Η γερμανική φίρμα, έκανε τα αποκαλυπτήρια της κορυφαίας σε πολυτέλεια έκδοσης της S-Class η οποία φυσικά συνοδεύεται από την υπογραφή της Maybach που σε αυτήν την υλοποίηση έχει επενδύσει σε περισσότερη άνεση και πολυτελή εκζήτηση από ποτέ κοιτάζοντας κατάματα τον ανταγωνισμό που σε αυτό το επίπεδο είναι αποκλειστικά βρετανικής καταγωγής.

Όπως είναι γνωστό από καταβολής Maybach, όλα τα επιπλέον χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης έκδοσης που βασίζεται φυσικά στην νέα, έβδομη γενιά της S-Class έχουν σχεδιαστεί προκειμένου να προσφέρουν τα μέγιστα στους επιβαίνοντες του πίσω καθίσματος εξασφαλίζοντάς τους μια παραμονή που δεν θυμίζει σε τίποτα μια τυπική εμπειρία μετακίνησης.

Παραδοσιακά η Maybach βασίζεται στην έκδοση LWB της S-Class. Ωστόσο στην προκειμένη περίπτωση, η γερμανική φίρμα έχει φροντίσει να προσθέσει 18 επιπλέον εκατοστά στο μεταξόνιο που φτάνει τα 3,396 μέτρα προκειμένου ου να αφιερώσει… λίγα επιπλέον εκατοστά στην άνεση των πίσω επιβατών.

Πριν ωστόσο υπεισέλθουμε στις λεπτομέρειες που αφορούν την καλύτερη παραμονή τους καλό θα ήταν να σημειωθεί ότι τα παραπάνω 18 εκατοστά έχουν συμβάλλει στην ευκολότερη πρόσβαση στο πίσω κάθισμα χάρη στις μεγαλύτερες πόρτες. Αυτές είναι επιπλέον ηλεκτρικά ανοιγόμενες, λειτουργία που μπορεί να ελέγξει και ο οδηγός από μπροστά.

Μικρή αλλά κρίσιμη λεπτομέρεια, η ηλεκτρική λειτουργία ανοίγματος των διόλου ευκαταφρόνητων σε μέγεθος θυρών πραγματοποιείται συνδυαστικά με το σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων προς αποφυγή ατυχημάτων, αν και προφανώς το συγκεκριμένο όχημα δεν θα χρειαστεί μάλλον ποτέ να σταματήσει ή να σταθμεύσει με τους όρους που ισχύουν για τα υπόλοιπα αυτοκίνητα.

Περνώντας στο… πίσω εσωτερικό, υπάρχουν δύο ξεχωριστά καθίσματα που παραπέμπουν περισσότερο σε πολυθρόνες με αφθονία υποστηρικτικών μαξιλαριών και πολυτελώς επενδεδυμένα. Πλην των προφανών δια γυμνού οφθαλμού, τα καθίσματα διαθέτουν λειτουργίες θέρμανσης και ψύξης οι οποίες ισχύουν επίσης για τα υποβραχιόνια, το εσωτερικό των θυρών.

Στον κλιματισμό των επιφανειών… πανταχόθεν προσθέστε τη λειτουργία μασάζ η οποία επεκτείνεται και στα πτυσσόμενα υποπόδια που οδηγούν την άνεση σε άλλο επίπεδο. Σε ό,τι αφορά τα καθίσματα αυτά καθ΄αυτά  είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και ανακλινόμενα κατά 19 έως 44 μοίρες. Όπως ίσχυε και κατά το παρελθόν, ο δεξής πίσω επιβάτης έχει τη δυνατότητα να επιλέξει τη λειτουργία “chauffeur” η οποία ωθεί το κάθισμα του συνοδηγού και το προσκέφαλό του όσο πιο μπροστά γίνεται, εξασφαλίζοντάς του το μέγιστο δυνατό χώρο για τα κάτω άκρα του και ανεμπόδιστη ορατότητα.

Στις προαιρετικές επιλογές εξοπλισμού συγκαταλέγεται και ένα mini bar το οποίο τοποθετείται κάτω από το υποβραχιόνιο και μπορεί να φιλοξενήσει έως και 10 λίτρα φαγητών και ποτών διατηρώντας τα σε θερμοκρασίες από 1 έως 7 βαθμούς Κελσίου. To συγκεκριμένο χαρακτηριστικό συνδυάζεται με δύο επάργυρα ποτήρια flute για σαμπάνια τα οποία μπορούν να φιλοξενηθούν σε μια αντίστοιχης διαμέτρου ποτηροθήκη στην κεντρική κονσόλα. Επιπλέον το συγκεκριμένο εξοπλιστικό πακέτο, ονόματι Executive Rear Seat Package, επιφυλάσσει για όσους το επιλέξουν περισσότερη αφθονία σε ξύλο σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις των επιφανειών και πτυσσόμενα τραπεζάκια.

Από την πολυτελή εξίσωση δεν θα μπορούσε να λείπει η ψηφιακή τεχνολογία η οποία στην προκειμένη περίπτωση μεταφράζεται στο υπερπλεόνασμα των πέντε συνολικά οθονών που παρεπιδημούν στο εσωτερικό της Maybach S-Class. Ξεκινώντας από πίσω, στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων φιλοξενούνται δύο οθόνες αφής 11,6 ιντσών οι οποίες προορίζονται για την ψυχαγωγία ή την εργασία των επιβατών που μπορούν να αξιοποιήσουν τις πλείστες δυνατότητες της νέας εκδοχής του συστήματος MBUX και της σύνδεσης στο Internet. Για τους ίδιους σκοπούς ένα αποσπώμενο tablet παρεπιδημεί στην πίσω κεντρική κονσόλα.

Η Maybach δεν έχει παραμελήσει τον οδηγό ο οποίος ελέγχει την πληθώρα ζωτικών και μη χαρακτηριστικών της συγκεκριμένης έκδοσης από έναν ψηφιακό οργάνων 12,3 ιντσών και ένα infotainment 12,8 ιντσών όπως ισχύει και στην περίπτωση της S-Class μόνο που στη συγκεκριμένη υλοποίηση περιστοιχίζονται από υψηλότερης ποιότητας υλικά στις επενδύσεις παντός είδους. Επίσης ο οδηγός έχει στη διάθεσή του head-up display επαυξημένης πραγματικότητας όπου εμφανίζονται σε τρισδιάστατη προοπτική οι υποδείξεις του συστήματος πλοήγησης.

Mένοντας στην τεχνολογία που διαθέτει η Maybach S-Class, αλλά αλλάζοντας συγκείμενο αξίζει να σημειωθεί ότι η έκδοση επωφελείται από την τελευταία εκδοχή του συστήματος ημιαυτόνομης οδήγησης της γερμανικής φίρμας το οποίο εξασφαλίζει ανάλογες λειτουργίες επιπέδου 3.

Αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο μπορεί, σε συνθήκες αυτοκινητοδρόμων, να ελέγξει την επιτάχυνση, την επιβράδυνση και το σύστημα διεύθυνσης χωρίς να χρειάζεται τη συμβολή του οδηγού του. Σύμφωνα με τις συστάσεις το σύστημα μπορεί επίσης να ανταποκριθεί στις μεταβολές των ορίων ταχύτητας, να προκρίνει και να υλοποιήσει μια αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας ή έναν ελιγμό έκτακτης ανάγκης.

Βέβαια, ελλείψει του νομοθετικού πλαισίου που να επιτρέπει τέτοιο βαθμό… ανεμελιάς από τον οδηγό, αυτός επιτηρείται από ένα κλειστό κύκλωμα καμερών στο εσωτερικό του αυτοκινήτου το οποίο εφόσον διαπιστώσει ότι δεν παραμένει εν εγρηγόρσει, θα σταματήσει το αυτοκίνητο σε ελεγχόμενο χώρο ειδοποιώντας παράλληλα τις αρμόδιες αρχές. Φυσικά το συγκεκριμένο σύστημα δεν έχει ως στόχο να στερήσει από τον οδηγό την «ηρεμία» του, αποτελώντας απαραίτητη δικλείδα ασφαλείας για όλα τα οχήματα ημιαυτόνομης οδήγησης.


Παράλληλα, η πληθώρα καμερών που παρεπιδημούν στο εσωτερικό έχουν και μια άλλη χρησιμότητα καθώς παρακολουθούν και τους επιβάτες, προσπαθώντας να συμβάλλουν ενεργά στην ικανοποίηση των αναγκών τους και των επιθυμιών τους με την συνεργασία φυσικά του ευφυούς συστήματος MBUX. Έτσι, αν για παράδειγμα ένας από τους επιβάτες κινηθεί προκειμένου να δέσει τη ζώνη ασφαλείας του, θα εντοπιστεί από τις κάμερες οι οποίες με τη σειρά τους θα φροντίσουν να τροφοδοτήσουν τους επεξεργαστές και τα ευφυή συστήματα προκειμένου η ζώνη να γίνει άμεσα πιο προσβάσιμη.

Για την ευεξία των επιβατών «εργάζεται» και το high end ηχοσύστημα Burmester το οποίο εκτός από τη βασική του λειτουργία, φροντίζει να εκπέμπει ήχους που να ακυρώνουν τους χαμηλών συχνοτήτων ήχους του δρόμου που τυχόν θα παρεισφρήσουν στην καμπίνα, στην απίθανη περίπτωση που καταφέρουν να παρακάμψουν την αφθονία σε ηχομόνωση και τα παχιά χαλιά της Maybach S-Class.

Αν και η εξωτερική εμφάνιση είναι μάλλον αυτό που έχει λιγότερη σημασία στην προκειμένη περίπτωση, η Maybach δείχνει να έχει κάνει τα πάντα προκειμένου να καταστήσει σαφές ότι πρόκειται για την κορωνίδα της γκάμας της ναυαρχίδας της Mercedes-Benz. Αγνοώντας την οποιαδήποτε επιταγή μινιμαλισμού, η Maybach S-Class διαθέτει μια επιβλητική γυαλιστερή γρίλια με κάθετες μπάρες. Η όψη ενισχύεται από την εφαρμογή ενός αντιστοίχως γυαλιστερού περιγράμματος στις εισαγωγές αέρα.

Σε προφίλ εκτός από το επιβλητικό μήκος ξεχωρίζει το τριγωνικό παραθυράκι πίσω το οποίο αν και μπορεί να θεωρηθεί ως μια ρετρό πινελιά φροντίζει να τονίσει ακόμα περισσότερα τα επιπλέον εκατοστά της συγκεκριμένης έκδοσης.

Σε ό,τι αφορά τους τροχούς υπάρχουν επιλογές 20 και 21 ιντσών. Οι ζάντες στην πρώτη περίπτωση υπακούουν επίσης σε ρετρό αισθητικής σχεδιασμό ενώ οι δεύτερες μιμούνται τη γυαλιστερή clean-cut όψη των ποτηριών σαμπάνιας που περιγράψαμε παραπάνω. Στις πίσω κολώνες φιλοξενείται ένα φωτιζόμενο έμβλημα της Maybach το οποίο φροντίζει να «υπενθυμίζει» την παραδοσιακή χάραξη της οροφής που αγνοεί επιδεικτικά τις καμπύλες προς όφελος μιας πρωτόγνωρης άνεσης.

Ιδιαιτέρως υπερήφανη δηλώνει η γερμανική φίρμα και για τη χαρακτηριστική διχρωμία που ακολουθεί και τη νέα Maybach S-Class υπερτονίζοντας την αφθονία.. διαστάσεων. Σύμφωνα με τις συστάσεις, η εφαρμογή των δύο χρωμάτων γίνεται με χειροποίητο τρόπο και μπορεί να διαρκέσει έως και μία εβδομάδα προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

Αν και επί του παρόντος η γερμανική φίρμα δεν διευκρινίζει τα όσα αφορούν το κινητήριο σύνολο, η Maybach S-Class θα είναι διαθέσιμη με V18 και V12 κινητήρες ο πρώτος εκ των οποίων θα επωφελείται από ήπια υβριδική τεχνολογία EQ Boost.

Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις ο V8 κινητήρας των 4,0 λίτρων αναμένεται να ακολουθήσει ανάλογη «διαμόρφωση» με την AMG GLS 63 αποδίδοντας 610 ίππους και 850 Nm ροπής. Η κίνηση θα μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς με τη συνδρομή ενός αυτόματου κιβωτίου εννέα σχέσεων όπου ενσωματώνεται και το ηλεκτρικό μοτέρ του ήπιου υβριδικού συστήματος, ενισχύοντας την αποδοτικότητα του μοντέλου.

Ο V12 κινητήρας αναμένεται να αποτελεί μια παραλλαγή του θηριώδους συνόλου των 6,0 λίτρων με το οποίο εφοδιαζόταν η μέχρι σήμερα γνωστή κορυφαία έκδοση της Maybach S-Class, αποδίδοντας 630 ίππους και 1.000 Nm ροπής.

Τις προδιαγραφές του μοντέλου συμπληρώνει η παρουσία συστήματος τετραδιεύθυνσης το οποίο στρέφει τους πίσω τροχούς κατά 11 μοίρες με την υπόσχεση να κάνει ευκολότερους τους ελιγμούς για την επιβλητική λιμουζίνα. Το παρών δίνει και ένα σοφιστικέ σύστημα αερανάρτησης με λίγο διαφορετικές ρυθμίσεις από τις συνήθεις της S-Class με στόχο ακόμα περισσότερη άνεση.

Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι η ενεργοποίηση του προγράμματος Chauffeur μειώνει το «πέταγμα» του κινητήρα διασφαλίζοντας πιο ήπιες επιταχύνσεις και μια πιο αδιατάρακτη μετακίνηση. Το παζλ συμπληρώνεται από την παρουσία του γνωστού συστήματος E-Active Body Control το οποίο, παρεμβαίνοντας στην ενεργή ανάρτηση, μεταβάλλει τις κλίσεις του αμαξώματος αναλόγως με την χάραξη προς όφελος μιας πιο… στατικής ευστάθειας ως προς την αίσθηση που λαμβάνουν οι επιβαίνοντες.