Επιταχύνονται δια της… αναβολής οι εξελίξεις για τον πολυσυζητημένο διαγωνισμό της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας. Κίνηση-ματ για να μπει σε νέα φάση ο διαγωνισμός για το έργο της δεκαετίας, προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ, ήταν η αναβολή της εκδίκασης των προσφυγών που έχουν καταθέσει οι δύο φιναλίστ στο ΣτΕ, η οποία είχε αρχικά ορισθεί για σήμερα. Το Ανώτατο Δικαστήριο προχώρησε αυτεπαγγέλτως στην αναβολή για τα τέλη Ιανουαρίου, όπως έγραψε από εχθές το tovima.gr, όμως τα περιθώρια δικαστικών ελιγμών για τις δύο υποψήφιες κοινοπραξίες που μέχρι σήμερα σήκωναν εύκολα το γάντι των προσφυγών έχουν στενέψει.

Εχθές, ημέρα λήξης της 10ήμερης προθεσμίας για την κατάθεση προσφυγών κατά του νέου πρακτικού της Επιτροπής Διαγωνισμού της Αττικό Μετρό για την τεχνική αξιολόγηση των δύο προσφορών, δεν υπήρξε καμία κίνηση από τους συμμετέχοντες. Πρόκειται για το πρώτο σήμα που δίνουν οι δύο εναπομείνασες στην κούρσα κοινοπραξίες, ΑΚΤΩΡ–Ansaldo–Hitachi και ΑΒΑΞ–Ghella–Alstom Transport, ότι σε αυτή τουλάχιστον τη φάση δεν τεντώνουν ακόμα περισσότερο το σχοινί.

Προσεκτικά βήματα για τη συνέχεια

Τα βήματα για να πατηθεί το κουμπί έναρξης της επόμενης φάσης του διαγωνισμού, την αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών των δύο υποψηφίων που θα κρίνει και τον νικητή, εξετάζονται προσεκτικά. Βασικό ερώτημα, που μένει να απαντηθεί στο αμέσως επόμενο διάστημα, είναι εάν υπάρχει η απαραίτητη «νομιμοποίηση», ώστε η διαδικασία να προχωρήσει ακόμα και στην περίπτωση που οι δύο κοινοπραξίες δεν αποσύρουν τις προσφυγές τους κατά του παλαιού πρακτικού της Επιτροπής του Διαγωνισμού. Σε άλλη περίπτωση, θα πρέπει να περιμένουμε την εκδίκαση της υπόθεσης στο ΣτΕ το τελευταίο δεκαήμερο του Ιανουαρίου (το πιθανότερο στις 26/01/2021).

Πρόκειται για τις αιτιολογήσεις της Επιτροπής Διαγωνισμού που ουσιαστικά έφεραν τις δυο κοινοπραξίες αντιμέτωπες με την Αττικό Μετρό στο ΣτΕ, με το ρίσκο όμως να εξουδετερώσουν και η μία την άλλη. Ο διαγωνισμός για την κατασκευή της πρώτης φάσης του έργου «Άλσος Βεΐκου-Γουδή», που ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2017, μπήκε για ακόμη μια φορά στον πάγο με την πρώτη αχτίδα αισιοδοξίας να φαίνεται τώρα ότι μπορεί να επαληθευτεί.

Η έγκριση από το Διοικητικό Συμβούλιο της Αττικό Μετρό στις 16 Σεπτεμβρίου 2020, αφού πρώτα ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλήςείχε δώσει το σήμα της επανεκκίνησης, έκανε ξεκάθαρο τον προσανατολισμό στη συνέχιση της διαδικασίας.

Βεβαίως, στο χέρι των δύο μνηστήρων, είναι να ξεκαθαρίσουν άμεσα το τοπίο του διαγωνισμού, αποσύροντας τις προσφυγές τους. Εξάλλου, το πρακτικό βάσει του οποίου στράφηκαν κατά της Επιτροπής του Διαγωνισμού, που είχε κριθεί «πλημμελώς αιτιολογημένο» από το ΣτΕ, έχει πια αλλάξει.

Η δε διορία των δύο περίπου μηνών για την κατάθεση αίτησης ακυρώσεως, ακόμα κι αν αξιοποιηθεί από τους συμμετέχοντες, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν μπορεί να παγώσει τον διαγωνισμό.