Ελσίνκι, 13 Δεκεμβρίου 2016. Η στιγμή που εκατομμύρια οπαδοί της Toyota περίμεναν έφτασε. Υπό την καθοδήγηση του Tοmmi Makinen, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία επιστρέφει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.
Εκεί που έλαμψε στις αρχές της δεκαετίας του 1990, κατακτώντας τέσσερις τίτλους σε διάστημα πέντε ετών, προτού η σκυτάλη περάσει στον άνθρωπο που σήμερα ηγείται της προσπάθειας ώστε η Toyota να επιστρέψει, δεκαεπτά χρόνια μετά την τελευταία εμφάνισή της στον θεσμό, στην κορυφή.
Ολοι μιλούν για μια τεράστια πρόκληση, καθώς σε μόλις 18 μήνες η Toyota GAZOO Racing κλήθηκε να μετατρέψει το υπεράνω κάθε υποψίας Yaris σε έναν πραγματικό μαχητή. Σε έναν μαχητή των δρόμων που πολύ σύντομα πρόκειται να δοκιμάσει τις δυνάμεις του στις αφιλόξενες ειδικές διαδρομές του WRC.
Δοκιμάζοντας τα όρια


Το προδιαγραφών 2017 Toyota Yaris WRC ελάχιστα θυμίζει την πολιτική εκδοχή του. Ανήκει στη νέα γενιά των «rally cars», δοκιμάζοντας τα όρια που θέτουν οι νέοι, ελαστικότεροι κανονισμοί.
Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων, και ειδικότερα του πλάτους, καθώς και η υιοθέτηση ακραίων αεροδυναμικών λύσεων προσδίδουν στο διαχρονικό best seller της ελληνικής αγοράς ένα απόκοσμο παρουσιαστικό.
Εξίσου εντυπωσιακές ωστόσο είναι και οι τεχνικές προδιαγραφές του. Η απόδοση του τετρακύλινδρου κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,6 λίτρων ξεπερνά με τη συμβολή ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων και της τεχνολογίας του άμεσου ψεκασμού τους 380 ίππους και τα 425 Nm ροπή.
Τη μεταφορά τους στο οδόστρωμα αναλαμβάνει το σύστημα τετρακίνησης το οποίο αποτελείται από τρία διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης, με το κεντρικό να είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο. Ενα σειριακό κιβώτιο έξι σχέσεων συμπληρώνει το σύστημα μετάδοσης του Yaris WRC το βάρος του οποίου δεν υπερβαίνει τα 1.190 κιλά.
«Το Yaris WRC είναι ένα άριστα σχεδιασμένο αυτοκίνητο με απίστευτες δυνατότητες. Οι νέοι κανονισμοί επιτρέπουν πολύ μεγαλύτερη ελευθερία σε επίπεδο εξέλιξης. Αν και δεν έχουμε διερευνήσει ακόμη όλες τις δυνατότητες, μπορούμε να πούμε ότι το αυτοκίνητο είναι αξιόπιστο και γρήγορο. Πραγματικά, ανυπομονώ να δω τα αποτελέσματα σε αγωνιστικές συνθήκες» δήλωσε ο επικεφαλής της Toyota GAZOO Racing WRC, Tommi Makinen, προτού ο λόγος περάσει στους πραγματικούς πρωταγωνιστές. Τον Juho Hanninen, ο οποίος συμμετείχε από την πρώτη κιόλας στιγμή στις δοκιμές εξέλιξης του αυτοκινήτου, αλλά και τον Jari Matti Latvala που μετά την αιφνίδια αποχώρηση της Volkswagen από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι αποτέλεσε το πιο πρόσφατο μεταγραφικό απόκτημα της ιαπωνικής ομάδας.
Το ρόστερ της Toyota GAZOO Racing WRC ολοκληρώνει ένας ακόμα Φινλανδός. Πρόκειται για τον πολλά υποσχόμενο Εsapekka Lappi, ο οποίος το 2016 αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής της κατηγορίας WRC 2 και την επόμενη αγωνιστική σεζόν θα συμμετάσχει σε επιλεγμένους αγώνες στη… μεγάλη κατηγορία στο αριστερό bucket του Yaris WRC.
Πέρα από τη διάκριση σε ένα άκρως απαιτητικό και ανταγωνιστικό πεδίο, η εμπλοκή της Toyota στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι έχει έναν ακόμα σκοπό: τη δημιουργία καλύτερων αυτοκινήτων, μια δέσμευση που οι Ιάπωνες επαναλαμβάνουν με κάθε ευκαιρία.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ