Toyota Gazoo Racing WRT

Με την ορμή της πρωταθλήτριας Κατασκευαστών το 2024 αλλά κυρίως με τις συνεχόμενες νίκες από την αρχή της χρονιάς (τρεις ο Sebastien Ogier σε Μόντε Κάρλο, Πορτογαλία και Σαρδηνία, δύο ο Elfyn Evans σε Σουηδία και Κένυα και μία ο Kalle Rovanpera στην Ισπανία) η Toyota έρχεται για να διεκδικήσει τα πρωτεία που της στέρησε πέρυσι στη χώρα μας η Hyundai.

Στα πέντε GR Yaris Rally1 που θα εμφανιστούν στο εφετινό Ακρόπολις συμβιώνουν ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Οδηγών Βρετανός Elfyn Evans (133 βαθμοί – με συνοδηγό τον Scott Martin), ο δεύτερος S. Ogier (114 βαθμοί – με συνοδηγό τον Vincent Landais), το πρώτο φινλανδικό δίδυμο K.Rovanpera – Jonne Halttunen (τρίτοι στη βαθμολογία με 113 βαθμούς) και ο Ιάπωνας Takamoto Katsuta που με τον Βρετανό Aaron Johnston στο δεξί μπάκετ είναι έκτοι στη βαθμολογία με 63 βαθμούς ενώ ακολουθεί το δεύτερο φινλανδικό δίδυμο των S. Pajari -M. Salminen με μόλις 31 βαθμούς.

Η συσσωρευμένη εμπειρία της ομάδας στα ελληνικά χώματα (καθώς πέρα από τις νίκες του Ogier το 2011 και του Rovanpera το 2021 και το 2023, ακόμη και ο επικεφαλής της Jari-Matti Latvala έχει κερδίσει εδώ το 2013) αλλά και το momentum μετά τις εναλλάξ νίκες με τη Hyundai τα τελευταία τέσσερα χρόνια όταν το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις επέστρεψε στο ημερολόγιο του WRC, «δείχνουν» Toyota στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου.

Αξίζει να γνωρίζετε πάντως ότι βρίσκεται σταθερά εφέτος στην κορυφή της βαθμολογίας των Κατασκευαστών με 312 βαθμούς, κυνηγώντας το όγδοο πρωτάθλημα της ιστορίας της μετά από αυτά το 1993 και το 1994 με Celica Turbo 4WD, το 1999 με Corolla WRC και τα 2018, 2021, 2022, 2024 με Yaris.

Hyundai Shell Mobis WRT

Μπορεί η κορεατική ομάδα να έχασε το 2024 το πρωτάθλημα Κατασκευαστών από την Toyota για μόλις τρεις βαθμούς (558 έναντι 561), θριάμβευσε ωστόσο στον δικό μας αγώνα, με τoν Thierry Neuville να διαλύει τον ανταγωνισμό κερδίζοντας αργότερα και το πρωτάθλημα Οδηγών 2024.

Ο ίδιος είχε κερδίσει στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις και το 2022, δημιουργώντας έτσι μια παράδοση στις Ειδικές Διαδρομές της Ελλάδας, με τη Hyundai να ελπίζει ότι μπορεί να αποσπάσει εδώ την πρώτη φετινή νίκη της. Ο Neuville με συνοδηγό τον Martijn Wydaeghe βρίσκονται στην πέμπτη θέση της βαθμολογίας Οδηγών με 83 βαθμούς, πίσω από τον team-mate του Ott Tanak (παγκόσμιο πρωταθλητή το 2019) που με τον συνοδηγό του Martin Jarveoja έχουν 108 βαθμούς οδηγώντας το δεύτερο i20 N Rally1.

Τη σύνθεση της ομάδας ολοκληρώνει ο, προερχόμενος από την M-Sport Ford, Γάλλος Adrien Fourmaux, που με τον συμπατριώτη του Alexandre Coria είναι έβδομοι στην κατάταξη με 44 βαθμούς και δυνατότητες σε επίπεδο χρόνων σε ορισμένες από τις Ε.Δ.

Παρά τα απογοητευτικά φετινά αποτελέσματα για μια σειρά από λόγους που δεν σχετίζονται αποκλειστικά με τις ικανότητες των οδηγών της, η Hyundai μπορεί να δημιουργήσει πίεση στην Toyota και υπό προϋποθέσεις να διεκδικήσει θέσεις που θα τις δώσουν πολύτιμους βαθμούς για τη διεκδίκηση ακόμη ενός πρωταθλήματος μετά από τα συνεχόμενα τη διετία 2019-2020.

M-Sport Ford WRT

Η μη δυνατότητα εξασφάλισης κορυφαίων αποτελεσμάτων λόγω της ημι-εργοστασιακής συμμετοχής της Ford στο WRC τα τελευταία πολλά χρόνια, δεν αφαιρεί τίποτα από τη σπουδαία ιστορία της «μπλε οβάλ» φίρμας στα ράλλυ.

Σε αυτή την ιστορία οφείλεται άλλωστε ο διαχρονικός σεβασμός των μεγαλύτερων αντιπάλων της, οι οποίοι την αντιμετωπίζουν συχνά ως φυτώριο ανάδειξης νεότερων ταλαντούχων οδηγών που μετά αλλάζουν στρατόπεδο. Τελευταίο παράδειγμα η προαγωγή του A. Fourmaux στη Hyundai, κίνηση που διαμόρφωσε μια διαφορετική σύνθεση για τη βρετανική ομάδα του Malcolm Wilson το 2025.

Ετσι στο EKO Ράλλυ Ακρόπολις η M-Sport Ford συμμετέχει φέτος με τέσσερα Puma Rally1. Οι Gregoire Munster-Louis Louka (ένατοι στη βαθμολογία οδηγών με 18 βαθμούς) και Joshua McErlean-Eoin Treacy (δέκατοι με 12 βαθμούς) ακολουθούν το πλήρες πρόγραμμα του πρωταθλήματος.

Το σχήμα ενισχύεται από τους Martins Sesks-Renar Francis (στη δωδέκατη θέση με 8 βαθμούς) ενώ ο Ιορδάνης Σερδερίδης (με συνοδηγό τον Βέλγο Frederic Miclotte και 4 βαθμούς) εκπροσωπεί την Ελλάδα στην κορυφαία κατηγορία Rally1.

Ευχή όλων για το καλό του σπορ και την εικόνα του εθνικού μας αγώνα είναι η M-Sport Ford να διεκδικήσει νίκες σε Ειδικές Διαδρομές θυμίζοντας την ομάδα η οποία στο παρελθόν όχι μόνο κέρδισε 13 φορές το Ράλλυ Ακρόπολις και κατέκτησε τέσσερις παγκόσμιους τίτλους Κατασκευαστών, αλλά αποτέλεσε και εφαλτήριο για την καριέρα σπουδαίων οδηγών όπως οι Bjorn Waldergard, Ari Vatanen, Miki Biasion, Carlos Sainz, Colin McRae, Marcus Gronholm, Markko Martin και Mikko Hirvonen.