H γερμανική φίρμα «προσγειώθηκε» στην πρόσφατη έκθεση της Σαγκάης με τρία νέα πρωτότυπα μοντέλα, δύο SUV και ένα Sedan τα ID.Evo, ID.Era και ID. Aura με κοινή συνισταμένη την ηλεκτροκίνηση όχι απαραιτήτως με την μορφή που την έχουμε «συνηθίσει» από το γερμανικό όμιλο.

Μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το ID.Era ένα τετραγωνισμένο επταθέσιο SUV το οποίο αποτελεί καρπό της συνεργασίας της VW με την SAIC, και το οποίο εκτός από τα επιμέρους χαρακτηριστικά του έκανε πρεμιέρα με τεχνολογία range extender, δηλαδή με ένα συνδυασμό ηλεκτροκινητήρα-μπαταρίας και κινητήρα εσωτερικής καύσης που συμβάλλει στην σημαντική ενίσχυση της αυτονομίας του. Για την ακρίβεια το ID.Era υπόσχεται 300 χλμ. αυτονομία από την ενέργεια των συστοιχιών του και ακόμα 700 χλμ. από την παρουσία κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Σύμφωνα δε με τα όσα αφήνουν να εννοηθούν στελέχη της VW, η συγκεκριμένη ηλεκτρική τεχνολογία που διαφέρει από την plug-in υβριδική καθώς ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αναλαμβάνει τον ρόλο γεννήτριας και την φόρτιση των μπαταριών μετά την εξάντληση της ενέργειάς τους, αναμένεται να έρθει και στην Ευρώπη όπου, προς το παρόν τουλάχιστον, υποεκπροσωπείται καθώς προσφέρεται μόνο από τον όμιλο Stellantis και την Mazda.

Μάλιστα ο επικεφαλής του ομίλου VW Oliver Blume, δεν παρέλειψε να δηλώσει ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία θα μπορούσε να εξαιρεθεί από την καθολική απαγόρευση κινητήρων εσωτερικής καύσης εντός ευρωπαϊκής επικράτειας μετά το 2035.

«Όταν έχεις τεχνολογία range extender, εξακολουθείς να οδηγείς ένα ηλεκτρικό όχημα. Επιπλέον η αυξημένη αυτονομία του μπορεί να λειτουργήσει ως κίνητρο για τους καταναλωτές προκειμένου να πραγματοποιήσουν την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση», δήλωσε ο ίδιος συμπληρώνοντας ότι «θα ήταν μια πολύ ελκυστική τεχνολογία για την Ευρώπη».