Ο πολυσυλλεκτικός όμιλος ανακοίνωσε ότι μετά από ένα σημαντικό κατοχυρωμένο ορόσημο στην τεχνολογία των μπαταριών στερεού τύπου, σχεδιάζει να εφοδιάσει δοκιμαστικά μοντέλα της, με αντίστοιχης τεχνολογίας μπαταρίες ήδη από το 2026.
Ο όμιλος Stellantis συνεργάζεται ήδη από το 2021 με την αμερικανική Factorial Energy, έχοντας επενδύσει 75 εκατομμύρια ευρώ για αυτό το σκοπό.
Σε ό,τι αφορά τη νέα εξέλιξη «Έχουμε φτάσει σε ένα επίπεδο ενεργειακής απόδοσης που αντικατοπτρίζει την ισχύ της συνεργασίας μας με τη Factorial», σημείωσε ο Ned Curic, επικεφαλής μηχανικός του ομίλου και υπεύθυνος για τις νέες τεχνολογίες. «Το συγκεκριμένο ορόσημο μας τοποθετεί στην πρωτοπορία της επανάστασης για τις μπαταρίες στερεού τύπου. Θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε για την κατασκευή ελαφρύτερων, πιο αποδοτικών μπαταριών που θα μειώνουν το κόστος για τους πελάτες μας».
Σε αντίθεση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που αξιοποιούν τα σύγχρονα EV, οι μπαταρίες με ξηρό ηλεκτρολύτη έχουν υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα κάτι που μεταξύ άλλων σημαίνει περισσότερη αυτονομία αλλά και ταχύτερους χρόνους φόρτισης.
Στην περίπτωση του ομίλου Stellantis και των συστοιχιών στερεού τύπου η ενεργειακή πυκνότητα διαμορφώνεται σε 375Wh/κιλό μετά από 600 κύκλους φόρτισης ενώ η αναπλήρωση της ενέργειας από 15-90% απαιτεί μόλις 18 λεπτά.
Οι μπαταρίες στερεού τύπου έχουν επίσης χαμηλότερο βάρος σε σχέση με τις συστοιχίες ιόντων λιθίου, ενώ ακριβώς και λόγω της μεγαλύτερης απόδοσής τους υπόσχονται να μπορούν να υποστηρίξουν ακόμα υψηλότερων επιδόσεων ηλεκτρικά οχήματα. Παράλληλα, οι νέες μπαταρίες έχουν μεγαλύτερη αντοχή στις καιρικές συνθήκες και κυρίως απέναντι στο ψύχος καθώς μπορούν να λειτουργούν «φυσιολογικά» σε θερμοκρασίες μεταξύ -30 και +45 βαθμών Κελσίου.
Παρά το σημαντικό ορόσημο που επικαλείται ο όμιλος Stellantis, προς το παρόν δεν έχει δώσει σαφές χρονοδιάγραμμα για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων με αντίστοιχης τεχνολογίας μπαταρίες σημειώνοντας μόνο ότι θα δούμε δοκιμαστικά πρωτότυπα με μπαταρίες ξηρού ηλεκτρολύτη μέσα στους επόμενους 18 μήνες.