Συνέντευξη στον Βαγγέλη Κιούση 

Με εμπειρία εννέα ετών στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένων ρόλων στη smart και στη Mercedes-Benz και εξειδίκευση στους τομείς της συνδεσιμότητας, του λογισμικού και της ανάπτυξης οχημάτων, η Xiaotung Hu, ως Product Μanager του smart #5 στη smart Europe GmbH που επιβλέπει το μάρκετινγκ του αυτοκινήτου, τη στρατηγική της σειράς των εκδόσεων, τα χαρακτηριστικά και την τιμολόγησή του, μίλησε στο Autohub για όσα το καθιστούν ξεχωριστό στην γκάμα της smart και στην κατηγορία του.

Ποια θεωρείτε ότι ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση στη διαδικασία δημιουργίας του #5;

«To smart #5 αποτελεί ακόμη μία απόδειξη της στρατηγικής μας να παράγουμε αυτοκίνητα με προηγμένες τεχνολογίες και με επίκεντρο τον άνθρωπο. Για αυτό και λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη τα σχόλια των πελατών μας, είτε αφορούν χαρακτηριστικά τα οποία υπάρχουν στα μοντέλα μας είτε άλλα που θα ήθελαν εκείνοι να υπάρχουν ή που δεν ήταν αρχικά όσο «φιλικά» θα ήθελαν.

Αυτή είναι πάντοτε μια απαιτητική διαδικασία, αλλά όπως στα #1 και #3 έτσι και στην ανάπτυξη του smart #5 εξετάσαμε πολύ σοβαρά όλες τις επισημάνσεις που είχαμε λάβει από τους πελάτες μας. Από τη δική μου οπτική γωνία το #5 είναι ταυτόχρονα ένα χρηστικό αυτοκίνητο, ένα premium SUV και ένα εκτός δρόμου όχημα για το οποίο ακούμε πολύ θετικά σχόλια από γυναίκες και άνδρες. Το υπογραμμίζω αυτό, διότι κάθε κατηγορία πελατών αξιολογεί διαφορετικά τον σχεδιασμό, τον εξοπλισμό, τα χρώματα, τις επιδόσεις, την άνεση και βέβαια την τεχνολογία του αυτοκινήτου».

Μιλώντας για τεχνολογίες στο #5, θα ξεχωρίζατε κάποιες από αυτές;

«Εντελώς επιλεκτικά θα σας πω ότι αξιοποιούμε ηλεκτρική αρχιτεκτονική 400V με τη μικρότερης χωρητικότητας LFP μπαταρία αλλά και ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V με τη μεγαλύτερη NMC μπαταρία, κάτι που εξασφαλίζει εξαιρετικές ταχύτητες επαναφόρτισης και καταδεικνύει την τεχνολογία της πλατφόρμας που χρησιμοποιούμε.

Χάρη σε αυτή το #5 διαθέτει ήδη λειτουργία V2L (για τη φόρτιση εξωτερικών ηλεκτρικών συσκευών) ενώ δρομολογούμε τη χρήση της υπηρεσίας V2X (επιτρέπει την ασύρματη επικοινωνία μεταξύ ενός οχήματος και οποιασδήποτε ψηφιακής οντότητας μπορεί να επηρεάσει ή να επηρεαστεί από το όχημα) αλλά και το V2G (για την επιστροφή ενέργειας από την μπαταρία πίσω στο δίκτυο ηλεκτροδότησης). Ακόμη και το ηχοσύστημα Sennheiser είναι τόσο αναγνωρίσιμο και προηγμένο που προσδίδει ουσιαστική αξία στο smart #5».

Το #5 είναι προς το παρόν το κορυφαίο μοντέλο στην γκάμα της smart. Ποιοι είναι οι άμεσοι ανταγωνιστές του και ποιες διαφοροποιήσεις μπορεί να υπάρξουν από αγορά σε αγορά;

«Με το smart #5 μπαίνουμε στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών SUV μεγάλου μεγέθους γνωρίζοντας ότι υπάρχει ανταγωνισμός, στον οποίο πάντως δεν αναφερόμαστε, όπως δεν σχολιάζουμε και τη στρατηγική προϊόντων τα οποία διατίθενται εκτός Ευρώπης.

Προφανώς η αγορά της Κίνας ή μια άλλη υπερπόντια αγορά μπορεί να διαμορφώσει τη δική της στρατηγική, ωστόσο μέχρι στιγμής εξακολουθούμε να είμαστε ξεκάθαρα μια εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η smart ήταν μία από τις πρώτες εταιρείες, αν όχι η πρώτη, στην Ευρώπη που διαθέτει από την αρχή της δεκαετίας που διανύουμε αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αυτός είναι ο στόχος μας για την ευρωπαϊκή ήπειρο, δεν υπάρχει κάτι άλλο στα πλάνα μας τώρα».

Με δεδομένο ότι υπάρχουν ήδη εκδόσεις Brabus στα #1 και #3 με απόδοση 428 ίππους, το άλμα της smart στους 646 ίππους του #5 Brabus είναι θεαματικό αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι είναι χρήσιμο.

«Αντιλαμβάνομαι τι εννοείτε, αλλά δείτε το ως εξής: κάθε διαφορετική έκδοση απευθύνεται και σε μια διαφορετική ομάδα πελατών. Εμείς θέλουμε πάντοτε να ικανοποιούμε ή ακόμη καλύτερα να ξεπερνάμε τις προσδοκίες τους.

Αν αισθάνονται ότι δεν χρειάζονται την τετρακίνηση, επιλέγουν τις εισαγωγικές δικίνητες εκδόσεις, αν θέλουν πιο premium χαρακτηριστικά, επιλέγουν την premium έκδοση με τη μεγαλύτερη μπαταρία, ενώ αν είναι ερωτευμένοι με τις επιδόσεις, η πανίσχυρη έκδοση Brabus με επιτάχυνση από στάση σε 3,8 δευτερόλεπτα αποτελεί κορυφαία επιλογή που η smart μπορεί να τους εξασφαλίσει».

Πότε ξεκινούν οι πωλήσεις του #5 στην ευρωπαϊκή αγορά;

«Λαμβάνουμε ήδη από αυτόν τον μήνα παραγγελίες στη Γερμανία και σταδιακά προστίθενται περισσότερες τοπικές αγορές, με τις πρώτες παραδόσεις να πραγματοποιούνται στις αρχές του καλοκαιριού. Στην Ελλάδα θεωρούμε ότι θα εμφανιστεί πριν από το τέλος του καλοκαιριού. Αυτό που θα ήθελα να επαναλάβω είναι ότι πρόκειται για ένα πολύ ποιοτικό αυτοκίνητο, σχεδιασμένο για τους ανθρώπους που θα το χρησιμοποιήσουν.

Γι’ αυτό και προσκαλώ όλους να κάνουν ένα test-drive για να νιώσουν πραγματικά τι σημαίνει «εμπειρία smart #5″. Οταν βρεθούν μέσα στο αυτοκίνητο θα πάρουν τη σωστή απόφαση».