Αν η συμπλήρωση 70 ετών παρουσίας του Ράλλυ Ακρόπολις στα παγκόσμια αγωνιστικά δρώμενα επέβαλλε μια σύντομη ανασκόπηση στο παρελθόν του, θα μπορούσαμε να αντιληφθούμε ξεκάθαρα πόσο τυχεροί είμαστε ως Ελληνες που το έχουμε.

Το μόνο παγκόσμιου βεληνεκούς αθλητικό γεγονός που φιλοξενεί κάθε χρόνο η χώρα μας βρίσκεται σήμερα σε μια από τις καλύτερες φάσεις της ιστορίας του καθώς κατάφερε να προσαρμοστεί σε ένα πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον «μαθαίνοντας» από τα λάθη και τις παραλείψεις ανθρώπων που ασχολήθηκαν με αυτό τις προηγούμενες δεκαετίες.

Οι ευθείες αγωνιστικές συγκρίσεις με τα Ακρόπολις παλαιότερων ετών είναι σήμερα προφανώς άτοπες καθώς οι αγώνες έχουν αλλάξει παντού και θα αλλάξουν και άλλο.

To brand «Acropolis Rally» ωστόσο παραμένει ισχυρό και ενισχύεται την τελευταία τριετία από την πολιτεία, η οποία κατάλαβε τον «θησαυρό» που έχει στα χέρια της.

Σκεφθείτε ότι μια χώρα με τον πληθυσμό της Ελλάδας και «εύθραυστη» αγορά αυτοκινήτου φιλοξενεί έναν από τους 13 αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC) και έχει ήδη εξασφαλίσει την ύπαρξή του στον θεσμό την επόμενη διετία (2024 και 2025), δημιουργώντας τα εχέγγυα για μια «μόνιμη» παρουσία σε αυτόν.

Την ίδια στιγμή και με δεδομένο ότι οι αγώνες είναι μόλις 13, χωρίς την προοπτική θεαματικών αριθμητικών αλλαγών – το WRC δεν μπορεί να συγκριθεί με τη Formula 1 όπου τα μεγέθη είναι διαφορετικά – υπάρχουν χώρες, όπως για παράδειγμα οι ΗΠΑ και η Σαουδική Αραβία, που πιέζουν προς κάθε κατεύθυνση προκειμένου να πάρουν θέση στον θεσμό εκτοπίζοντας άλλες.

Η μόνη «άμυνα» σε αυτή την «επίθεση» είναι η διατήρηση του ελληνικού αγώνα στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο αξιοποιώντας με σύνεση τη βοήθεια της πολιτείας και συνδράμοντας τα καταρτισμένα στελέχη της οργάνωσης που έχουν εμπειρία στο συγκεκριμένο αντικείμενο να εκτελέσουν το πρόγραμμα του αγώνα. Η ευθύνη των τελευταίων ωστόσο δεν περιορίζεται σε αυτό, καθώς είναι εκείνοι που θα πρέπει να προετοιμάσουν το μέλλον του επιλέγοντας και εκπαιδεύοντας τους διαδόχους τους, οι οποίοι θα κληθούν να διατηρήσουν τον μύθο του «Ράλλυ των Θεών».

Οι προηγούμενες επτά δεκαετίες, με τους θριάμβους και τις πανωλεθρίες μας, ανήκουν στο παρελθόν. Αυτό που τώρα μετρά είναι οι επόμενες «επτά» και η ευθύνη που έχουν όλοι για αυτό. Μόνο έτσι το Ράλλυ Ακρόπολις θα παραμείνει εθνικό κεφάλαιο για την Ελλάδα.