Μετατίθεται αυτεπαγγέλτως από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) η πολυαναμενόμενη συζήτηση  των προσφυγών που έχουν καταθέσει οι δύο συμμετέχοντες του διαγωνισμού για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο, προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ, της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας. Οι πληροφορίες θέλουν τη νέα ημερομηνία συζήτησης να τοποθετείται στο τρίτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου.

Το ενδιαφέρον όμως στο παραπάνω διάστημα των 4 μηνών κατά το οποίο θα κριθεί η τύχη ενός από τα ελάχιστα ώριμα έργα σε διαδικασία δημοπράτησης είναι ότι περιλαμβάνει κάποια ιδιαίτερα κρίσιμα ορόσημα. Το πρώτο δεν είναι μάλιστα καθόλου μακρινό, καθώς σήμερα λήγει η 10ήμερη προθεσμία που έχουν οι δύο συμμετέχοντες για την κατάθεση ασφαλιστικών μέτρων κατά της νέας αιτιολόγησης της Επιτροπής του Διαγωνισμού της Αττικό Μετρό.

Εάν ο σημερινός σκόπελος ξεπεραστεί, τότε οι δύο κοινοπραξίες, ΑΚΤΩΡ–Ansaldo–Hitachi και ΑΒΑΞ–Ghella–Alstom Transport, θα έχουν στείλει ένα πρώτο μήνυμα ότι δεν επιχειρούν να συνεχίσουν το ατέρμονο γαϊτανάκι προσφυγών και καθυστερήσεων που έχει ήδη κολλήσει τον διαγωνισμό 2,5 περίπου χρόνια. Και βέβαια, η πλέον κρίσιμη κίνηση, που θα καθορίσει αν ο διαγωνισμός μπορεί να περάσει άμεσα στην επόμενη φάση είναι εάν θα αποσύρουν ή όχι τις προσφυγές τους, κρατώντας κι άλλο όμηρο τον διαγωνισμό.

Υπενθυμίζεται ότι το Διοικητικό Συμβούλιο της Αττικό Μετρό υιοθέτησε πριν 10 ημέρες το νέο πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού με τηντεχνική αξιολόγηση των δύο προσφορών, βάσει του οδικού χάρτη που είχε προκύψει από την απόφαση του ΣτΕ για τα ασφαλιστικά μέτρα. Εφόσον οι προσφυγές βγουν από τον χάρτη, κι εφόσον σήμερα δεν υπάρξουν εκπλήξεις, θα ακολουθήσει το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών των δύο κοινοπραξιών. Ακόμη, θα προχωρήσει και η υπογραφή της σύμβαση με την ΕΡΕΤΒΟ για τις πρόδρομες εργασίες η οποία εκκρεμεί.

Ακολουθεί όμως και μία ακόμη προθεσμία, αυτή των 60 ημερών για την κατάθεση αίτησης ακύρωσης της απόφασης της Επιτροπής, που θα μπορούσε να ανατρέψει τα πάντα. Τα παραπάνω χρονικά ορόσημα φέρνουν ουσιαστικά τους δύο συμμετέχοντες προ των ευθυνών τους, καθώς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει διαμηνύσει αρκετές φορές ότι η ακύρωση του διαγωνισμού σε περίπτωση που η καθυστερήσεις δεν είναι διαχειρίσιμες δεν έχει φύγει από το τραπέζι.

Δεν ήταν τυχαία η αποστροφή του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής ενημέρωσης, δίνοντας το χρονοδιάγραμμα της συνέχισης του διαγωνισμού. «Εάν καταφέρουμε να κινηθούμε βάσει χρονοδιαγράμματος, και δεδομένου ότι στον διαγωνισμό για τις πρόδρομες εργασίες είχαμε πρόσφατα απόφαση του ΣτΕ είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε. Θέλουμε όμως να είμαστε σίγουροι ότι δεν θα έχουμε νομικές επιπλοκές και προσφυγές στο κύριο έργο» είχε υπογραμμίσει.