H γερμανική φίρμα δημιούργησε μια πρωτότυπη εκκεντρική πρωτότυπη περιπετειώδη παραλλαγή του ήδη γνωστού, αμιγώς ηλεκτροκίνητου Q6 e-tron η οποία σύμφωνα με την Audi σχεδιάστηκε προκειμένου να δώσει μια «νέα, διαφορετική διάσταση για στην off-road μετακίνηση, επαναπροσδιορίζοντας την έννοια του Quattro».

Πλην των παραπάνω συστάσεων το Q6 e-tron off-road concept προφανώς δημιουργήθηκε για να καταδείξει τις ικανότητες και την ευελιξία της νέας αρχιτεκτονικής PPE όπου βασίζεται η ήδη γνώριμη και διαθέσιμη πολιτική παραλλαγή του μοντέλου αλλά και η Porsche Macan Electric.

Σύμμαχος σε αυτή την «επίδειξη» των δυνατοτήτων της πλατφόρμας αποτελούν οι «portal axles» τους οποίους έχει εξελίξει η Audi για την περίσταση και οι οποίοι συμβάλλουν στην αύξηση της απόστασης από το έδαφος κατά 16,0 εκατοστά και στην αύξηση των μετατροχίων κατά 25,0 εκατοστά.

Συνοπτικά οι «portal axles» έγκεινται σε μια κατασκευή αξόνων που ενσωματώνουν μειωτήρες σχέσης στα άκρα τους, συγκρατώντας την πλήμνη, αυξάνοντας έτσι τον «ωφέλιμο» χώρο κάτω από τους άξονες. Η συγκεκριμένη υλοποίηση επιτρέπει τη δημιουργία πολύ κοντών τελικών σχέσεων μετάδοσης χωρίς να επιβαρύνονται τα ημιαξόνια και οι βραχίονες ελέγχου ενώ επιτρέπουν την μεγάλη απόσταση του διαφορικού από το έδαφος. Για του λόγου το ακριβές, το Q6 e-tron off-road concept μπορεί να «σκαρφαλώσει» σε εδάφη με κλίση έως 45 μοίρες.

Εκτός από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και η απομάκρυνση των αξόνων και του συστήματος μετάδοσης από τυχόν κακοτοπιές και εξογκώματα στο έδαφος, η συγκεκριμένη κατασκευή έχει επίσης το πλεονέκτημα ότι εξασφαλίζει μεγαλύτερη απόδοση ροπής. Σύμφωνα με την Audi, οι συμβατικοί «portal axles» εξασφαλίζουν συνήθως αύξηση στην απόδοση της ροπής από 20-30% ενώ στην συγκεκριμένη κατασκευή, η αύξηση της διαθέσιμης ροπής διαμορφώνεται σε 50%.

Ως αποτέλεσμα, κατά δήλωση του κατασκευαστή, η ροπή του Q6 e-tron off-road concept ανέρχεται στο θεαματικό μέγεθος των 13.400 Nm από ένα δίδυμο ηλεκτρικών μοτέρ –ένα για κάθε άξονα– με συνδυαστική απόδοση ισχύος 510 ίππων. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις σε ευθεία η Audi αναφέρει μέγιστη ταχύτητα 175 χλμ./ώρα ένα διόλου ευκαταφρόνητο μέγεθος με δεδομένο το είδος αλλά και τον ηλεκτρικό χαρακτήρα του μοντέλου.

Για τους προφανείς λόγους εκτός από τους παραπάνω άξονες και τα μεγαλύτερα μετατρόχια, το πρωτότυπο Audi εγκαταλείπει τα ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης προς όφελος off-road χειμερινών ελαστικών. Ανασχεδιασμένη είναι και η ανάρτηση η οποία εξασφαλίζει μεγαλύτερη διαδρομή ενώ για όλους τους παραπάνω λόγους, το πρωτότυπο μοντέλο διαθέτει και εξίσου θηριώδεις με τους τροχούς πλήρως ανασχεδιασμένους θόλους.

Την εμφάνισή του συμπληρώνουν νέοι προφυλακτήρες, επιπλέον φωτιστικά σώματα και ράγες οροφής.

Να σημειωθεί ότι η φυσική πρεμιέρα του extreme Q6 e-tron θα πραγματοποιηθεί την 1η Φεβρουαρίου στο πλαίσιο του FAT Ice Race στην Αυστρία ενώ δεν αποκλείεται η γερμανική φίρμα να επιδιώξει μια λίγο πιο προσγειωμένη έκδοση παραγωγής του μοντέλου όπως είχε πράξει πέρυσι με το Q8 e-tron Dakar Edition, χωρίς ωστόσο κάτι τέτοιο να έχει επιβεβαιωθεί επισήμως.