Παρά το γεγονός ότι αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες πειραματίζονται με το υδρογόνο ως καύσιμο με ηχηρότερο παράδειγμα αυτό της Toyota που διαθέτοντας το Mirai, έχει εκφράσει έμπρακτα την εμπιστοσύνη της στο συγκεκριμένο καύσιμο, η διείσδυσή του και η αξιοποίηση του παραμένει χαμηλή.

Η Alpine δείχνει επίσης να έχει συγκεκριμένη άποψη για τις δυνατότητες που επιφυλάσσει το υδρογόνο παρουσιάζοντας μια νέα πρωτότυπη εκδοχή του ήδη γνωστού από το 2022 Alpenglow Hy4 Concept η οποία βρίσκεται πιο κοντά στην υλοποίηση ενός αντίστοιχου μοντέλου.

Με δεδομένo τον αδιαμφισβήτητο σπορ χαρακτήρα του πρωτότυπου για την πρεμιέρα της νέας εκδοχής του concept car η γαλλική φίρμα επέλεξε ως ιδανικό “venue” το εξάωρο αγώνα αντοχής που πραγματοποιείται το Σαββατοκύριακο στην βελγική πίστα του Spa Francorchamps.

Σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά που, το Alpenglow εφοδιάζεται με ένα τετρακύλινδρο, δίλιτρο turbo κινητήρα με απόδοση 345 ίππων σχεδιασμένο για να καταναλώνει υδρογόνο το οποίο αποθηκεύεται σε τρεις δεξαμενές τοποθετημένες στα πλευρά της κατασκευής και πίσω από τον θάλαμο επιβατών.

Η ισχύς μεταδίδεται μέσω ενός σειριακού κιβωτίου και στους τέσσερις τροχούς ενώ η μέγιστη ταχύτητα που εγγυάται το Hy4, διαμορφώνεται σε 269 χλμ./ώρα. Να σημειωθεί ότι η Alpine εξελίσσει ήδη μια δεύτερη παραλλαγή του Alpenglow Hy4 η οποία θα αξιοποιεί ένα νέο V6 δια χειρός Alpine επίσης σχεδιασμένο για να καταναλώνει υδρογόνο. Το V6 υδρογονοκίνητο πρωτότυπο αναμένεται να παρουσιαστεί πριν το τέλος της χρονιάς.

Να σημειωθεί ότι το τετρακύλινδρο πρωτότυπο που θα παρουσιαστεί στην πίστα του Spa, έχει επίσης κάποιες σημαντικές διαφορές σε σχέση με το αντίστοιχο προγενέστερο πρωτότυπο που η Alpine είχε παρουσιάσει το 2022. Μία από τις βασικότερες είναι ο μεγαλύτερος θάλαμος επιβατών ο οποίος φιλοξενεί πλέον δύο καθίσματα αντί ενός. Το Alpenglow Hy4 διαθέτει επίσης αυξημένα μετατρόχια, ελαφρώς αυξημένη απόσταση από το έδαφος και μια νέα εισαγωγή αέρα στην οροφή η οποία συμβάλλει στην ψύξη του κινητήρα.

Το εντυπωσιακό σε εμφάνιση αγωνιστικό πρωτότυπο αξιοποιεί ως βάση ένα carbon πλαίσιο LMP3 ενώ από ανθρακόνημα αποτελείται και το αμάξωμα. Η πρόσβαση πραγματοποιείται από εξίσου εντυπωσιακές “butterfly” πόρτες ενώ, αυτονόητα, το εσωτερικό ακολουθεί ένα αγωνιστικό μοτίβο με σταθερά bucket καθίσματα αγωνιστικό τιμόνι το οποίο ενσωματώνει και μια μικρή οθόνη. Την εικόνα συμπληρώνουν ένα φωτεινό τρίγωνο εν είδει HUD όπου εμφανίζονται ενδείξεις όπως η ταχύτητα και οι δυνάμεις G.

Σε ό,τι αφορά τις προοπτικές του πρωτοτύπου, όπως σημειώνεται από την γαλλική φίρμα η Alpine Racing «παρακολουθεί προσεκτικά τις αλλαγές στους αγωνιστικούς κανονισμούς» με φόντο την συμμετοχή υδρογονοκίνητων αγωνιστικών στον 24ωρο αγώνα αντοχής του Le Mans το 2027. Επιπλέον όπως σημειώνει ο όμιλος Renault όπου ανήκει η Alpine «τα υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης αποτελούν μια πολλά υποσχόμενη λύση τόσο για αγωνιστικά όσο και για “πολιτικά” αυτοκίνητα.