• Αναζήτηση
  • Υψηλόβαθμο στέλεχος του ομίλου VW η δεύτερη σύλληψη σε γερμανικό έδαφος

    Ο δεύτερος συλληφθείς σε γερμανικό έδαφος για το σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων φέρεται να είναι ο επικεφαλής εξέλιξης κινητήρων του VW Group για την περίοδο 2007-2012

    ΤοΒΗΜΑ Team

    Στη σύλληψη του πρώην επικεφαλής μηχανικού του VW Group, Wolfgang Hatz, φέρονται να προχώρησαν οι διωκτικές αρχές του Μονάχου, σύμφωνα με το γερμανικό Τύπο, στο πλαίσιο της έρευνας για το σκάνδαλο dieselgate,.

    Ο Wolfgang Hatz υπήρξε στενός συνεργάτης του επικεφαλής του ομίλου VW, Martin Winterkorn, ενώ αν η σύλληψή του επιβεβαιωθεί με δεδομένο το ρόλο του ως επικεφαλής εξέλιξης κινητήρων του γερμανικού ομίλου την επίμαχη περίοδο όπου τοποθετείται η εξέλιξη του επίμαχου λογισμικού, καθίσταται αυτομάτως ως το πιο υψηλόβαθμο στέλεχος το οποίο έχει συλληφθεί ανά τον κόσμο για το σκάνδαλο dieselgate.

    Αρχικά, ο W. Hatz διετέλεσε επικεφαλής εξέλιξης κινητήρων της Audi από το 2001 έως το 2007 ενώ στη συνέχεια προάχθηκε σε επικεφαλής εξέλιξης κινητήρων για τον όμιλο συνολικά, θέση στην οποία παρέμεινε έως το 2012 οπότε και προτίμησε να περιοριστεί στο ρόλο του ως επικεφαλής εξέλιξης στην Porcshe το οποίον είχε επίσης προσθέσει στο παλμαρέ του από το 2011.

    Σημειώνεται ότι προς το παρόν ωστόσο δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση από τις γερμανικές αρχές για το αν όντως πρόκειται για τον πρώην επικεφαλής εξέλιξης κινητήρων του VW Group, ενώ η Audi σε δική της ανακοίνωση αναφέρει ότι δεν έχει λάβει γνώση για την σύλληψη και ότι εξακολουθεί να συνεργάζεται με τις αρχές.

    Πέρα από την νέα σύλληψη, υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Ιούλιο, οι εισαγγελικές αρχές του Μονάχου είχαν συλλάβει ακόμα ένα στέλεχος της Audi ο οποίος έχει γίνει γνωστός ως «Giovanni P» και εικάζεται ότι πρόκειται για τον Giovanni Pamio, επικεφαλής του τμήματος θερμοδυναμικής στον τομέα εξέλιξης κινητήρων της Audi.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη οι ΗΠΑ έχουν καταθέσει αίτημα έκδοσής του «Giovanni P.» καθώς στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού τον βαρύνουν κατηγορίες για συνομωσία και παραπλάνηση των ελεγκτικών αρχών και του κοινού σε σχέση με το dieselgate.

    Τον Αύγουστο, ο πρώην μηχανικός του VW Group, James Liang καταδικάσθηκε σε 40 μήνες φυλάκιση σε αμερικανική ομοσπονδιακή φυλακή και σε διοικητικό πρόστιμο ύψους 200.000 δολαρίων για το ρόλο του στο dieselgate.

    Παράλληλα εκκρεμεί η ανακοίνωση της δικαστικής απόφασης για ακόμα ένα στέλεχος του γερμανικού ομίλου στις ΗΠΑ, τον Oliver Schmidt ο οποίος δήλωσε ένοχος στις κατηγορίες που τον βαρύνουν και οι οποίες συνοψίζονται σε συνωμοσία και παραπλάνηση των αμερικανικών αρχών καθώς και παραβίαση της νομοθεσίας για την προστασία του περιβάλλοντος.

    Η απόφαση αναμένεται να ανακοινωθεί από δικαστήριο του Detroit στις 6 Δεκεμβρίου, ενώ βάσει του κατηγορητηρίου βρίσκεται αντιμέτωπος με έως και επτά χρόνια φυλάκισης και πρόστιμα που φτάνουν τα 400.000 δολάρια.

    Στην Ευρώπη, πλην των δύο συλλήψεων στις οποίες έχουν προχωρήσει οι γερμανικές διωκτικές αρχές υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Μάρτιο, οι εισαγγελικές αρχές του Μονάχου έκαναν «φύλλο και φτερό» τα γραφεία της Audi στην έδρα της φίρμας στο Ingolstadt, αναζητώντας στοιχεία για το Dieselgate καθώς και τα γραφεία του αμερικανικού δικηγορικού γραφείου στο οποίο o όμιλος VW έχει αναθέσει την δική του εσωτερική έρευνα για το ζήτημα.

    Autohub
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk