Αν και η κατηγορία των πάσης φύσεως SUV μοιάζει ολοένα και περισσότερο με μασκέ πάρτι όπου ο καθένας προσπαθεί να εντυπωσιάσει με την εμφάνισή του, θα υπάρχουν πάντοτε κάποιες σταθερές.
Προσπερνώντας τις δεδομένες στην περίπτωση οποιασδήποτε Mercedes-Benz (κύρος, καινοτομίες, ευρεία γκάμα εκδόσεων, μεταπωλητική αξία και premium εξυπηρέτηση μετά την πώληση) η νέα GLB διαθέτει μια σειρά από στοιχεία που την κάνουν εξαιρετικά ικανή και ταυτόχρονα μοναδική.

Είναι το μόνο SUV σε αυτές τις διαστάσεις που διατίθεται και ως πενταθέσιο – όπως η έκδοση της δοκιμής μας -και ως επταθέσιοσε αυτές τις εξωτερικές διαστάσεις (μήκος 4,634, πλάτος 1,834, ύψος 1,662 μέτρα), άρα μόλις 2,2 εκατοστά πιο μικρό από τη μεγαλύτερη GLC. Είναι επίσης εντελώς διαφορετική σχεδιαστικά από τις GLA και GLC ανάμεσα στις οποίες τοποθετείται, αποτελώντας παράλληλα μια μικρογραφία της μεγαλύτερης όλων, επίσης επταθέσιας, GLS. Ταυτόχρονα όμως είναι και ένα αυτοκίνητο που «απαντά» σε πολλά διαφορετικά ζητούμενα χάρη στις διαφορετικές εκδόσεις ισχύος και τις δικίνητες / τετρακίνητες επιλογές .

Στην προκειμένη περίπτωση ασχολούμαστε με την πιο προσιτή οικονομικά έκδοση, η οποία αξιοποιεί έναν κινητήρα βενζίνης πολύ χαμηλού κυβισμού (στα 1.332 κ.εκ.) που αποδίδει 163 ίππους και 250 Nm. Συνδυάζεται δε αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT, επιλογή που μαρτυρεί τη θέση της GLB 200 στη βάση της γκάμας του μοντέλου, χωρίς ωστόσο να την «προδίδει» με την απόδοσή του. Μια ματιά στα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου και στα μεγέθη των επιδόσεων καταδεικνύει ότι δεν πρόκειται για αποτέλεσμα συμβιβασμών αλλά για μια μελετημένη κίνηση που μπορεί ταυτόχρονα να ικανοποιήσει ανάγκες και επιθυμίες, τοποθετώντας τον ανταγωνισμό της Mercedes σε ρόλο θεατή.

Το ισχυρό χαρτί των δημιουργών της GLB πέρα από τη χωροταξική υπεροχή της στη συγκεκριμένη κατηγορία είναι ο στοχευμένος ρόλος κάθε έκδοσης, από αυτή της δοκιμής μας έως την AMG 35 4MATIC των 306 ίππων που καλύπτει τις ακραίες για SUV απαιτήσεις οποιουδήποτε fan των επιδόσεων, ο οποίος θα επέλεγε ενσυνείδητα και όχι για λόγους επίδειξης ένα αυτοκίνητο με τα διακριτικά AMG, M ή RS.

Στον δρόμο

Εχοντας οδηγήσει στην Ελλάδα και στο εξωτερικό τις σημαντικότερες εκδόσεις της GLB και με δεδομένο ότι το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων δεν διατίθεται στην GLB 200, μπορώ μόνο να παραπονεθώ για την απουσία του σε αυτή την έκδοση και να καταφύγω στα paddles πίσω από το τιμόνι για περισσότερη «δράση».

Κατά τα λοιπά, ακόμη και το πιο «αργό» σε αίσθηση τιμόνι της δεν σκιάζει καθόλου την ουσία της, ως το κατ’ εξοχήν «μικρό» οικογενειακό μοντέλο ελεύθερου χρόνου της γερμανικής μάρκας. Επίσης, αν αποφασίσετε να φερθείτε παράτολμα σε δρόμους με συνεχείς στροφές (στον αυτοκινητόδρομο είναι ακλόνητη) θα διαπιστώσετε, ακόμη και στην Comfort ρύθμιση της ανάρτησης, ότι τα περιθώρια πρόσφυσης παραμένουν υψηλά και τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας λειτουργούν – όταν χρειάζεται – αποτελεσματικά καθώς βρισκόμαστε σε ένα αυτοκίνητο με αυξημένο ύψος και βάρος 1.555 κιλά.

Αν έχετε συναίσθηση του τρόπου με τον οποίο κινούνται SUV όπως αυτό, με θέσεις για 2 ή 4 παιδικά καθίσματα στη δεύτερη και τρίτη σειρά καθισμάτων, είναι απίθανο να απογοητευτείτε από τις ικανότητες της GLB 200, για την οποία το μόνο που μπορώ να καταλογίσω στους δημιουργούς της είναι η απουσία μιας τετρακίνητης έκδοσης σε αυτή την έκδοση ισχύος. Ακόμη και αν υπήρχε πάντως, μάλλον θα αφορούσε ελάχιστους στην ελληνική αγορά.

Στοιχεία εξοπλισμού

Αυθεντική Mercedes σε ό,τι αφορά τον πλουραλισμό των εξοπλιστικών επιπέδων, η GLB 200 διατίθεται με χαρακτηριστικά για τα οποία δεν επαρκεί η έκταση του κειμένου. Τα σημαντικότερα από αυτά είναι το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX με τις δίδυμες οθόνες υψηλής ευκρίνειας και τους τέσσερις διαφορετικούς τρόπους ελέγχου του – από φωνητικές εντολές έως επιφάνεια αφής στην κεντρική κονσόλα, η κάμερα οπισθοπορείας, το sport τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, το Active Brake Assist, οι λειτουργίες Android Auto και Apple CarPlay, η πανοραμική ηλιοροφή και τα πακέτα στάθμευσης, καθρεπτών, Night, Progressive και Progressive Line και Advantage με πληθώρα ειδικών στοιχείων που καθιστούν φιλολογική τη φράση «βασική επιλογή» για τη συγκεκριμένη έκδοση.

Εκδόσεις ισχύος και τιμές πώλησης Η GLB 200 με το μοτέρ βενζίνης των 1.332 κ.εκ. / 163 ίππων είναι η μόνη βενζινοκίνητη που διατίθεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά ταχυτήτων 7G-DCT.

Ακολουθούν οι επίσης βενζινοκίνητες GLB 250 Auto (48.300 ευρώ) και GLB 250 4MATIC (51.850 ευρώ) των 1.991 κ.εκ. / 224 ίππων με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη οκτώ ταχυτήτων 8G-DCT και η κορυφαία AMG 35 4MATIC με τον ίδιο δίλιτρο κινητήρα απόδοσης 306 ίππων και τιμή 61.700 ευρώ. Στην γκάμα των diesel εκδόσεων, με κοινό στοιχείο τον κινητήρα των 1.950 κ.εκ., περιλαμβάνονται οι δικίνητες GLB 180 d Auto (116 ίπποι / 43.280 ευρώ), GLB 200 d Auto (150 ίπποι / 46.300 ευρώ), GLB 220 d Auto (190 ίπποι / 52.800 ευρώ) αλλά και οι τετρακίνητες GLB 200 d 4MATIC (150 ίπποι / 51.100 ευρώ) και GLB 220 d 4MATIC (190 ίπποι / 55.300 ευρώ).

Οι διαθέσιμοι χώροι

Με 10 εκατοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο από την B-Class, η GLB είναι το μόνο SUV της κατηγορίας του το οποίο διατίθεται προαιρετικά και με τρίτη σειρά καθισμάτων, η οποία στην Ελλάδα κοστίζει επιπλέον 787 ευρώ (τιμή προ φόρων).
Σε αυτή την περίπτωση ο χώρος αποσκευών περιορίζεται σε 130 λίτρα, ενώ στην πενταθέσια διάταξη, όπου τα καθίσματα είτε δεν υπάρχουν είτε κρύβονται στο δάπεδο του χώρου αποσκευών, ξεκινά από τα 560 λίτρα – 65 περισσότερα από εκείνα της BMW X1 – και μπορεί να φτάσει έως τα 1.755 λίτρα.

Στη δεύτερη σειρά τα καθίσματα διαιρούνται σε ποσοστό 40:20:40, ενώ οι πλάτες τους ρυθμίζονται σε διάφορες κλίσεις. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα μετατόπισης αυτών των καθισμάτων προς τα εμπρός κατά 14 εκατοστά, σε διαφορετικές θέσεις, αλλά και η λειτουργία EASY-ENTRY για ευκολότερη πρόσβαση στο έκτο και στο έβδομο κάθισμα, τα οποία καλύπτονται από αερόσακους τύπου κουρτίνας, διαθέτοντας ζώνες ασφαλείας με προεντατήρες και Isofix υποδοχές για παιδικά καθίσματα, όπως συμβαίνει και στα ακραία καθίσματα της δεύτερης σειράς.