Μπορεί εκ πρώτης όψεως η αισθητική και η τεχνολογία της νέας γενιάς του S60 να δείχνουν ότι ακολουθούν την «καινοτόμο πεπατημένη» των υπόλοιπων μελών της γκάμας της νέας σειράς 60 - κάτι που εν πολλοίς ισχύει -, ωστόσο ορισμένα από τα χαρακτηριστικά που το συνοδεύουν το φέρνουν στο επίκεντρο της εξέλιξης τόσο σε ό,τι αφορά τη Volvo όσο και την υπό αναδιαμόρφωση αυτοκινητοβιομηχανία ως σύνολο, με φόντο τις δραστικές μεταβολές που συντελούνται τα τελευταία χρόνια.
Το ταξίδι από το Τορίνο προς την Μπολόνια διαρκεί περίπου 2 ώρες με το τρένο, χρόνος αρκετός για να ξαναδιαβάσω την ιστορία του Μάικ «The Bike» Χέιλγουντ, ενός από τους καλύτερους αναβάτες όλων των εποχών στους αγώνες μοτοσικλέτας και μιας από τις σημαντικότερες προσωπικότητες στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Ακούγεται απίστευτο, αλλά είναι αληθινό: έχουν περάσει 118 χρόνια από την πρώτη φορά που το Τορίνο φιλοξένησε μια έκθεση αυτοκινήτου στο Castello del Valentino, εκεί όπου και εφέτος ιταλοί και άλλοι κατασκευαστές παρουσιάζουν ήδη από τις 6 Ιουνίου ως και σήμερα δεκάδες νέα και παλαιότερα μοντέλα.
Σχεδόν τρεις μήνες μετά την επίσημη αποκάλυψη του νέου 508 στην Εκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, οι Γάλλοι επανέρχονται με την έκδοση Station Wagon ακολουθώντας πιστά την παράδοση που επιβάλλει τη δημιουργία ενός SW βασισμένου στην τετράθυρη/πεντάθυρη έκδοση του μεσαίου οικογενειακού μοντέλου τους στην κατηγορία D.
Μια από τις προτεραιότητες των σημερινών ιδιοκτητών της Volvo όταν ανέλαβαν τις τύχες της το 2010 και «επανίδρυσαν» την εταιρεία στη μορφή που τη γνωρίζουμε σήμερα ήταν η ανάδειξη αξιών που προέρχονται από τη σκανδιναβική κουλτούρα.
Επιλέγοντας έναν χώρο δίπλα στην πίστα δοκιμών του Balocco στην Ιταλία και φορώντας γραβάτα αντί του αγαπημένου του πουλόβερ - κίνηση εξαιρετικά σπάνια για εκείνον - ο επικεφαλής του ομίλου Fiat Chrysler Σέρτζιο Μαρκιόνε παρουσίασε την Παρασκευή 1η Ιουνίου το νέο πενταετές πλάνο προϊοντικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης ορισμένων εκ των εταιρειών που διοικεί.
Σε ένα εντυπωσιακό σίκουελ της διοργάνωσης που φιλοξενήθηκε το 2012, όταν το Louwman Museum της Χάγης είχε εκθέσει τα «Ασημένια Βέλη» της περιόδου 1934-1939, η Mercedes-Benz δίνει την ευκαιρία στο κοινό να δει από κοντά (από τις 7 Ιουλίου έως τις 2 Σεπτεμβρίου) επτά από τα θρυλικότερα μοντέλα της που κυριαρχούσαν στους αγώνες τη δεκαετία του 1950 σε ένα από τα σπουδαιότερα μουσεία αυτοκινήτου στον κόσμο.
Παρά τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης από το 2010, όταν παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του Leaf, το ιαπωνικό μοντέλο παραμένει σημείο αναφοράς ανάμεσα στα όμοιά του για τον τρόπο που διαχειρίζεται τη σχέση αξίας / απόδοσης και καλύπτει τις καθημερινές απαιτήσεις μετακίνησης μιας οικογένειας.
Αν και το 2019 η G-Class συμπληρώνει τέσσερις δεκαετίες παρουσίας στο τετράτροχο γίγνεσθαι, ελάχιστοι θα απαντούσαν σωστά στο ερώτημα «πότε θεωρείτε ότι ξεκίνησε η παραγωγή της;».
Προφανώς και δεν προκαλεί έκπληξη σε κανέναν έλληνα πολίτη η απουσία στρατηγικής για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης σε αυτή τη χώρα, όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη εδώ και χρόνια δημιουργούνται υποδομές που εξυπηρετούν τους χρήστες ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Το θυμάμαι σαν να συνέβη χθες, και όμως έχουν περάσει οκτώ χρόνια.
Για δύο συνεχόµενα Σαββατοκύριακα η Βαρκελώνη βρίσκεται στο επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος με αφορμή δύο φαινομενικά άσχετες μεταξύ τους δραστηριότητες:
Η πτωτική πορεία των ταξινομήσεων καινούργιων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στη Γηραιά Ηπειρο, ως αποτέλεσμα της ανησυχίας που προκαλούν στους υποψήφιους αγοραστές τα σενάρια περί επιβολής νέων φόρων και οι απαγορεύσεις κυκλοφορίας σε σημαντικό αριθμό πόλεων, αλλάζει τις καταναλωτικές συνήθειες οδηγώντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε ρηξικέλευθες αποφάσεις.
Κάθε δύο χρόνια, τις ζυγές χρονιές, το Σαλόνι Αυτοκίνητου του Παρισιού επαναφέρει στο προσκήνιο της παγκόσμιας αυτοκίνησης την Πόλη του Φωτός και τη συμβολή της στη διαμόρφωση μιας διαφορετικής οπτικής για το αυτοκίνητο.
Η απόλυτη κυριαρχία των βενζινοκίνητων μοντέλων, η συνεχιζόμενη πτώση πωλήσεων των πετρελαιοκίνητων και το έντονο ενδιαφέρον των καταναλωτών για τα κάθε είδους ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν τα κυρίαρχα στοιχεία της περιόδου Ιανουαρίου - Μαρτίου στην ευρωπαϊκή ήπειρο, την πιο απαιτητική, οδηγικά, γωνιά του πλανήτη.
Μπήκα αρκετές φορές στον πειρασμό να γράψω στο παρελθόν για τη Lagonda, τη βρετανική φίρμα από το Σάρεϊ το όνομα της οποίας είχε ανεξήγητα περισσότερο ειδικό βάρος από τα ίδια τα μοντέλα της, αλλά πάντοτε η επικαιρότητα επέβαλλε κάτι άλλο.
Volvo XC40 - Volvo V60
Είναι σχεδόν μαγικό το πώς SUV και Crossover μοντέλα μπορούν να δώσουν νέο νόημα στην γκάμα μιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Αν μάλιστα αυτά συνδυάζουν τη σχεδιαστική πρωτοτυπία με ένα λογικό κόστος, τότε η εξίσωση γίνεται πραγματικά ενδιαφέρουσα και το αποτέλεσμα μπορεί να σε εκπλήξει ευχάριστα.
Αποτελεί κοινό μυστικό στους κύκλους της αυτοκινητοβιομηχανίας εδώ και δεκαετίες ότι το να κατασκευάσεις ένα καλό μικρό αυτοκίνητο μπορεί να αποδειχθεί δυσκολότερο από οτιδήποτε άλλο.
Δεν χρειάζεται, θεωρώ, να είναι κανείς ειδικός για να αντιληφθεί ότι ζούμε σε σπουδαίους καιρούς για την αυτοκίνηση.