Έχοντας ήδη στις αποσκευές του ένα ρεκόρ στο Nurbrurgring, το Golf GTI Edition 50 αποκαλύπτεται πλέον πλήρως νοηματοδοτώντας όπως ακριβώς θα περίμενε κανείς την επέτειο 50 χρόνων από την εμφάνιση των διακριτικών GTI στις επιφάνειες του πρώτου Golf.

Συνοπτικά η Edition 50 που βασίζεται στην πιο πρόσφατη, όγδοη γενιά του Golf αποτελεί το ισχυρότερο GTI που έχουν κατασκευάσει ποτέ οι Γερμανοί, χάρη σε μια αναβαθμισμένη εκδοχή του δίλιτρου turbo κινητήρα η οποία πλέον αποδίδει 325 ίππους και 320 Nm ροπής. Ως αποτέλεσμα η Edition 50 που υπερέχει κατά 25 ίππους και 20 Nm ροπής της μέχρι πρότινος ισχυρότερης έκδοσης (Clubsport) εξασφαλίζει πλέον τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,5 δευτερόλεπτα.

Επίσης συγκρατήστε ότι σε αντίθεση με την πλειονότητα των GTI ή τις κατά καιρούς απογυμνωμένες ειδικές εκδόσεις με τα συγκεκριμένα διακριτικά, η Edition 50 είναι πεντάθυρη διαθέτοντας αυτονόητα πίσω καθίσματα. Κατά την παράδοση η παραπάνω ισχύς μεταδίδεται αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς με τη συμβολή του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων που συνεργάζεται με ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον μπροστινό άξονα που φροντίζει για την ομαλή μετάδοση της ισχύος στην άσφαλτο.

Στις προδιαγραφές του, ως απόρροια της επιλογής του προαιρετικού πακέτου Performance Pack, η Edition 50 που ακόμα και χωρίς αυτό επωφελείται από εκτεταμένες αλλαγές στο πλαίσιο, αποκτά κατά 20% πιο σφικτά ελατήρια, πλήρως αναθεωρημένα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και πιο άκαμπτους βραχίονες.


Σε κάθε περίπτωση η Edition 50 έχει μειωμένη απόσταση από το έδαφος κατά 1,5 εκατοστό ενώ την επαφή της με το οδόστρωμα εξασφαλίζουν σφυρήλατοι τροχοί 19 ιντσών με ελαστικά ειδικά για χρήση σε πίστα και τα οποία συμβάλλουν στην μείωση του μεγέθους της μη αναρτώμενης μάζας κατά 16,4 κιλά. Το συνολικό βάρος έχει μειωθεί κατά 30 κιλά χάρη και στην τοποθέτηση μιας εξάτμισης από τιτάνιο με την υπογραφή Akrapovic.

Aπό τις αναβαθμίσεις δεν έχει εξαιρεθεί η εξωτερική εμφάνιση ξεκινώντας από δύο διαθέσιμα χρώματα τα ιστορικά Tornado Red και Moss Green που πρωτοεμφανίστηκαν στην τρίτη γενιά του Golf GTI. Οι τροχοί επωφελούνται από σκούρο φινίρισμα ενώ το ίδιο ισχύει και για τα φωτιστικά σώματα. Την εικόνα συμπληρώνουν διακριτικά διακοσμητικά στα κατώτερα πλευρικά τμήματα ολοκληρώνοντας τις αλλαγές στην εμφάνιση και αποδεικνύοντας την αυτοπεποίθηση της VW σε ό,τι αφορά την υλοποίηση που αποτελεί ένα από τα ισχυρότερα μεν πιο «ήπια» σε οπτικό επίπεδο hot-hatch της αγοράς.

Στα ενδότερα τον τόνο δίνουν οι επενδύσεις από ταρτάν και μικροσουέντ με κόκκινες λεπτομέρειες και φυσικά τα διακριτικά της έκδοσης σε στρατηγικά σημεία. Όπως ίσως υποθέτει κανείς η έκδοση διαθέτει το κορυφαίο σύστημα infotainment-πίνακα οργάνων το οποίο έχει δίνει πρόσβαση σε ακόμα περισσότερες ρυθμίσεις σε σχέση με ένα συμβατικό Golf.

Προς το παρόν η γερμανική φίρμα δεν έχει ανακοινώσει το χρονοδιάγραμμα διάθεσης της επετειακής GTI έκδοσης ωστόσο δεν αποκλείεται η συγκεκριμένη περίσταση να αποτελέσει την τελευταία ευκαιρία να αποκτήσει κανείς ένα Golf GTI αποκλειστικά με κινητήρα εσωτερικής καύσης.