να δημιουργήσουν τον θαυμασμό που επεδίωξαν οι σχεδιαστές της. Παρ’ όλα αυτά, όπως εύκολα υποθέτει κανείς δεν σταμάτησαν εκεί για το εξεζητημένο μοντέλο που βασίζεται στην εξίσου πληθωρική Μ8 και αξιώνει την αισθητική του καταγωγή από μοντέλα όπως η 507 και η θρυλική Z8.

Επιθετική πολυτέλεια

Στα στοιχεία που ξεχωρίζουν συγκαταλέγεται η ακόμα πιο επιθετική προσέγγιση στο μπροστινό τμήμα του ευμεγέθους ρύγχους της, το οποίο η BMW εύστοχα χαρακτηρίζει ως «shark nose» και το οποίο εκτός από τις ακμές του συμπληρώνεται και από φωτιζόμενη γρίλια. Καθοριστικό στοιχείο της σχεδίασης εκτός φυσικά από τη σιλουέτα σε προφίλ η οποία σμιλεύτηκε με το σκεπτικό να αποτελέσει ένα από τα πλέον καλοσχηματισμένα σύσσωμης της αυτοκίνησης σε συνάρτηση με τους τροχούς των 14 ακτίνων είναι το χαρακτηριστικό «νεύρο» που διατρέχει την οροφή.

Αυτό είναι ορατό τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά, όπου αντικατοπτρίζεται από ένα αντίστοιχο σχεδιαστικό όσο και φωτεινό στοιχείο που δίνει μια άλλη διάσταση στον θάλαμο επιβατών. Θα ήταν ίσως περιττό να αναφέρει κανείς ότι ο τελευταίος επενδύεται με ό,τι ακριβότερο και ό,τι πιο χειροποίητο έχει να επιδείξει η BMW σε επίπεδο υφών και υλικών.

Οι πρώτες υπακούν στις επιταγές υψηλής ραπτικής σε ό,τι αφορά τις ραφές του χειροποίητου δέρματος σε γήινες και λευκές αποχρώσεις ενώ λεπτομέρειες όπως οι επιλογείς από κρύσταλλα Swarovski φροντίζουν να τονίσουν την ιδιαιτερότητα και την εκζήτηση της κατασκευής. Στο ίδιο ακριβώς μοτίβο την εξοπλιστική προσωπικότητα της Speedtop συμπληρώνει ένα σετ χειροποίητων αποσκευών διά χειρός Schedoni που μπορούν να τοποθετηθούν στον επίσης επενδεδυμένο με δέρμα χώρο αποσκευών, είτε πίσω από τα δύο μπροστινά καθίσματα στις ειδικά διαμορφωμένες «θέσεις» μιας και όλα είναι σχεδιασμένα ακριβώς στα μέτρα της Speedtop.

Σε ό,τι αφορά τα αυτοκινητιστικά της μέτρα, η Speedtop επωφελείται από τον ισχυρότερο V8 που έχει στη διάθεσή της η BMW, τον διπλά υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 4,4 λίτρων με απόδοση 625 ίππους και 750 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης xDrive, αν και ακόμα και αυτά τα μεγέθη δείχνουν να έχουν ελάχιστη σημασία ή να φαίνονται έως και αναμενόμενα με δεδομένο το οπτικό… μέγεθος που κατάφερε να σμιλέψει η BMW.