Η Hurriyet έκοψε τον νομπελίστα συγγραφέα Ορχάν Παμούκ υπό τον φόβο… Ερντογάν

Ο τούρκος συγγραφέας Ορχάν Παμούκ, βραβευμένος με Νόμπελ, κατηγορεί την εφημερίδα Hurriyet ότι δεν δημοσίευσε συνέντευξη που της παραχώρησε διότι σε αυτήν τάχθηκε εναντίον της αναθεώρησης του Συντάγματος της Τουρκίας που ενισχύει τις εξουσίες του προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, και την οποία οι πολίτες θα κληθούν να επικυρώσουν ή να απορρίψουν στο δημοψήφισμα του Απριλίου.

Ο τούρκος συγγραφέας Ορχάν Παμούκ, βραβευμένος με Νόμπελ, κατηγορεί την εφημερίδα Hurriyet ότι δεν δημοσίευσε συνέντευξη που της παραχώρησε διότι σε αυτήν τάχθηκε εναντίον της αναθεώρησης του Συντάγματος της Τουρκίας που ενισχύει τις εξουσίες του προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, και την οποία οι πολίτες θα κληθούν να επικυρώσουν ή να απορρίψουν στο δημοψήφισμα του Απριλίου.

Ερωτηθείς από πλατφόρμα κατά της λογοκρισίας στα τουρκικά μέσα ενημέρωσης, τη Susma («Σιωπή»), ο Παμούκ επιβεβαίωσε ότι παραχώρησε «εκτενή και ωραία συνέντευξη» στην εφημερίδα Hurriyet, κατά τη διάρκεια της οποίας εξήγησε πως πρόκειται «να ψηφίσει ‘όχι’ στο δημοψήφισμα και εξήγησε τους λόγους της απόφασής (του)».

Η συνέντευξη, η οποία ήταν προγραμματισμένο να μπει στο φύλλο της Hurriyet που κυκλοφόρησε τη Δευτέρα, «δυστυχώς […] δεν δημοσιεύθηκε», προσέθεσε ο συγγραφέας των βιβλίων το Χιόνι ή το Με λένε Κόκκινο.

Μέχρι τώρα δεν έχει γίνει κανένα σχόλιο από την Hurriyet, που ανήκει στον όμιλο συμμετοχών Dogan, έναν από τους ισχυρότερους επιχειρηματικούς ομίλους της Τουρκίας με συμφέροντα στους κλάδους της ενέργειας, των ΜΜΕ κ.ά.

Ξεκάθαρη ένδειξη αυτολογοκρισίας

Το επεισόδιο ερμηνεύεται ως ξεκάθαρη ένδειξη της αυτολογοκρισίας των μεγάλων μέσων ενημέρωσης της Τουρκίας, εξαιτίας των εντεινόμενων πιέσεων που υφίσταται ο Τύπος μετά την απόπειρα στρατιωτικού πραξικοπήματος της 15ης Ιουλίου 2016.

Επειτα από το αποτυχημένο πραξικόπημα, δεκάδες ΜΜΕ έκλεισαν και εκατοντάδες δημοσιογράφοι απολύθηκαν στο πλαίσιο των εκκαθαρίσεων ευρείας κλίμακας που εξαπέλυσε η κυβέρνηση και οι οποίες καταγγέλλονται διεθνώς.

Δύο μήνες πριν το δημοψήφισμα που έχει προγραμματιστεί να διεξαχθεί την 16η Απριλίου για την αναθεώρηση του Συντάγματος, προκειμένου να μετατραπεί το πολιτικό σύστημα της Τουρκίας σε προεδρικό, η πίεση μοιάζει να εντείνεται ακόμη περισσότερο.

Παρουσιαστής του τηλεοπτικού δικτύου Kanal D, το οποίο επίσης ανήκει στον όμιλο Dogan, απολύθηκε την περασμένη εβδομάδα αφού ανακοίνωσε δημόσια ότι εναντιώνεται στην αναθεώρηση του Συντάγματος.

Σε ανακοίνωση που δημοσιοποίησε την Τρίτη, ο όμιλος έκανε λόγο περί «παραβίασης» των «αρχών δεοντολογίας» του: «Το καθήκον των μέσων [του ομίλου] Dogan δεν είναι να επιβάλλουν το ‘ναι’ ή το ‘όχι’» ανέφερε.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk