BMW iX 2021: Νέα ηλεκτρική εποχή περιπέτειας

Το iX θα αποτελέσει από το 2021 την κορωνίδα της ηλεκτρικής γκάμας της BMW όντας εξαρχής σχεδιασμένο με γνώμονα την ηλεκτροκίνηση αλλά και προσφέροντας πρωτόγνωρες δυνατότητες σε επίπεδο αυτόνομης οδήγησης και νέων εφαρμογών.

Η βαυαρική φίρμα αποκάλυψε την μετεξέλιξη του πρωτότυπου iNext ως έκδοση παραγωγής, δίνοντας το στίγμα «μιας νέας εποχής»,την αυλαία της οποίας θα ανοίξει το παρόν πολυτελές ηλεκτροκίνητο SUV που αναμένεται να ξεκινήσει την εμπορική του πορεία σε περίπου ένα χρόνο από σήμερα.

Σημαντικότερα και από την επιβλητική παρουσία του βαυαρικού SUV είναι στην προκειμένη περίπτωση όσα δεν φαίνονται, καθώς το iX εκτός από έκδοση παραγωγής του πρωτότυπου iNext, αποτελεί το πρώτο μοντέλο της BMW που έχει ως αφετηρία μια μεταβλητή αρχιτεκτονική η οποία έχει σχεδιαστεί εξαρχής με γνώμονα την ηλεκτροκίνηση και πρόκειται στο μέλλον να αποτελέσει την βάση για πληθώρα μοντέλων στην γκάμα της BMW.

Πλην της νέας αρχιτεκτονικής το iNext διαθέτει ισχυρότερους επεξεργαστές, τους ισχυρότερους που έχει τοποθετήσει ποτέ η BMW σε μοντέλο παραγωγής, καθώς και δίκτυο 5G, στοιχεία που… νόμου επιτρέποντος, θα του εξασφαλίσουν διευρυμένες δυνατότητες ημιαυτόνομης οδήγησης πλην φυσικά των νεολογισμών σε επίπεδο εφαρμογών και προσβασιμότητας.

Αναλυτικότερα, σε ό,τι αφορά το κινητήριο σύνολο, αποτελείται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ, -ένα για κάθε άξονα- τα οποία τροφοδοτούνται από μπαταρίες ιόντων λιθίου με απόδοση 100 kWh. Τα ηλεκτρικά μοτέρ συστήνονται ως πέμπτης γενιάς eDrive κάτι που απλά σημαίνει ότι καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο εξασφαλίζοντας περισσότερη ισχύ σε σχέση για παράδειγμα με το i3. Σε απόλυτα μεγέθη, οι δύο κινητήρες εξασφαλίζουν ισχύ 500 ίππων και κίνηση στους τέσσερις τροχούς καθιστώντας εφικτή την επιτάχυνση του iX από 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από πέντε δευτερόλεπτα.

Νέας γενιάς είναι και οι μπαταρίες 100 KWh οι οποίες τοποθετούνται κάτω από το πάτωμα προς όφελος της διάταξης, και υπόσχονται αυτονομία 600 χλμ. αλλά και τη δυνατότητα υπερταχείας φόρτισης 200 KW κάτι που σημαίνει ότι μπορούν να αναπληρώσουν το 80% της ενέργειας τους σε περίπου 40 λεπτά. Φυσικά θα υπάρχει και η δυνατότητα φόρτισης μέσω οικιακού Wallbox 11 kW η οποία υπόσχεται πλήρη επαναφόρτιση σε 11 ώρες.

Σε ό,τι αφορά τη νέα αρχιτεκτονική πρόκειται για αλουμινένιο χωροδικτύωμα με πυρήνα από ανθρακόνημα η οποία εξελίχθηκε με κριτήριο τις απαιτήσεις της ηλεκτροκίνησης αλλά και της αυτόνομης οδήγησης. Υπό αυτό ακριβώς το σκεπτικό η BMW έχει τοποθετήσει στο iX επεξεργαστές 20 φορές ισχυρότερους σε σχέση με οτιδήποτε έχει κατασκευάσει στο παρελθόν, προκειμένου να διασφαλίσει ότι το ηλεκτρικό SUV θα μπορεί να επεξεργαστεί αποτελεσματικά την πληθώρα δεδομένων που προκύπτουν από τα όργανα επιτήρησης, την πληθώρα των καμερών και τους αισθητήρες με τους οποίους εφοδιάζεται.

Επί του παρόντος η BMW δεν έχει δημοσιοποιήσει στοιχεία για τις διαστάσεις του iX, αποκαλύπτοντας μόνο το μεταξόνιο το οποίο ανέρχεται σε 3,0 μέτρα προδιαγράφοντας ένα εξαιρετικά ευρύχωρο εσωτερικό. Σύμφωνα δε με τις επίσημες συστάσεις το iX θα είναι ανάλογο της Χ5 σε ό,τι αφορά το μήκος και το πλάτος ενώ ως προς το ύψος θα είναι αντίστοιχο της Χ6.

Σε ό,τι αφορά τις λεπτομέρειες, εκτός από τα χαρακτηριστικά ευμεγέθη νεφρά που κοσμούν το μπροστινό τμήμα υπακούοντας στις τελευταίες σχεδιαστικές εξελίξεις στη βαυαρική φίρμα και φιλοξενώντας τα ραντάρ που αποτελούν μέρος του συστήματος ημιαυτόνομης οδήγησης, αξίζει να σημειωθεί ότι η γρίλια και το μπροστινό τμήμα φέρουν μια ειδική επίστρωση πολυουρεθάνης η οποία υπόσχεται να «απορροφά» τις μικροζημιές.

Σε αντίθεση με τα νεφρά, τα LED φωτιστικά σώματα είναι τα μικρότερα που έχει τοποθετήσει ποτέ η BMW σε μοντέλο παραγωγής ενώ πρωτιά αποτελούν και οι χαρακτηριστικές χειρολαβές. Στη συνολική αισθητική βαρύνοντα ρόλο διαδραματίζει ο παράγοντας αεροδυναμική ο οποίος σύμφωνα με τις συστάσεις έχει συμβάλλει στην αύξηση της αυτονομίας του iX κατά 65 χλμ.

Το iX διαθέτει ηλεκτροχρωματική οροφή η οποία μπορεί να αυξομειώσει αυτομάτως την διαπερατότητά της στο φως, αναλόγως με τις συνθήκες φωτεινότητας. Με δεδομένο ότι το βαυαρικό SUV σχεδιάστηκε εξαρχής ως ηλεκτροκίνητο δεν διαθέτει τούνελ μετάδοσης, στοιχείο που συνδυαστικά με το μεταξόνιο των 3,0 μέτρων υπόσχεται πρωτόγνωρη άνεση τόσο στους επιβαίνοντες του πίσω όσο και του μπροστινού καθίσματος.

Σκοπίμως ωστόσο και για λόγους διατήρησης του βάρους σε χαμηλά επίπεδα, η BMW έχει ακολουθήσει μια λιτή λογική σε ό,τι αφορά τη διαμόρφωση του εσωτερικού που και σχεδιαστικά υπακούει σε μια μινιμαλιστική τάση όπως αποδεικνύει η σχεδίαση των αεραγωγών των ηχείων αλλά και του head-up display που αποτελούν συνέχεια του layout παρά ξεχωρίζουν.

Φυσικά δεν λείπει η απαραίτητη ψηφιακή συνειδητότητα η οποία στην προκειμένη περίπτωση μεταφράζεται σε δύο καμπύλες οθόνες. Η πρώτη με διαγώνιο 14,9 ιντσών φιλοξενεί τις ενδείξεις του πίνακα οργάνων και η δεύτερη τις λειτουργίες του συστήματος ψυχαγωγίας κει ενημέρωσης το οποίο ενσωματώνει το νέας γενιάς λειτουργικό της BMW.

Αυτό υπόσχεται βελτιωμένη λειτουργία φωνητικών εντολών και νευμάτων αλλά και ένα νέο πιο χρηστικό interface. Την εικόνα του εσωτερικού συμπληρώνουν το εξαγωνικό τιμόνι και ένας κρυστάλλινος μικρός επιλογέας σχέσεων που αμφότερα αποτελούν πρωτιά για μοντέλο παραγωγής της BMW.

Σύμφωνα με τα όσα έχουν ανακοινωθεί, το iX τελεί ακόμα υπό εξέλιξη η οποία ωστόσο θα ολοκληρωθεί σύντομα με την προοπτική η παραγωγή του να ξεκινήσει το β’ εξάμηνο του 2021.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Δείτε επίσης
Autohub
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk