Κερδίζοντας τις πέντε από τις έξι ειδικές διαδρομές της τρίτης ημέρας, ο Εσθονός παγκόσμιος πρωταθλητής του 2019 προηγείται κατά 43,6 δευτερόλεπτα του Sebastien Ogier έχοντας ολοκληρώσει την μεγαλύτερη σε χιλιόμετρα ημέρα του EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2025.
Οι 3+3 ειδικές του Σαββάτου αποδείχθηκαν σκληρές, απαίτησαν ρυθμό και σωστές επιλογές, στοιχεία στα οποία άλλοι ανταποκρίθηκαν και άλλοι όχι.
Ο Ott Tanak υπερασπίστηκε μεθοδικά το προβάδισμά του την Παρασκευή και αύξησε την διαφορά του καθ’ όλη τη διάρκεια της τρίτης μέρας του αγώνα, βελτιώνοντας διαρκώς τις επιδόσεις του στο μπάκετ του Hyundai i20 N Rally1.
Για τον ομόσταβλό του Adrien Fourmaux, ο οποίος ξεκίνησε την ημέρα από την δεύτερη θέση της κατάταξης, η εξέλιξη ήταν απογοητευτική καθώς μία επαφή με βράχο στη 10η ε.δ. ήταν αρκετή για να πληγώσει τον πίσω τροχό του δικού του Hyundai i20 Ν και να τον ρίξει στην τρίτη θέση πίσω από τον Sebastien Ogier.
O Γάλλος οκτώ φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, χρησιμοποιώντας σημαντικό αριθμό ελαστικών με μαλακή γόμα την Παρασκευή, συμβιβάστηκε το Σάββατο με έναν συνδυασμό μαλακών και σκληρών, με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να ακολουθήσει τον ρυθμό του Tanak. Παρ’ όλα αυτά, διατηρήθηκε στη δεύτερη θέση της γενικής με την Toyota να ελπίζει για κάτι καλύτερο.
Η ιαπωνική ομάδα είδε ταυτόχρονα τους δύο από τους τέσσερις οδηγούς της να εγκαταλείπουν στην ειδική διαδρομή «Παύλιανη 2». Ο Kalle Rovanpera από πρόβλημα στο σύστημα μετάδοσης, ενώ ο Takamoto Katsuta τέθηκε εκτός όταν είχε μια έξοδο και δεν μπόρεσε να επαναφέρει το GR Yaris Rally1 στον δρόμο. Από την πλευρά του ο Elfyn Evans παραμένει στον αγώνα όντας τέταρτος, με στόχο να συλλέξει βαθμούς για την ομάδα και για τον εαυτό του.
Μία θέση πίσω του βρίσκεται ο Thierry Neuville, ο οποίος και σήμερα είχε ένα κλαταρισμένο ελαστικό αλλά κατάφερε να ανακάμψει στην γενική κατάταξη, διεκδικώντας αύριο επιπλέον βαθμούς στη Super Sunday αλλά και στην Power Stage. Την πρώτη εξάδα συμπληρώνει ο Gregoire Munster αν και το χειρόφρενο του Ford Puma Rally1 που οδηγεί δεν λειτούργησε σε καμία ειδική, με αποτέλεσμα να δυσκολευτεί σε μεγάλο βαθμό στα κλειστά κομμάτια χάνοντας πολύτιμο χρόνο.
Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί πως στο δεύτερο πέρασμα από τις ειδικές του Σαββάτου, ακριβώς το ίδιο πρόβλημα αντιμετώπισε και ο ομόσταβλός του Joshua McErlean.
Οι μικρότερες κατηγορίες
Οι σημαντικές εγκαταλείψεις επέτρεψαν στα αυτοκίνητα της κατηγορίας WRC2 να βρεθούν ψηλότερα στη γενική κατάταξη, με τον επικεφαλής στην κατηγορία, Oliver Solberg, με το Toyota GR Yaris να είναι ήδη στην έβδομη θέση. Ο νεαρός Νορβηγός ελέγχει τον ανταγωνισμό, έχοντας διαφορά που ξεπερνάει το 1,5 λεπτό από τον δεύτερο, Gus Greensmith (Skoda Fabia RS) ο οποίος δίνει την δική του μάχη με τον Kajetan Kajetanowicz (Toyota GR Yaris) καθώς η μεταξύ τους διαφορά βρίσκεται μόλις στα 10 δευτερόλεπτα. Ακολουθεί σε απόσταση 15 δευτερολέπτων από τον Πολωνό ο Yohan Rossel (Citroen C3).
Ο υψηλός βαθμός δυσκολίας του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις επηρέασε και την κατηγορία του JWRC, με τον Ali Turkkan να προβάλει αντίσταση στην πίεση του νεαρού Mille Johansson μέχρι την στιγμή που ο Σουηδός εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα. Ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα, οι Πλάγος-Κουζιώνης με το Skoda Fabia RS Rally2 βρίσκονται στην πρώτη θέση, μπροστά από τους Καρανικόλα-Κακαβά με το Ford Fiesta Rally2. Οι Σερδερίδης-Miclotte με το Ford Puma Rally1, οι οποίοι και προηγούνταν, αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν λόγω θερμοπληξίας που υπέστη ο οδηγός.
Το πρόγραμμα της Κυριακής περιλαμβάνει δύο μεγάλες επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, με την ολοκαίνουργια ε.δ. «Σμόκοβο», μήκους 26,16 χιλιομέτρων, να φέρνει το Ράλλυ Ακρόπολις στη Θεσσαλία για πρώτη φορά έπειτα από τριάντα χρόνια. Πρόκειται για μια τεχνική και απαιτητική διαδρομή, η οποία στις Αναγνωρίσεις απέσπασε θετικά σχόλια από τα πληρώματα. Ο επίλογος του αγώνα θα ξεκινήσει να γράφεται στις 14:15 στον θρυλικό «Ταρζάν», μια ειδική που κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει ότι ενδέχεται να παίξει καθοριστικό ρόλο στην διαμόρφωση της κατάταξης και της βαθμολογίας.