Ο όρος «καρυότυπος» χρησιμοποιείται στη μοριακή βιολογία και σημαίνει την απεικόνιση του συνόλου των χρωμοσωμάτων ενός κυττάρου
Εγραφα την προηγούμενη εβδομάδα πως η ολομέτωπη αντιμετώπιση της κρίσης από τη λογοτεχνία δεν οδηγεί κατ' ανάγκην σε αρνητικά αποτελέσματα
Βλέπουμε όλα τα τελευταία χρόνια με πολύ καχύποπτο μάτι τους συγγραφείς οι οποίοι προσπαθώντας να μιλήσουν για την κρίση
Διαβάστε τα παρακάτω άρθρα: Τέχνη Ελληνική λογοτεχνία Προσωπικές ιστορίες Ιστορία Δοκίμια Ξένη λογοτεχνία Κλασική λογοτεχνία Αστυνομικά Χιούμορ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Η φωτιά του Εμφυλίου, με όλη την αντάρα μιας κοινωνίας η οποία θα υποχρεωθεί να ξεπεράσει με τον βιαιότερο τρόπο τα όριά της, ξεπηδάει από την καρδιά της πεζογραφίας του Ρένου Αποστολίδη (1924-2004).
Ενας εικοσάχρονος φοιτητής του Πολυτεχνείου θα δικαστεί με την κατηγορία της συμμετοχής σε τρομοκρατική οργάνωση αλλά θα αθωωθεί λόγω αμφιβολιών.
Ο Δημήτρης Πετσετίδης ανήκει σε μια κατηγορία πεζογράφων που δεν πολυαγαπούν τις αλλαγές: προτιμούν
Χειμωνιάτικο τοπίο στην Υδρα. Παράξενες σκιές που κυνηγιούνται σε έναν μουντό ουρανό, παγωνιά που ανατριχιάζει το δέρμα και κάπου ψηλά ένα απομονωμένο αρχοντικό
Τα κείμενα που συγκεντρώνει ο Παναγιώτης Χατζημωυσιάδης στον ανά χείρας τόμο επιγράφονται «διηγήματα» αλλά στην πραγματικότητα κινούνται στη μεθόριο πεζογραφίας και λογοτεχνικού δοκιμίου.
Τον Σεπτέμβριο του 1967, λίγους μόνο μήνες μετά το πραξικόπημα, η κυβέρνηση της χούντας θα συνειδητοποιήσει πως η φιλοδοξία της να λύσει με μια μονοκοντυλιά το Κυπριακό
Η συγκέντρωση για πρώτη φορά όλων των ποιημάτων του Μίλτου Σαχτούρη (1919-2005) σε έναν λιτά επιμελημένο τόμο επιβεβαιώνει την εικόνα του ως ενός από τους σημαντικότερους εκπροσώπους
Σπανίως θα συναντήσουμε στο τοπίο της σύγχρονης ελληνικής πεζογραφίας τον έρωτα μόνο του, σαν ένα αυτοτελές μέγεθος
Ανθρωπολογία, ανθρωπογεωγραφία, φυσική ιστορία, βοτανολογία, θρησκειολογία, πολιτισμός, πολιτική, οικονομία: αυτό είναι ένα μόνο μέρος από το διάγραμμα πηγών του Θοδωρή Ρακόπουλου
Η Ηλέκτρα Αποστόλου γεννήθηκε το 1912 σε εύπορη αστική οικογένεια και εντάχθηκε από πολύ νωρίς στους κόλπους του ΚΚΕ.
Ο Εμφύλιος δεν πιάνει όλες τις σελίδες του καινούργιου μυθιστορήματος της Μάρως Δούκα
Ο Παντελής είναι ένας άνθρωπος βγαλμένος από το πετσί των ημερών μας. Μικρομαγαζάτορας στο κέντρο της Αθήνας, με μια μονίμως θολή εικόνα για το τι εστί πολιτική και οικονομία
«Αχνα»: ο ελάχιστος θόρυβος της αναπνοής όταν η φωνή πρέπει να σωπάσει, αλλά και η θολούρα που σχηματίζεται πάνω σε μια διαφανή επιφάνεια.
Η παιδική και η εφηβική ηλικία (καλή ή κακή, χαρούμενη ή κατηφής, ευοίωνη ή σκοτεινή) τροφοδοτεί μιαν αποθήκη της μνήμης που δεν θα κλείσει ποτέ, όσα χρόνια κι αν περάσουν, αν η πάροδος των ετών δεν θα έχει κι ένα προσθετικό αποτέλεσμα: να εντείνει και να επεκτείνει τη λειτουργία της.
Ως κριτικός ο Αλέξανδρος Αργυρίου (1921-2009) αφιέρωσε το σημαντικότερο μέρος του έργου του στην πεζογραφία και την ποίηση της πρώτης μεταπολεμικής γενιάς.
Πώς μπορεί να μιλήσει κανείς για τη μοίρα και την ταυτότητα μιας γενιάς; Δεν έχουν όλες βαρύνουσα μοίρα και ξεχωριστή ταυτότητα.