• Αναζήτηση
  • Ferrari 365 GTB/4 Daytona: Ξεχασμένη φρουρά

    Με δεδομένο ότι μόλις ένα από το συνολικό τιράζ των 1.200 αντιτύπων της πανίσχυρης 365 GTB/4 κατασκευάστηκε με αλουμινένιο αμάξωμα - στα πρότυπα εκείνων που συμμετείχαν στον 24ωρο αγώνα της Daytona - και νόμιμες για τον δρόμο προδιαγραφές, θα συμπέραινε κανείς ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικά σπάνιο αυτοκίνητο.

    Με δεδομένο ότι μόλις ένα από το συνολικό τιράζ των 1.200 αντιτύπων της πανίσχυρης 365 GTB/4 κατασκευάστηκε με αλουμινένιο αμάξωμα – στα πρότυπα εκείνων που συμμετείχαν στον 24ωρο αγώνα της Daytona – και νόμιμες για τον δρόμο προδιαγραφές, θα συμπέραινε κανείς ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικά σπάνιο αυτοκίνητο.
    Παρά την αδιαμφισβήτητη σπανιότητα της εκ προδιαγραφών κατασκευής της, η οποία σε συνάρτηση με το όνομα της Ferrari θα την καθιστούσαν νομοτελειακά ένα περιζήτητο τετράτροχο, η συγκεκριμένη 365 GTB/4 Daytona η οποία κατασκευάστηκε το 1969 δεν γνώρισε ανάλογη τύχη -τουλάχιστον για τα πρώτα 48 χρόνια της ζωής της.  
    Αφού περιπλανήθηκε για διάστημα τριών ετών στα πάτρια εδάφη και σε διαφόρους επιφανείς και μη ιταλούς ιδιοκτήτες, μεταξύ των οποίων o Luciano Conti, εκδότης του «Autosprint» και στενός φίλος του «il Commendatore» Enzo Ferrari, παρέμεινε για σχεδόν 40 χρόνια «στα αζήτητα», κρυμμένη στο αυτοσχέδιο γκαράζ του τελευταίου ιάπωνα ιδιοκτήτη της κάπου στην αντίπερα όχθη τόσο του Ατλαντικού… όσο και του Ειρηνικού, με την ύπαρξή της να αγνοείται ακόμη και από τους πλέον συνεπείς και ιστοριολάγνους Ferraristi.
    Η παράξενη τύχη που την κρατούσε μακριά… από τα αδιάκριτα βλέμματα άλλαξε ωστόσο τον περασμένο Ιούνιο υπό συνθήκες οι οποίες παραμένουν αδιευκρίνιστες καθώς είτε ο ιδιοκτήτης της είτε οι κληρονόμοι του αποφάσισαν να «αξιοποιήσουν» την περιουσία τους αναθέτοντας αρχικά στη Ferrari να την ταυτοποιήσει ως τη μοναδική, νόμιμη για τον δρόμο 365 GTB/4 Daytona με αλουμινένιο αμάξωμα. Τη διεκπεραίωση της διαδικασίας ανέλαβε ο ειδικός της Ferrari Marcel Massini, o οποίος εκτός της ταύτισής της με το αυτοκίνητο-«φάντασμα» αποφάνθηκε ότι παρά τις μικρές, αισθητικού περιεχομένου παρεμβάσεις που υπέστη κατά καιρούς, η Ferrari με τoν αριθμό πλαισίου 12653 εκτός από σπάνια, αποτελεί και ένα ιδιαιτέρως αυθεντικό δείγμα της εποχής της, καθώς ελάχιστα έχουν αλλάξει σε σχέση με την αρχική εκδοχή, συμπεριλαμβανομένων λεπτομερειών όπως τα πατάκια, τα σκιάδια, οι επενδύσεις των καθισμάτων, ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι διατηρεί ακόμα και την αρχική της ρεζέρβα.
    Σε ό,τι αφορά το αποτύπωμα του χρόνου, όπως χαρακτηριστικά επεσήμανε ο ειδήμονας του Maranello, όλα τα ορατά αλλά και αθέατα μέρη της σπάνιας Ferrari παραμένουν σε καλή κατάσταση, ενώ κανένα από τα σημάδια και τις φθορές που άφησε πάνω της η εγκατάλειψη δεν είναι μη αναστρέψιμα.
    Στα δεδομένα που συνοδεύουν την καλή της κατάσταση συνυπολογίστε και την ένδειξη του οδομέτρου, η οποία όταν βρέθηκε είχε «σταματήσει» σε μόλις 36.690 χιλιόμετρα, μέγεθος που σύμφωνα με τη Ferrari ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
    Κάπως έτσι, όταν δημοπρατήθηκε από τον οίκο Sotheby’s στις αρχές Σεπτεμβρίου, το ποσό για το οποίο άλλαξε χέρια ανήλθε σε 1,807 εκατομμύρια ευρώ – με την ελπίδα τα «νέα» χέρια να της φερθούν καλύτερα.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Autohub