Ανεξαρτήτως των πληθωρικών χαρακτηριστικών και της ευρύτητας επιλογών που προσφέρει και για τα οποία θα διαβάσετε αναλυτικά παρακάτω, όσοι δεν είναι εξοικειωμένοι με τις προϊοντικές εξελίξεις στην Opel, καλό θα ήταν να γνωρίζουν ότι η νέα γενιά του Grandland η οποία είναι ήδη διαθέσιμη στις εκθέσεις της μάρκας στη χώρα μας για test-drive και παραγγελία, συνοδεύεται από τα εξής δύο χαρακτηριστικά που καθορίζουν και όλα τα υπόλοιπα: πρώτον αποτελεί το μεγαλύτερο μοντέλο της γερμανικής φίρμας και δεύτερον, η νέα γενιά του επωφελείται τεχνολογικά από ό,τι νεότερο έχει να επιδείξει η Opel και ο όμιλος Stellantis.


Πριν από οποιαδήποτε άλλο στοιχείο λοιπόν, αυτό που πρέπει να συγκρατήσει κανείς είναι ότι η Opel έχει φροντίσει να εφοδιάσει τη νέα ναυαρχίδα της με ό,τι νεότερο τεχνολογικά μπορεί να αποκτήσει κανείς σήμερα από την φίρμα, δίνοντας στo πρώτο συνθετικό της ονομασίας του μοντέλου το πραγματικό του νόημα.

Στην πράξη αυτό σημαίνει αρχικά ότι το νέο Grandland έχει ως αφετηρία μια νέα αρχιτεκτονική, εν προκειμένω την STLA Medium, η οποία έχει σχεδιαστεί δίνοντας προτεραιότητα στα ηλεκτρικά σύνολα και στις εναλλακτικές τεχνολογίες που στο γερμανικό SUV εμφανίζονται σε ποικίλες μορφές (Hybrid, Plug-in Hybrid και BEV).

Επιβλητικό μέγεθος και καινοτομία

Παράλληλα το μήκος των 4,65 μ. (+17.3 εκ. σε σχέση με το παρελθόν) που υπερβαίνει τα δεδομένα του C-Segment και το οποίο συνδυάζεται με μεταξόνιο 2,78 μέτρων αποτελεί ένα αυταπόδεικτο μέγεθος υπεροχής, εξασφαλίζοντας άφθονη ευρυχωρία αλλά και χρηστικότητα όπως υπαγορεύουν και τα υπόλοιπα μεγέθη του (πλάτος 1,93 μ. και ύψος 1,66 μ.).

Όπως εύκολα υποθέτει κανείς, η σχεδίαση δεν θα μπορούσε να υπολείπεται των παραπάνω προσδοκιών με το Grandland να ενσωματώνει το νεότερο σχεδιαστικό κώδικα της φίρμας με κύριο χαρακτηριστικό τη νέα εκδοχή του 3D Vizor, εδώ σε μια υλοποίηση που ταιριάζει με το υψηλό προφίλ  του μοντέλου και φέρει στο κέντρο της μάσκας του το φωτιζόμενο logo της Opel.

Ακροβολισμένα στην όψη του τα νέα αιχμηρά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED ή, αναλόγως την έκδοση, τα βραβευμένα Intelli-Lux Pixel Matrix HD φωτιστικά σώματα τα οποία αποτελούνται από 51.200 ξεχωριστά φωτεινά στοιχεία (25.600 για κάθε σώμα) και υπόσχονται να επαναπροσδιορίσουν την έννοια της ορατότητας σε νυχτερινές ή δύσκολες συνθήκες χωρίς παράλληλα να ενοχλούν τους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου.

Στο πίσω τμήμα τα γραμμικά φώτα τεχνολογίας LED συνδέονται μεταξύ τους με μια οριζόντια λωρίδα LED στο κέντρο της οποίας βρίσκεται ολογράφως το επίσης φωτιζόμενο όνομα της Opel. Εκτός από την αισθητική του πράγματος τα φωτεινά logo έχουν και ουσιαστικό λόγο ύπαρξης καθώς μειώνουν την ποσότητα χρωμίου στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου της φίρμας για την εξοικονόμηση πόρων.

Πιστοποίηση άνεσης

Στα ενδότερα, η σχεδίαση φροντίζει να μεγιστοποιεί την αίσθηση ευρυχωρίας υιοθετώντας απλές και ξεκαθαρές γραμμές, αλλά και δίνοντας έμφαση στην εργονομία όπως προδίδουν λεπτομέρειες όπως η τοποθέτηση των αεραγωγών στις πόρτες συνηγορώντας σε ένα συνολικό αποτέλεσμα που να ξεκουράζει το μάτι.

Κυρίαρχες, σε ψηφιακό επίπεδο είναι οι δύο οθόνες των 10,0 ιντσών για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και η οδηγοκεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής για το infotainment των 10,0 ή προαιρετικά των 16,0 ιντσών. Αναλόγως την έκδοση, τις οθόνες συμπληρώνει η παρουσία ενός head-up display που εμφανίζει όλες τις ζωτικές ενδείξεις σε βάθος πεδίου και επιτρέπει στον οδηγό να απολαύσει απερίσπαστος την οδήγηση.

Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει και στα εργονομικά πιστοποιημένα καθίσματα AGR μπροστά τα οποία διαθέτουν ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα πλευρικά μαξιλαράκια για καλύτερη στήριξη σε συνδυασμό με το καινοτόμο Intelli-Seat που παρέχει βέλτιστη οσφυϊκή υποστήριξη όντας ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κατά μήκος και καθ΄ύψος,  για τη στήριξη της σπονδυλικής στήλης.

Επίσης διαθέτουν λειτουργία θέρμανσης/εξαερισμού αλλά και λειτουργία μασάζ βάσει πέντε διαφορετικών προγραμμάτων που ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από την κεντρική οθόνη. Ρυθμιζόμενα σε τέσσερις κατευθύνσεις είναι και τα προσκέφαλα των μπροστινών καθισμάτων.

Πλην αυτών αξίζει να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο μέγεθος του Grandland εξασφαλίζει επιπλέον 2,0 εκ. χώρου για τα κάτω άκρα των επιβατών του πίσω καθίσματος. Στο πλαίσιο της φιλικής προς το περιβάλλον υπόστασης του μοντέλου οι επενδύσεις προέρχονται απο ανακυκλωμένες πρώτες υλες ενώ διατίθεται και η επιλογή οικολογικού δέρματος. 

Σε όρους πρακτικότητας, o χώρος αποσκευών του Grandland ξεκινά από τα 550 λίτρα, διαθέτει διπλό πάτωμα και φτάνει έως τα 1.641 λίτρα με την αναδίπλωση της πίσω σειράς καθισμάτων τα οποία είναι εξίσου διαιρούμενα κατά 40/20/40.

Παράλληλα το εσωτερικό διαθέτει αποθηκευτικούς χώρους συνολικού όγκου 36 λίτρων καθώς και, αναλόγως την έκδοση, το Pixel Box για την ασύρματη φόρτιση smartphones.

Όπως συνήθως, για όσους είναι εξοικειωμένοι με τα νεότερα Opel, το Grandland προσφέρει τα προγράμματα οδήγησης (Sport, Normal, Eco) για τις εκδόσεις Hybrid και BEV και Sport, Hybrid και Electric για την έκδοση PHEV όπου ο οδηγός μπορεί να διαμορφώσει μια σειρά παραμέτρων ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες αλλά και τις απαιτήσεις του.

Ως ένα επιπλέον επιχείρημα άνεσης, στις εξηλεκτρισμένες εκδόσεις (ΒΕV και PHEV) συνυπολογίστε την παρουσία αμορτισέρ με τεχνολογία επιλεκτικής συχνότητας απόσβεσης τα οποία λειτουργούν με ήπιες δυνάμεις όταν το αυτοκίνητο κινείται με χαμηλές ταχύτητες και τις αυξάνουν όσο το αυτοκίνητο αυξάνει ταχύτητα ή κινείται σε απαιτητικές διαδρομές, υπό πίεση, εξασφαλίζοντας κατά περίπτωση περισσότερη άνεση αλλά και καλύτερο κράτημα.

Η γκάμα κινητήρων

Εξίσου πληθωρικές όσο και πολυσυλλεκτικές είναι και οι επιλογές κινητήρων οι οποίες περιλαμβάνουν ένα υβριδικό, ένα plug-in υβριδικό και δύο αμιγώς ηλεκτρικά σύνολα. Η έκδοση Hybrid, με συνδυαστική ισχύ 145 ίππων, επωφελείται από τον turbo κινητήρα βενζίνης του 1,2 λίτρου με απόδοση 136 ίππων σε συνδυασμό με ένα μικρό ηλεκτροκινητήρα 28 ίππων και 55 Nm ροπής και μια μπαταρία 0,9 kWh. H συνεργασία τους εκτός από την αυξημένη ροπή στις χαμηλές στροφές του κινητήρα εσωτερικής καύσης καθιστά εφικτή ακόμα και την ολοκλήρωση του 50% των καθημερινών αστικών διαδρομών με την χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις ενεργειακές του απαιτήσεις.

Για όσους επιδιώκουν ακόμα μεγαλύτερη εξοικονόμηση ενέργειας αλλά και ισχύ, η plug-in hybrid έκδοση συνδυάζει κινητήρα 1,6 λίτρου 150 ίππων με ηλεκτροκινητήρα 125 ίππων, συνδυαστικής απόδοσης 195 ίππων. Το σύνολο συμπληρώνει μια μπαταρία 17,9 kWh η οποία εγγυάται αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 87 χλμ. και επιδρά εξαιρετικά ανασταλτικά στις τιμές κατανάλωσης καυσίμου αλλά και στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Επικεφαλής της γκάμας σε επίπεδο ισχύος, τίθεται η ηλεκτρική έκδοση του γερμανικού SUV η οποία διαθέτει ένα τοποθετημένο μπροστά ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 213 ίππων ο οποίος τροφοδοτείται από μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 73 kWh, εξασφαλίζοντας αυτονομία έως 523 χλμ.

Στα παραπάνω συνυπολογίστε και μια ευρεία γκάμα συστημάτων υποβοήθησης, άνεσης και ασφάλειας στα οποία συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων, ενεργό cruise control με δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης και υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης της οδικής σήμανσης, κάμερα οπισθοπορείας με λειτουργία προειδοποίησης για διερχόμενα αυτοκίνητα καθώς και περιμετρικής θέασης.

Να σημειωθεί ότι από τον Ιούνιο του 2025 θα προστεθεί στην γκάμα και μία ακόμα ηλεκτρική έκδοση με ακόμα μεγαλύτερη μπαταρία (97 kWh) η οποία υπόσχεται αυτονομία  περίπου έως 700 χλμ. μια προσθήκη ενδεικτική της προσέγγισης της Opel στο νέο Grandland. H επίμαχη έκδοση θα προσθέσει εκ νέου στο λεξιλόγιο του γερμανικού SUV και την έννοια της τετρακίνησης ενώ η ισχύς της θα είναι εξίσου «μεγαλειώδης» φτάνοντας τους 320 ίππους.

Εξίσου χρήσιμο θα ήταν να σημειωθεί, τέλος ότι όπως ισχύει για όλα τα μοντέλα της Opel, το νέο Grandland καλύπτεται από 5ετή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη και 8ετή εγγύηση για την μπαταρία των εξηλεκτρισμένων εκδόσεων.