Πώς καταλήξατε στην απόφαση να λανσάρετε ένα μοντέλο όπως το 508;
«Πρωταρχική μας επιθυμία είναι να είμαστε συνεπείς σε ό,τι εκπροσωπεί και θα συνεχίσει να εκπροσωπεί η Peugeot. Το λανσάρισμα του 508 είναι η υλοποίηση της υπόσχεσης που είχαμε δώσει πριν από δύο χρόνια. Ο λόγος που οδηγηθήκαμε σε αυτή την απόφαση είναι ότι το συγκεκριμένο αμάξωμα αποτελεί την ιδανική αποτύπωση για την εικόνα της φίρμας, ενώ οφείλω να σημειώσω ότι αυτό που βλέπετε πλαισιώθηκε με ριζικές αναβαθμίσεις σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς χάρη σε μια νέα ανάρτηση. Πέρα από αυτά και πάνω από κάθε επιχειρηματική σκοπιμότητα, δημιουργήσαμε το 508 διότι μπορούσαμε και θέλαμε να το δημιουργήσουμε».
Πώς σχολιάζετε την επιτυχημένη πορεία της Peugeot το 2017;
«Θεωρώ ότι τα μεγέθη πωλήσεων ήταν πράγματι εντυπωσιακά, ωστόσο αποτελούν καρπό τεσσάρων ετών διεξοδικής εργασίας. Το 2017 ανανεώσαμε την γκάμα των SUV μας, καθώς λανσάραμε παράλληλα τη νέα γενιά του 3008 αλλά και το νέο 5008. Η επιτυχία της Peugeot οφείλεται σε έναν συνδυασμό διορατικότητας από μέρους μας αλλά και ευτυχούς συγκυρίας, καθώς είχαμε τα σωστά προϊόντα τη σωστή στιγμή, με δεδομένη την πρωτόγνωρη άνθηση της κατηγορίας των μικρομεσαίων διαστάσεων SUV στην Ευρώπη».
Ποια είναι η στρατηγική της Peugeot προκειμένου να συνεχίσει την επιτυχημένη της πορεία;
«Ενας από τους βασικούς πυλώνες της στρατηγικής μας είναι η επένδυσή μας στο design. Eίναι δεδομένο ότι κάθε κατασκευαστής επιλέγει πού θα επενδύσει χρήματα και η δική μας επιλογή είναι ότι δεν πρόκειται ποτέ να κάνουμε τον παραμικρό συμβιβασμό στο design. Ο δεύτερος πυλώνας της στρατηγικής μας είναι φυσικά η ποιότητα, ενώ θα συνεχίσουμε να λανσάρουμε ένα καινούργιο μοντέλο κάθε χρόνο, ανά περιοχή. Τρίτον, κάθε νέα γενιά Peugeot θα εφοδιάζεται με μια μετεξέλιξη του i-cockpit, η οποία θα καθιστά διαθέσιμες στον οδηγό όλες τις τελευταίας γενιάς τεχνολογίες τόσο στο επίπεδο της οδήγησης όσο και σε επίπεδο εμπειριών που συνδέονται με αυτήν. Από το 2019 δε θα παρουσιάσουμε μια νέα εκδοχή του i-cockpit, η οποία σάς εγγυώμαι ότι θα δώσει μια νέα συναρπαστική διάσταση».
Πώς σκοπεύετε να διαχειριστείτε τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση;
«Το σχέδιό μας για την ενεργειακή μετάβαση θα ξεκινήσει να υλοποιείται από την επόμενη χρονιά και σας διαβεβαιώ ότι η προσέγγισή μας θα είναι εξαιρετικά απλή: ο πελάτης θα αγοράζει πάντα ένα αυθεντικό Peugeot. Από την επόμενη χρονιά κάθε νέο προϊόν θα επωφελείται και από μια ηλεκτρική έκδοση. Είτε αγοράζει κανείς 208, 2008 ή 3008, θα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει το κινητήριο σύνολο που ταιριάζει στις ανάγκες του χωρίς η επιλογή του να αλλοιώνει στο ελάχιστο τα χαρακτηριστικά που είναι συνυφασμένα με τη φίρμα. Γι’ αυτό ακριβώς και η Peugeot δεν πρόκειται ποτέ να ενδώσει στη λογική ενός τετράτροχου κουτιού α λα Google και σε αυτοκίνητα που δεν φέρουν την αισθητική της σφραγίδα.
Επίσης για τη μετάβαση θα χρησιμοποιήσουμε όλους τους διαθέσιμους πόρους επιστρατεύοντας, για παράδειγμα, το Peugeot Design Lab, το οποίο θα έχει καθοριστική συμβολή στον σχεδιασμό τον ήχου των ηλεκτροκίνητων Peugeot και ο οποίος θα πρέπει να λειτουργεί εν είδει ηχητικής υπογραφής για τη φίρμα.
Παράλληλα, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί ταυτόχρονα και μια ευκαιρία λειτουργώντας, για παράδειγμα, ως μέσο εκδημοκρατισμού των υψηλών επιδόσεων χωρίς να προϋποθέτει και ένα αντιστοίχως γενναιόδωρο τίμημα».
Θεωρείτε τη νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία για το CO2 αυστηρότερη για μια φίρμα ευρείας παραγωγής όπως η Peugeot;
«Κατ’ αρχάς θεωρώ τη συγκεκριμένη νομοθεσία εξαιρετικά αυστηρή για όλους. H δική μας δουλειά είναι να ανταποκριθούμε και θα το πράξουμε με τον ενδεδειγμένο τρόπο, όντας απολύτως έτοιμοι όταν τεθεί σε ισχύ. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα συνεχίσουμε να εξελίσσουμε τους εγνωσμένου κύρους κινητήρες εσωτερικής καύσης κατά τρόπο αποδοτικό, προσθέτοντας ταυτόχρονα στην γκάμα αμιγώς ηλεκτροκίνητες, μηδενικών εκπομπών εκδόσεις, καθώς και εκδόσεις plug-in υβριδικής τεχνολογίας. O στόχος μας είναι η απόλυτη συμμόρφωση, και δη σε κάθε σειρά μοντέλων, σε όλες τις κατηγορίες όπου δραστηριοποιείται η Peugeot».
Εχετε αντίστοιχα σχέδια και για το τμήμα μηχανοκίνητου αθλητισμού της φίρμας;
«Οπως θα ξέρετε, μετά το Dakar ο επόμενος στόχος μας σε αθλητικό επίπεδο είναι να κατακτήσουμε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλικρος (WRX). Ωστόσο πέρα από τον στόχο της νίκης, βάσει των πρόσφατων συζητήσεων υπάρχει ήδη πρόβλεψη για μια νέα σειρά αγώνων όπου θα συμμετάσχουν αγωνιστικά αυτοκίνητα με ηλεκτροκινητήρες. Η δική μου επιθυμία θα ήταν να καταφέρουμε να κατακτήσουμε τόσο το «παραδοσιακό» σκέλος του πρωταθλήματος με το 208 WRX όσο και το μελλοντικό ηλεκτρικό σκέλος επίσης με το 208 WRX σε ηλεκτρική εκδοχή και ει δυνατόν με οδηγό τον Sebastien Loeb».
Ποια είναι τα πλάνα της Peugeot για την αυτόνομη οδήγηση;
«Η αυτόνομη οδήγηση θα κινηθεί στο ίδιο σκεπτικό με το Instinct Concept, το οποίο παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης. Για εμάς αυτόνομη οδήγηση δεν σημαίνει απουσία του συστήματος οδήγησης, αντιθέτως, τα αυτόνομα Peugeot θα διαθέτουν ένα αναδιπλούμενο σύστημα διεύθυνσης αφήνοντας στον οδηγό τη δυνατότητα επιλογής. Οπως ακριβώς και με την ηλεκτροκίνηση η ελευθερία της επιλογής του καταναλωτή είναι κάτι εξαιρετικά σημαντικό για την Peugeot και αυτό το σκεπτικό θα ακολουθηθεί και στην αυτόνομη οδήγηση».
Πώς θα χαρακτηρίζατε την πορεία της Peugeot στην ελληνική αγορά;
«Με δεδομένη την «κόλαση» που βίωσε η ελληνική αγορά αυτοκινήτου, θεωρώ ότι τα αποτελέσματα του 2017 ήταν εντυπωσιακά. Ωστόσο πρέπει να ομολογήσω ότι πλέον βλέπω σημάδια ανάκαμψης τα οποία αντικατοπτρίζονται ήδη στις πωλήσεις και στο μερίδιο αγοράς της Peugeot που, στην χώρα σας, βρίσκεται στην πρώτη τριάδα. Η ανάκαμψη είναι επίσης εμφανής από τη ζήτηση που έχουν δημοφιλή μοντέλα όπως το 3008, το οποίο βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας του. Για να είμαι ειλικρινής, η Ελλάδα είναι μία από τις χώρες για την απόδοση της οποίας είμαστε υπερήφανοι, όπως επίσης και για τη δουλειά που γίνεται από μέρους της εισαγωγικής εταιρείας, η οποία αποτελεί μία από τις κορυφαίες για την Peugeot ανά τον κόσμο».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ