Η Mercedes-Benz επέλεξε με τη νέα CLA να κάνει μια ηχηρή δήλωση, η οποία στοιχειοθετείται από την υπερπληθώρα τεχνολογίας σε κάθε πιθανή και απίθανη πτυχή της όσο και από την επιλογή να σμιλέψει τη νέα εποχή του εισαγωγικού της μοντέλου με τη μορφή ενός τετράθυρου coupe. Ιθύνων νους όπως και για κάθε νεότερη Mercedes-Benz ο Gorden Wagener, o οποίος δίνει τη δική του εξήγηση για το κατά πόσο η τεχνολογία επιβάλλει τη φόρμα ή το αντίστροφο, συν μερικές ακόμα για τη νέα μικρή «μεγάλη» CLA με το πληθωρικό σκεπτικό, το αντιστρόφως ανάλογο του μεγέθους της και της θέσης της στην γκάμα των Γερμανών.

Η λογική

«H σχεδιαστική φιλοσοφία μας βασίζεται στην αρχή της αισθησιακής καθαρότητας. Αυτή ορίζεται από πολλές παραμέτρους και μεταφράζεται με εξίσου πολλούς τρόπους, ξεκινώντας από την ιδέα συνδυασμού της τεχνολογίας με την ανεπιτήδευτη γοητεία και τον σύγχρονο χαρακτήρα. Το design είναι ο τρόπος να δώσουμε μορφή και να αναδείξουμε την τεχνολογία – κάτι που είναι γοητευτικό από μόνο του. Ταυτόχρονα πρέπει να διασφαλίσουμε μια διαχρονικότητα καθώς ο στόχος μας είναι το αειθαλές design. Η πρόθεσή μας είναι να σχεδιάζουμε αυτοκίνητα που να μη γερνούν. Κάτι σαν έναν κλασικό χρονογράφο που περνάει από γενιά σε γενιά και όχι το σύγχρονο smartwatch που μοιραία θα ξεπεραστεί και θα πεταχτεί. Η γερμανική ταυτότητα είναι επίσης ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της σχεδιαστικής μας φιλοσοφίας. Αναλογιστείτε τη γερμανική σχολή του Bauhaus, η οποία εξακολουθεί να είναι απολύτως σύγχρονη. Η αφαίρεση είναι ένα άλλο στοιχείο υπό την έννοια της μείωσης πολυπλοκότητας με στόχο την ανάδειξη της φόρμας».

Τα υλικά

«Οταν επιλέγεις  τα «υλικά» με τα οποία θα σχεδιάσεις ένα αυτοκίνητο το κάνεις με το σκεπτικό να δημιουργήσεις ένα «icon». Και είναι η αλήθεια ότι πολλά από αυτά τα καταφέρνουν αποκτώντας μια εμβληματική σχεδιαστική ταυτότητα μέσα στον χρόνο. Με αυτή τη λογική δημιουργήσαμε και τη CLA. Φροντίσαμε να την εφοδιάσουμε με όλες τις προδιαγραφές που θα την καταστήσουν ένα εμβληματικό σχεδιαστικά αυτοκίνητο. Μια πτυχή με την οποία επιτυγχάνει κανείς τη διαχρονικότητα είναι η απλότητα, όπως επίσης και το να έχει κανείς ένα ξεκάθαρο μήνυμα. Φυσικά επίσης καθοριστικό ρόλο παίζει και το συναίσθημα και όλα αυτά τα υλικά πρέπει να συνδυαστούν αρμονικά».

Η λεπτομέρεια

«Οπως συμβαίνει με πολλούς premium κατασκευαστές που έχουν ένα αγαπημένο μοτίβο ή ένα σύμβολο συνυφασμένο με την ύπαρξή τους, εμείς έχουμε ως έμβλημά μας το αστέρι. Θα ήταν παράλειψη από μέρους μας να μην εκμεταλλευτούμε ένα τόσο εμβληματικό… σχήμα όπως και κάνουμε εδώ και αρκετό καιρό αξιοποιώντας το στις γρίλιες των αυτοκινήτων μας. Με τη CLA αποφασίσαμε να πάμε το συγκεκριμένο σκεπτικό ένα βήμα μακρύτερα και να του δώσουμε μια ψηφιακή χροιά, δημιουργώντας τα χαρακτηριστικά μοτίβα των LED και ένα κινούμενο μοτίβο. Ναι, έχουμε ένα πολύ χαρακτηριστικό σχήμα ως σύμβολο, κάτι που όμως δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να παίξουμε με αυτό».

Οι οθόνες

«Με την EQS εισαγάγαμε την Hyperscreen, η οποία αποτέλεσε ένα επαναστατικό βήμα σε ό,τι αφορά τα συστήματα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Με τη CLA περάσαμε σε μια εποχή όπου ο πίνακας οργάνων δεν βασίζεται σε hardware αλλά σε software. Μπορεί κανείς να μη δώσει σημασία, ωστόσο πρόκειται για ένα νέο ορόσημο σε όρους ψηφιοποίησης. Μπορεί στο απώτερο μέλλον να θεωρήσουμε ότι ένα πλήρες σύστημα φωνητικών εντολών θα πρέπει να αντικαταστήσει τις οθόνες και να τις αφαιρέσουμε. Παρ’ όλα αυτά εγώ νομίζω ότι οι άνθρωποι θα θέλουν πάντα μια οπτική αναφορά, κάτι που καθιστά τις οθόνες απαραίτητες.

Αν και ίσως δεν το αντιλαμβανόμαστε διανύουμε μια ιστορική στιγμή για την τεχνολογία των αυτοκινήτων, όπου ο πίνακας οργάνων είναι εκεί αλλά ουσιαστικά δεν υπάρχει ως χειροπιαστό στοιχείο, μόνο μια οθόνη από άκρη σε άκρη πίσω από μια ενιαία επιφάνεια και τοποθετημένη πιο κάθετα σε σχέση με την EQS».=

«Παρά το σκεπτικό της απλότητας, δεν μπορούν τα πάντα να είναι clean-cut. Εξάλλου η πολυτέλεια εμπεριέχει κατά κάποιον τρόπο την έννοια αν όχι του περιττού, του επιπλέον σίγουρα. Αν ξεκινήσουμε να σχεδιάζουμε με το σκεπτικό της απόλυτης καθαρότητας θα καταλήξουμε με έναν ωκεανό απρόσωπων αυτοκινήτων. Ευτυχώς έχουμε στη διάθεσή μας μια γρίλια και μια ταυτότητα και οφείλουμε να τα αξιοποιήσουμε και τα δύο προκειμένου να ξεχωρίσουμε από το πλήθος και να κάνουμε τη διαφορά».