Ο συγγραφέας Βασίλης Γκουρογιάννης μιλάει για το νέο του μυθιστόρημα, έναν ιδιόρρυθμο ήρωα, την κληρονομιά του Εμφυλίου Πολέμου, τη ματαίωση, την αυτοκριτική, τον ηρωισμό αλλά και τη σημερινή κατάσταση της χώρας
Φέτος τα επιφανέστερα ευρωπαϊκά λογοτεχνικά βραβεία, το Booker και το Goncourt, απέσπασαν αντιστοίχως ο Ουγγροβρετανός Ντέιβιντ Σάλαϊ και ο Γάλλος Λοράν Μοβινιέ. Μια πρώτη συνάντηση με τα δύο μυθιστορήματα
Ο θεατρικός σκηνοθέτης Δημήτρης Καραντζάς μιλάει για το «Cleansed» της Σάρα Κέιν που θα ανεβάσει στο Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, την ερωτική και κοινωνική αγωνία του έργου, τη βία και την ακρότητα της εποχής μας, αλλά και την αυτοκριτική που κάνει ο ίδιος
Ο ρώσος δραματουργός και σκηνοθέτης, Ιβάν Βιριπάγεφ, διεθνώς αναγνωρισμένος και εσχάτως πολυαγαπημένος των ελληνικών σκηνών, μιλάει στο ΒΗΜΑgazino για την καλλιτεχνική του πορεία και όσα συγκροτούν το δημιουργικό του σύμπαν, για τον σκοπό και την ηθική της δουλειάς του, καθώς επίσης για το μέλλον του θεάτρου.
Ο κορυφαίος βέλγος δημιουργός επισκέφθηκε πρόσφατα την Αθήνα και παρουσίασε ένα σημαντικό βιβλίο του με οδηγίες για τους περφόρμερ στον 21ο αιώνα. Το ΒΗΜΑgazino τον συνάντησε και συζήτησε μαζί του για το σώμα, τη φαντασία, την παράδοση, καθώς επίσης για τον νέο συντηρητισμό της πολιτικής ορθότητας στην εποχή μας.
Ο βούλγαρος συγγραφέας μιλάει για το καινούργιο του βιβλίο, ένα βαθιά ανθρώπινο και πηγαία συγκινητικό έργο με επίκεντρο τον πατέρα του, εξηγεί πώς η παιδική ηλικία συνδέεται με την αιωνιότητα και πώς είναι να μεγαλώνουν δίπλα-δίπλα ντομάτες και τουλίπες
Η δημοφιλής ηθοποιός, Μαρία Ναυπλιώτου, ενσαρκώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά στο θέατρο Ιλίσια μια γυναίκα στα πρώιμα στάδια της άνοιας και μιλάει στο ΒΗΜΑgazino για τον πυρήνα ενός σύγχρονου έργου, για τις ανθρώπινες σχέσεις, τις ανεπανόρθωτες στιγμές, τον φόβο της απώλειας και την ειλικρίνεια της αγάπης.
Ο σημαντικός θεατράνθρωπος δεν σκηνοθετεί πια. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι έχει σταματήσει να εργάζεται, πνευματικά και αισθητικά. Μια σπάνια συνομιλία με το ΒΗΜΑgazino για την τέχνη της μετάφρασης, του ποιητικού και έμμετρου λόγου, το πέρασμα του χρόνου αλλά και τις σημαντικές στιγμές μιας ξεχωριστής καλλιτεχνικής πορείας.
Λίγο πριν από την προγραμματισμένη εμφάνισή του στο 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης Αθηνών, ο πολυβραβευμένος γερμανός ποιητής Γιαν Βάγκνερ μιλάει για τη δύναμη των λέξεων, της παρατήρησης και της φαντασίας, καθώς και για την τέχνη της μετάφρασης.
Η ψυχολόγος και συγγραφέας Φωτεινή Τσαλίκογλου μιλάει για το νέο της μυθιστόρημα που βασίζεται σε έναν επίπονο οικογενειακό καμβά, για το σκοτεινό απόθεμα όσων δεν λέγονται ποτέ αλλά και τη «διαταρακτική» λειτουργία της λογοτεχνίας
Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Αντώνης Καφετζόπουλος μιλάει για το «Ασπρο Μαύρο» που ανεβάζει στο Θέατρο Επί Κολωνώ, ένα έργο του Αμερικανού Κόρμακ Μακάρθι, όπου δύο εντελώς διαφορετικοί άνδρες αναμετριούνται με φόντο την ουσία της ζωής και την αναζήτηση νοήματος
Ο συγγραφέας Νίκος Δαββέτας μιλάει στο «Βήμα» για την καινούργια του νουβέλα που οργανώνεται γύρω από τη ζωή, την ασθένεια και τον θάνατο της μητέρας του, η οποία εργάστηκε ως δεσμοφύλακας στις φυλακές Αβέρωφ και Κορυδαλλού
Η επιφανής κολομβιανή ποιήτρια Πιεδάδ Μπονέτ γράφει για την απώλεια του αυτόχειρα γιου της και αφήνει τη βαθιά συμπόνια να μας πλημμυρίσει.
Το νέο βιβλίο του Γιώργου Βέλτσου περιλαμβάνει τρία αρχαιόθεμα και αλληλένδετα μονόπρακτα εμπνευσμένα από την «Ηλέκτρα», την «Ιφιγένεια» και τη «Φαίδρα»
Ο Γιάννης Χουβαρδάς, συμπληρώνοντας 50 χρόνια στο θέατρο, κατέθεσε στα επετειακά Επιδαύρια τη δική του, επεξεργασμένη και στοχαστική, εκδοχή για τον μυθικό ήρωα και τον άνθρωπο εν γένει
Η δολοφονική βία, η καταπίεση, η αναζήτηση της ελευθερίας, οι ποικίλες όψεις της έμφυλης ταυτότητας, το ατομικό και το συλλογικό, το ιστορικό και το πολιτισμικό αναδείχθηκαν από διεθνείς και ελληνίδες καλλιτέχνιδες σε μια σειρά παραστάσεων του επετειακού Φεστιβάλ Αθηνών - Επιδαύρου
Ο συγγραφέας Γιάννης Ξανθούλης μιλάει για το πρόσφατο μυθιστόρημά του, το ξεκαθάρισμα με τα πρόσωπα και τους τόπους της εφηβείας, τη σχέση του με την Αθήνα και το θέατρο.
Η βασισμένη στην «Οδύσσεια» παράσταση του Μιχαήλ Μαρμαρινού ήταν μέχρι στιγμής η σημαντικότερη πρόταση των επετειακών Επιδαυρίων
Η πρώτη σκηνοθεσία του Δημήτρη Τάρλοου στην Επίδαυρο κινήθηκε σε έναν «ασφαλή» δρόμο που κέρδισε το πλατύ κοινό
Το Φεστιβάλ έδειξε ότι αποτελεί πλέον έναν θεσμό με ισχυρό αποτύπωμα στα πολιτιστικά πράγματα της χώρας. Εν όψει της πέμπτης χρονιάς όμως καλείται να επιλέξει καθαρά τη δομή και την ταυτότητά του