74o Φεστιβάλ Καννών : Η Δάφνη Πατακιά σκανδαλίζει τις Κάννες

Η ελληνίδα ηθοποιός είναι το πιο ελκυστικό πρόσωπο της ταινίας «Benedetta» του Πολ Βερχόφεν στην οποία εμφανίζεται γυμνή

Η Δάφνη Πατακιά (τέταρτη από αριστερά) και στα αριστερά της ο Πολ Βερχόφεν στην συνέντευξη Τύπου της ταινίας «Benedetta»

Κάννες, αποστολη

Εφόσον σκηνοθέτης της ταινίας «Benedetta» είναι ο Πολ Βερχόφεν, οι άκρως προκλητικές σεξουαλικές σκηνές της δεν πρέπει να προκαλούν ιδιαίτερη εντύπωση. Κατά την διάρκεια της πολυετούς καριέρας του εξάλλου, ο Ολλανδός δημιουργός ουκ ολίγες φορές έχει συνδέσει το σεξ με την διαστροφή και το αποτέλεσμα έχει προκαλέσει τεράστιο θόρυβο σε ταινίες όπως οι «Τέταρτος άνθρωπος», «Σάρκα και αίμα», «Showgirls» και φυσικά το «Βασικό Ενστικτο».

Το ίδιο συμβαίνει και στην «Benedetta», μόνο που στην δική της περίπτωση προστίθεται και το θέμα της θρησκείας οπότε τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο «βλάσφημα». Η ιστορία της ταινίας είναι βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα, έτσι όπως τα αποτύπωσε στο μη μυθοπλαστικό βιβλίο της η Τζούντιθ Μπράουν: πραγματευεται την ζωή μιας καλόγριας του 17ου Αιώνα, της Μπενεντέτα (Βιρζινί Εφιρά) η οποία θεωρούσε ότι όχι μόνο έβλεπε τον Ιησού Χριστό αλλά ότι ήταν νύφη του. Συν τοις άλλοις τα σεξουαλικά γούστα της Μπενεντέτα ήταν ομοφυλοφιλικα οπότε στην ιστορία μπαίνει ο παράγοντας μιας άλλης καλόγριας, της Μπαρτολομέα την οποία υποδύεται η ελληνίδα Δάφνη Πατακιά που κάνει καριέρα και στην Γαλλία.

Γυμνό στην υπερβολή του

Στην πιο προκλητική σκηνή της ταινίας η κα Πατακιά και η κα Εφιρά μοιράζονται υγρά φιλιά κάνοντας έντονο σεξ. Οι σκηνές περιλαμβάνουν αιδοιολειξία και οι δύο ηθοποιοί εμφανίζουν με πολύ παραστατικό τρόπο όλα τα απόκρυφα σημεία του σώματός τους.

Το κερασάκι στην τούρτα είναι ένα ξύλινο αγαλματίδιο της Παναγίας το οποίο η Μπαρτολομέα έχει μετατρέψει σε όργανο σεξουαλικής απόλαυσης για χάρη της Μπενεντέτα.

Κανείς ηθοποιός δεν φάνηκε να ενοχλείται από την προκλητικότητα των σκηνών που δεν διέφεραν και τόσο από μερικές της ταινίας «Η ζωή της Αντέλ» με τη Λεά Σεντού και μια άλλη Γαλλίδα ελληνικής καταγωγής της Αντέλ Εξαρχόπουλος. Η έννοια του «βλάσφημου» δεν έχει θέση στην ταινία – τουλάχιστον για τον Π. Βερχόφεν ο οποίος ανέφερε ότι κάθε τι που παρουσιάζει έχει ιστορική αλήθεια (μάλιστα διάβασε ο ίδιος αποσπάσματα από το βιβλίο της Μπράουν).

«Ολο το θέμα είναι να δείχνεις εμπιστοσύνη στον σκηνοθέτη» είπε η Β. Εφιρά σε ερώτηση του ΒΗΜΑΤΟΣ σχετική με το γυμνό της ταινίας, ενώ από την πλευρά της η Δ. Πατακιά δήλωσε ότι της άρεσε που καμία σκηνή της ταινίας «δεν ήταν φυσιολογική» (κάτι που είναι χαρακτηριστικό σε όλα τα έργα του Βερχόφεν). «Εξάλλου κυκλοφορούσε τόσος γυμνός κόσμος στην ταινία που εν τέλει ξεχνούσες ότι είσαι γυμνή.»

Η κα Πατακιά μάλιστα είπε ότι συμφώνησε να παίξει στην «Bendetta» σχεδόν άνευ όρων, είπε το «ναι» με το που της έγινε η πρόταση και χωρις να έχει διαβάσει το σενάριο.

Για τον Πολ Βερχόφεν πάντως το ζήτημα του γυμνού δεν είναι κάτι που πρέπει να μας απασχολεί. «Ο κόσμος βγάζει τα ρούχα του όταν κάνει σεξ» είπε. «Ο πουριτανισμός που προκύπτει από αυτό, προσωπικά δεν με ενδιαφέρει καθόλου.»

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
  • Βηματοδότης Η γιορτή της δημοκρατίας και η παραφωνία Βελόπουλου Το κεντρικό σύνθημα στη δεξίωση για την 47η επέτειο από την... ΒΗΜΑτοδότης |
Σίβυλλα
Helios Kiosk