Με μερίδιο αγοράς 11% έκλεισαν τον Ιούνιο οι ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτρικών EV με προέλευση την Κίνα, ποσοστό που αποτελεί νέο ιστορικό υψηλό για τις επιδόσεις των κινέζων κατασκευαστών στη γηραιά ήπειρο.
Σε απόλυτα μεγέθη οι «κινέζοι» κατασκευαστές ταξινόμησαν 23.000 ηλεκτροκίνητα οχήματα τον Ιούνιο σύμφωνα με δεδομένα της Dataforce, αριθμός αυξημένος κατά 72% σε σχέση με τον Μάιο και ποσοστιαία διπλάσιος σε σχέση με την συνολική επίδοση των ηλεκτροκίνητων στην Ευρώπη για τον έκτο μήνα της χρονιάς.
Σε κάθε περίπτωση, με δεδομένη την ισχύ των νέων δασμών –επιπλέον του ισχύοντος 10%- που κυμαίνονται μεταξύ 17% και 38% για τα ηλεκτρικά οχήματα αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα, εν ισχύι από την 5η Ιουλίου, είναι εξίσου προφανές ότι όσοι έχουν παραγωγή οχημάτων στην Κίνα, συμπεριλαμβανομένων Volvo, BMW και Tesla έσπευσαν να ταξινομήσουν οχήματα πριν την εφαρμογή των νέων μέτρων προκειμένου να αποφύγουν τους δασμούς.
Έτσι, για παράδειγμα, στην περίπτωση της SAIC η οποία υπόκειται στην υψηλότερη κλίμακα δασμολογικής ευρωπαϊκής πολιτικής με το ποσοστό δασμών να φτάνει στο 48% (38%+10%) η οποία με την MG οδήγησε τον Ιούνιο την κούρσα της κινεζικής EV ανάπτυξης, διαπιστώνεται από τους αναλυτές ότι έως και το 40% των MG4 που ταξινομήθηκαν τον Ιούνιο στην Ευρώπη, ταξινομήθηκαν από τους αντιπροσώπους και διανομείς και δεν αντικατοπτρίζουν πραγματικές πωλήσεις και μένει να αποδειχθεί κατά πόσο η ανάπτυξη θα συνεχιστεί. Συνολικά, η MG ταξινόμησε στην Ευρώπη 13.366 αυτοκίνητα για τον μήνα του Ιούνιο.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η δεύτερη σε ό,τι αφορά τις ταξινομήσεις EV με κινεζική σφραγίδα, στην ευρωπαϊκή επικράτεια, BYD, ταξινόμησε τον Ιούνιο 3.958 αυτοκίνητα, μέγεθος αυξημένο κατά 350% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Ακολουθούν Great Wall με 563 ταξινομήσεις, Xpeng με 412, Hongki με 162, Nio με 142 Zeekr με 122 ταξινομήσεις για το συγκεκριμένο διάστημα.
Σημαντικό ρόλο στην άνοδο των ηλεκτρικών ταξινομήσεων στην Ευρώπη τον Ιούνιο συνολικά, διαδραμάτισε η απόφαση της Ιταλίας να ξεκινήσει νέο κύκλο επιδοτήσεων αγοράς για EV, διαθέτοντας αρχικά 200 εκατομμύρια ευρώ τα οποία εξαντλήθηκαν σε λιγότερο από εννέα ώρες, από νοικοκυριά σε ποσοστό 60% και εταιρικούς χρήστες (40%). Έτσι οι συνολικές πωλήσεις των EV για τον Ιούνιο ανήλθαν σε 208.872 μονάδες, μέγεθος που αποτελεί το τρίτο κατά σειρά ιστορικό υψηλό για τις πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή επικράτεια.