«Εύθραυστη» χαρακτηρίζει την πορεία της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου το τρέχον έτος ο Carlos Tavares, πρόεδρος της Ενωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, προειδοποιώντας ότι οι αυστηρότερες προδιαγραφές για τις εκπομπές ρύπων αλλά και το Brexit αποτελούν απειλή.

Υπό αυτό το πρίσμα ο θετικός ρυθμός προόδου των πωλήσεων στη γηραιά ήπειρο ενδέχεται να επιβραδυνθεί στο 1% το 2018, ποσοστό το οποίο δημιουργεί προβληματισμό αν συγκριθεί με την αύξηση κατά 3,4% που σημειώθηκε το 2017, το τέταρτο συνεχόμενο έτος ανάπτυξης, με τις συνολικές ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων να ξεπερνούν τα 15 εκατομμύρια οχήματα για πρώτη φορά μετά το 2007.

Τεκμηριώνοντας τις απόψεις του ο C. Tavares υπογράμμισε ότι οι προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την προώθηση των πωλήσεων οχημάτων με μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα δεν είναι αποτελεσματικές διότι «…δεν εξέτασαν επαρκώς εναλλακτικές λύσεις πέρα από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα». Αναφερόμενος δε στο Brexit κάλεσε για επίσπευση της συμφωνίας που θα διέπει τις εμπορικές σχέσεις της Βρετανίας με την ΕΕ και την επιμήκυνση της μεταβατικής περιόδου σε τρία χρόνια –αντί για τα περίπου δύο που αρχικά προβλεπόταν –προκειμένου η αυτοκινητοβιομηχανία να προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα, λαμβάνοντας τις κατάλληλες επενδυτικές αποφάσεις.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ