Eξάρθρωση κυκλωμάτων που δραστηριοποιούνταν σε διακίνηση ναρκωτικών και μεταναστών

Πολυμελές κύκλωμα που αποτελούνταν από τρεις εγκληματικές οργανώσεις οι οποίες δραστηριοποιούνταν σε διακίνηση ναρκωτικών (κοκαίνης και κάνναβης) στην Αττική και στην Κω εξάρθρωσε η Ασφάλεια Αττικής και παράλληλα εξαρθρώθηκε εγκληματική οργάνωση, με μέλη στην Κω και στην Τουρκία, που διευκόλυνε την παράνομη είσοδο προσφύγων από τα τουρκικά παράλια στην Κω, με τη χρήση πλωτών σκαφών.

Πολυμελές κύκλωμα που αποτελούνταν από τρεις εγκληματικές οργανώσεις οι οποίες δραστηριοποιούνταν σε διακίνηση ναρκωτικών (κοκαίνης και κάνναβης) στην Αττική και στην Κω εξάρθρωσε η Ασφάλεια Αττικής και παράλληλα εξαρθρώθηκε εγκληματική οργάνωση, με μέλη στην Κω και στην Τουρκία, που διευκόλυνε την παράνομη είσοδο προσφύγων από τα τουρκικά παράλια στην Κω, με τη χρήση πλωτών σκαφών.
Σε ταυτόχρονες αστυνομικές επιχειρήσεις που πραγματοποιήθηκαν πρωινές ώρες της 5ης Ιουνίου σε Αττική και Κω, συνελήφθησαν συνολικά 44 μέλη των εγκληματικών οργανώσεων, από τους οποίους οι 23 είναι υπήκοοι Αλβανίας, 20 Έλληνες και 1 υπήκοος Πακιστάν. Τα 7 ηγετικά μέλη συνελήφθησαν στην Αττική ενώ για την υπόθεση κατηγορούνται ακόμη 23 άτομα.
Σε βάρος τους σχηματίσθηκε δικογραφία κακουργηματικού χαρακτήρα για εγκληματική οργάνωση, διακεκριμένες περιπτώσεις διακίνησης ναρκωτικών και διευκόλυνση της εξόδου από το ελληνικό έδαφος, πολιτών τρίτων χωρών, χωρίς να υποβληθούν στον έλεγχο.
Κατά την έρευνα της ΕΛ.ΑΣ «διαπιστώθηκε η ύπαρξη «δαιδαλώδους» εγκληματικού δικτύου, το οποίο αποτελούνταν από 3 πυραμιδικού τύπου εγκληματικές οργανώσεις (κάθετη ιεραρχία). Με έδρα στην Αττική και στην Κω, λειτουργούσαν ως συγκοινωνούντα δοχεία, με κοινά μέλη και από τις αρχές του τρέχοντος έτους διακίνησαν περισσότερα από 200 κιλά κάνναβη και 5 κιλά κοκαΐνη, αποκομίζοντας κέρδη εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ.»
Επίσης, «καταδείχθηκε η ύπαρξη διεθνικής εγκληματικής οργάνωσης, με έδρα στην Κω και στην Τουρκία, τα μέλη της οποίας (ημεδαποί και αλλοδαποί), από τις αρχές τρέχοντος έτους, πέτυχαν τη διευκόλυνση της παράνομης εισόδου στο ελληνικό έδαφος, μέσω των ελληνοτουρκικών συνόρων, τουλάχιστον 25 αλλοδαπών και την περαιτέρω προώθηση αυτών στην Αττική, έχοντας ως τελικό προορισμό χώρες της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης.»
Ειδικότερα στο εγκληματικό δίκτυο διακίνησης ναρκωτικών, αρχηγός ήταν συλληφθείς υπήκοος Αλβανίας, ο οποίος διαχειριζόταν το σύνολο των υπό διακίνηση ναρκωτικών, και για το λόγο αυτό τα υπόλοιπα μέλη τον προσφωνούσαν «αφεντικό» ή «εργοστάσιο». Το δίκτυο αυτό προμηθευόταν, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, μεγάλες ποσότητες κοκαΐνης και κάνναβης από την Αλβανία, οι οποίες εισάγονταν στην Ελλάδα και τοποθετούνταν σε ειδικούς χώρους αποθήκευσης «καβάτζες» σε περιοχή της Αττικής. Στη συνέχεια, τα ηγετικά μέλη που διέμεναν στην Αττική, προέβαιναν στη διακίνηση των ναρκωτικών εντός Αττικής και στην Κω.
Στην Αττική, τα μέλη της οργάνωσης συναντούσαν σχεδόν σε καθημερινή βάση υποψήφιους αγοραστές σε σημεία πέριξ συγκεκριμένης λεωφόρου. Η επιλογή των σημείων γινόταν με βάση την μικρότερη δυνατή απόσταση από τις «καβάτζες» για να ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος εντοπισμού από τις Αρχές, καθώς δεν χρειαζόταν να μεταφέρουν τα ναρκωτικά. Στη συνέχεια, η αγοραπωλησία γινόταν μέσα σε χωράφια, τα οποία τα μέλη της οργάνωσης επέλεγαν με τέτοιο τρόπο ώστε ο αγοραστής να μην μπορεί να δει το ακριβές σημείο που ήταν αποθηκευμένα τα ναρκωτικά.
Οι τιμές πώλησης των ναρκωτικών ανέρχονταν στα 800 ευρώ το κιλό κάνναβης και στα 38 ευρώ το γραμμάριο κοκαΐνης. Σε ορισμένες περιπτώσεις, αν το σύνολο των χρημάτων δινόταν «μπροστά» ή αν ένας «πελάτης» ήταν παλιός και αξιόπιστος, η εγκληματική οργάνωση έκανε «εκπτώσεις».
Ο κ. Χρονόπουλος σημείωσε ότι στην Κω, τα ναρκωτικά μεταφέρονταν σταδιακά (100 γραμμάρια κοκαΐνη και 10 κιλά κάνναβη τη φορά) από στρατολογημένα μέλη, συνήθως γυναίκες που συνοδεύονταν από ανήλικα παιδιά, τα οποία χρησιμοποιούσαν για τη μετακίνηση τους το πλοίο της γραμμής Πειραιάς – Κω. Με την άφιξη των ναρκωτικών στην Κω, τα εκεί διαμένοντα μέλη, ενεργώντας πάντοτε υπό τον συντονισμό και τις εντολές του σκληρού πυρήνα της Αθήνας, προέβαιναν στην παραλαβή και αποθήκευση των ποσοτήτων, συνήθως σε ξενοδοχεία ή ενοικιαζόμενα δωμάτια, τα οποία μίσθωνε το εγκληματικό δίκτυο, για να χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά ως «καβάτζες».
Η περαιτέρω διακίνηση των ναρκωτικών, γινόταν «μέσα από ένα δαιδαλώδες δίκτυο προμηθευτών και διακινητών μικρής εμβέλειας/«βαποράκια», οι οποίοι παρότι είχαν συγκροτήσει τρεις διαφορετικές εγκληματικές οργανώσεις, συνεργάζονταν στενά (διάρθρωση με τη μέθοδο των «συγκοινωνούντων δοχείων»), πετυχαίνοντας με τον τρόπο αυτό να καλύπτουν τις ανάγκες του συνόλου του «αγοραστικού κοινού»».
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι και η μικρότερη διακίνηση (π.χ. ένα γραμμάριο κοκαΐνη), δεν ολοκληρωνόταν, εάν δεν δινόταν έγκριση από τα μέλη του δικτύου στην Αττική, τα οποία είχαν τον τελικό λόγο και αποφάσιζαν για όλες τις συναλλαγές.
Όσον αφορά τις τιμές πώλησης των ναρκωτικών, ήταν πολύ υψηλότερες σε σχέση με την Αττική, καθώς το ένα κιλό κάνναβη κόστιζε 1.500 ευρώ και το ένα γραμμάριο κοκαΐνη από 80 έως 100 ευρώ.
Πως δρούσε το κύκλωμα διακίνησης μεταναστών
Σχετικά με το κύκλωμα που δραστηριοποιούνταν στην διακίνηση μεταναστών, ο κ. Χρονόπουλος σημείωσε ότι «τα διαμένοντα στην Τουρκία μέλη, εντόπιζαν αλλοδαπούς που επιθυμούσαν να προωθηθούν παράνομα από τους οποίους λάμβαναν, προκαταβολικά και εξ ολοκλήρου τοις μετρητοίς, το αντίτιμο διακίνησης, το οποίο κυμαινόταν από 3.000 ευρώ έως 12.000 ευρώ, ανάλογα με τον επιθυμητό τελικό προορισμό»
Επίσης κατά την ημέρα της διακίνησης, επιβίβαζαν τους διακινούμενους στο σκάφος, το οποίο άμεσα κατέπλεε με προορισμό την Κω. Το σκάφος της οργάνωσης ήταν χωρητικότητας δέκα 10 περίπου ατόμων και στις περιπτώσεις που οι διακινούμενοι ήταν υπεράριθμοι, το ίδιο σκάφος πραγματοποιούσε διαδοχικά δρομολόγια από τα Τουρκικά παράλια στην Κω και αντιστρόφως.
Στην Κω αποβιβάζονταν σε περιοχή κοντά σε ξενοδοχειακά συγκροτήματα και μετά από σχετική συνεννόηση παραλαμβάνονταν από τα μέλη της οργάνωσης στην Κω. Η μεταφορά πραγματοποιούνταν από «οδηγούς» της εγκληματικής οργάνωσης, εκ των οποίων ο ένας επαγγελματίας οδηγός ΤΑΧΙ, σε «συνεργαζόμενα» ξενοδοχεία.
Πριν από κάθε παραλαβή διακινούμενων, οι «οδηγοί» επόπτευαν τον περιβάλλοντα χώρο, μέχρις ότου βεβαιωθούν ότι δεν κινούνται στην περιοχή περιπολίες της Αστυνομίας ή του Λιμενικού. Σε ενδεχόμενο εντοπισμό διωκτικών Αρχών, η παραλαβή των διακινούμενων αναβάλλονταν προσωρινά και τα μέλη της οργάνωσης επανέρχονταν στο σημείο μετά την παρέλευση του «κινδύνου».
Κάθε ολοκληρωμένο περιστατικό διακίνησης συνοδευόταν από αντίστοιχες αποστολές χρημάτων (εμβάσματα), από τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης που ζουν στην Τουρκία, προς τα αντίστοιχα μέλη στην Κω. Οι αποστολές γινόταν μέσω εταιρείας χρηματικών μεταφορών και παραλήπτης αυτών, συνήθως, ήταν διευθύνων την ελληνική υποομάδα. Σε ορισμένες περιπτώσεις, εκτός από την αποστολή χρηματικών εμβασμάτων, η εγκληματική οργάνωση εφάρμοζε και τη μέθοδο των «cash couriers», μεταφέροντας χρήματα μέσω των διακινούμενων.
Παράλληλα, τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης στην Κω προετοίμαζαν την περαιτέρω προώθηση των διακινούμενων στην Ηπειρωτική Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Αττική, με τα πλοία της γραμμής. Ειδικότερα, επέλεγαν το καταλληλότερο δρομολόγιο, αξιολογώντας όλες τις παραμέτρους που θα μπορούσαν να δυσχεράνουν τον έλεγχο τον Λιμενικών Αρχών κατά την επιβίβαση. Τέτοιες παράμετροι ήταν ο αριθμός των επιβατών στο εκάστοτε δρομολόγιο (συνωστισμός) και οι επικρατούσες καιρικές συνθήκες (λ.χ. βροχόπτωση).
Μετά την επιλογή του καταλληλότερου δρομολογίου ένα από τα μέλη της οργάνωσης παραλάμβανε τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, χωρίς να παρίστανται οι διακινούμενοι. Δεδομένου ότι οι αλλοδαποί δεν κατείχαν τα απαραίτητα ταξιδιωτικά έγγραφα για την έκδοση των εισιτηρίων, η εγκληματική οργάνωση τους εφοδίαζε με βουλγαρικά δελτία ταυτότητας (προφανώς πλαστά), ενώ η επιλογή του καταλληλότερου δελτίου γινόταν με κριτήριο το βαθμό ομοιότητας μεταξύ του εικονιζόμενου (πραγματικού κατόχου) και του διακινούμενου.
Στη συνέχεια, λάμβαναν χώρα οι τελευταίες «προετοιμασίες» πριν από την έναρξη της περαιτέρω προώθησης των αλλοδαπών και πιο συγκεκριμένα: Παρεμβάσεις στην εξωτερική εμφάνιση των διακινούμενων, έτσι ώστε αφενός να μοιάζουν με Ευρωπαίο πολίτη (ευπρεπής ενδυμασία, γυαλιά κ.λπ.) και αφετέρου να προσομοιάζουν στον πραγματικό κάτοχο του δελτίου ταυτότητας που θα χρησιμοποιούσαν (βάψιμο μαλλιών, κούρεμα κ.λπ.) και παροχή οδηγιών και κατευθύνσεων στους διακινούμενους, αναφορικά με τη διαδικασία που θα έπρεπε να ακολουθήσουν μέχρι την επιβίβασή τους στο πλοίο.
Η επιτυχής επιβίβαση των διακινουμένων στο πλοίο και η άφιξη τους στην Αττική, συνοδευόταν (όπως και στο 1ο στάδιο) από αντίστοιχες αποστολές χρημάτων (εμβάσματα), από τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης που ζουν στην Τουρκία, προς τα αντίστοιχα μέλη στην Κω.
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk