Η εξαγορά της Lotus F1 από τη Renault, εκτός από επιχειρηματική κίνηση, σηματοδοτεί και την επιστροφή μιας πανίσχυρης αγωνιστικής ομάδας αλλά και ενός θρυλικού «σήματος» στις πίστες του θεσμού. O ενορχηστρωτής αυτής της επιστροφής, ο επικεφαλής της Renault Sport F1, μας αναλύει τους λόγους που συνέβαλαν σε αυτή την απόφαση.
«H φιλοδοξία μας δεν είναι μόνο η συμμετοχή στη F1. Δεν έχουμε καμία πρόθεση να λειτουργήσουμε ως αριθμητικό συμπλήρωμα στις πίστες της κορυφαίας διοργάνωσης του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Βρισκόμαστε εδώ για να νικήσουμε. Και θεωρώ ότι η Renault έχει το υπόβαθρο για μια τέτοια δήλωση πολύ απλά διότι έχουμε νικήσει σε οποιαδήποτε κατηγορία έχουμε αγωνιστεί μέχρι στιγμής. Μετράμε ήδη 12 νίκες στη F1 ως ομάδα και ως προμηθευτής κινητήρων. Εχουμε επικρατήσει σε αγώνες αντοχής, ενώ καταφέραμε να νικήσουμε και στην πρώτη σεζόν της Formula E με την e.dams, άρα δεν βρίσκω κανέναν απολύτως λόγο για να μην επαναλάβουμε την επιτυχία μας και στη Formula 1.
Υπεράνω όλων η οργάνωση


Πώς θα επαναφέρω τη Renault στην κορυφή της F1; Το σχέδιο ήταν να ξεκινήσουμε ακριβώς όπως έπρεπε να ξεκινήσουμε. Χρειαζόταν να αγοράσουμε μια ομάδα, χρειαζόμασταν μια διοικητική δομή, δύο ικανούς οδηγούς για το παρόν και για το μέλλον και μια στρατηγική. Εχουμε έναν νέο τεχνικό διευθυντή για την εξέλιξη κινητήρων, τον Remi Taffin, και ως επικεφαλής τεχνικό διευθυντή της ομάδας έχουμε τον Bob Bell, τεχνικό διευθυντή την περίοδο 2005-2006, όταν ο Fernando Alonso και η Renault κυριαρχούσαν στο πρωτάθλημα της F1. Σήμερα οργανώνουμε το δυναμικό και τη στρατηγική μας, αύριο θα βρούμε τον τρόπο που θα την εφαρμόσουμε.
Οι φιλοδοξίες μας για την εργοστασιακή ομάδα μιας παγκοσμίου κύρους αυτοκινητοβιομηχανίας όπως η Renault είναι πολύ διαφορετικές από εκείνες της Lotus. Πολύ διαφορετικοί φυσικά είναι και οι διαθέσιμοι οικονομικοί πόροι, ωστόσο μαζί με αυτούς αυξάνεται και το ποσοστό της ευθύνης μας για τη διαχείρισή τους.
Πρέπει να βρούμε ένα modus vivendi ούτως ώστε να επικοινωνούμε αποτελεσματικά με τον όμιλο Renault και να διασφαλίσουμε ότι συμβαδίζουμε με την πολιτική του.
Ωστόσο, ταυτόχρονα πρέπει να είμαστε σε θέση να παίρνουμε πρωτοβουλίες και γρήγορες αποφάσεις στο πολύ ιδιαίτερο και απαιτητικό περιβάλλον της F1. Και οι αποφάσεις πρέπει να καλύπτουν και την παραμικρή λεπτομέρεια, όπως το να μπορώ να δώσω σε έναν μηχανικό μου έναν μισθό ανταγωνιστικό στα μέτρα της F1, κάτι που απαιτεί μια αυτονομία και δεν μπορεί να άπτεται της αυτοκινητοβιομηχανίας ως συνόλου.
Μας πήρε περισσότερο χρόνο να επιστρέψουμε ακριβώς επειδή αυτό που ουσιαστικά θέλουμε από την επιστροφή μας είναι η νίκη. Δεν ήταν μια απόφαση που ελήφθη για λόγους μάρκετινγκ ούτε για να κάνουμε τη φίρμα περισσότερο ελκυστική.
Η περυσινή αγωνιστική περίοδος ήταν λίγο περίπλοκη, δεδομένου ότι έπρεπε να διασφαλίσουμε την ομαλή μετάβαση από την ιδιότητά μας ως προμηθευτή κινητήρων για τις Red Bull Racing και Toro Rosso σε μια πλήρως λειτουργική ομάδα με όλους τους μετόχους οι οποίοι εμπλέκονται. Η περυσινή χρονιά δεν θα μπορούσε να θεωρηθεί χαμένη καθώς η Renault κατάφερε να αποκαταστήσει τη σχέση της με τη F1 η οποία είχε δοκιμαστεί.
Εχουμε πραγματοποιήσει σημαντικές αλλαγές στους κινητήρες για το 2016. Δεν είναι μυστικό ότι καταφέραμε να φτιάξουμε σωστά το υβριδικό σύνολο. Και ίσως να το καταφέραμε λόγω της εμπλοκής και της πείρας μας στα ηλεκτροκίνητα οχήματα, η οποία φυσικά και υποστηρίζεται από όσα κάνουμε στη Formula E, όπου είμαστε κάτι σαν τη Mercedes στη F1, οι απόλυτοι κυρίαρχοι.
Ουσιαστικά το στοιχείο στο οποίο υστερούσαμε ήταν ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, όπου και επικεντρωθήκαμε.
Ο εφετινός κινητήρας είναι διαφορετικός από τον περυσινό και θα αλλάξει ξανά ως το τέλος της αγωνιστικής περιόδου, ενώ ήδη ο κινητήρας του 2017 βρίσκεται υπό δοκιμή στο δυναμόμετρο. Εχουμε κάνει σημαντικά βήματα προόδου, ωστόσο θα χρειαστεί χρόνος προκειμένου αυτά να εφαρμοστούν και να δοκιμαστούν στην πίστα.
Αντιμετωπίζουμε τη Formula 1 ως ένα είδος ραχοκοκαλιάς για τις αγωνιστικές μας δραστηριότητες.
Επενδύουμε σε τεχνολογία, σε ανθρώπους και διαδικασίες, έχουμε διασυνδέσεις με συνεργάτες, με τη FIA κ.ο.κ., αλλά υπάρχουν και άλλα πράγματα.
Ενα σαφές παράδειγμα είναι η Formula E. Εχουμε εμπλακεί στο συγκεκριμένο πρωτάθλημα και δεν θα ήταν ανακριβές να πούμε ότι η Renault αποτελεί ένα από τα ιδρυτικά μέλη της διοργάνωσης, τόσο από τεχνολογικής πλευράς όσο και ως ομάδα, χάρη στη στενή συνεργασία και στη συμμετοχή μας στην e.dams.
F1: η αυτονόητη επιλογή


Πιστεύουμε πραγματικά στη Formula Ε και η επιλογή μας είναι απολύτως συνειδητή σε ό,τι αφορά την παρουσία μας στη συγκεκριμένη διοργάνωση. Οσο για το κατά πόσο μπορούμε να δικαιολογήσουμε την εμπλοκή μας στη Formula 1, όταν η Formula E είναι σαφώς οικονομικότερη ενώ είναι επίσης παγκοσμίου βεληνεκούς, πρέπει να ομολογήσω ότι θέσαμε και εμείς αυτή την ερώτηση, ωστόσο τα στοιχεία που συγκεντρώσαμε για μια σειρά παραμέτρων όπως το κοινό, η προβολή από τα ΜΜΕ, η αναγνωρισιμότητα του αθλήματος και οι αυτοκινητοβιομηχανίες που συμμετέχουν σε αυτό δείχνουν ότι τα μεγέθη δεν είναι επ’ ουδενί συγκρίσιμα: η F1 υπερέχει σε όλο το παραπάνω φάσμα τουλάχιστον τη δεδομένη χρονική στιγμή. Υπάρχουν πάντα προβληματισμοί σχετικά με το αν και πώς θα πρέπει να αποχωρήσουμε και το πόσο επωφελές είναι να συμμετέχουμε στο άθλημα, ωστόσο αρκεί να κοιτάξει κανείς μόνο τα μεγέθη που αφορούν το κοινό για να διαπιστώσει ότι δεν υπάρχει τίποτα που να πλησιάζει τη F1.
Ταυτόχρονα όμως η F1 δεν μπορεί να εξυπηρετήσει όλο το φάσμα των στόχων μας καθώς θέλουμε επίσης να προβάλουμε τα “συμβατικά” μας αυτοκίνητα, κάτι που επιτυγχάνουμε με διοργανώσεις όπως το Clio Cup και τη συμμετοχή αυτοκινήτων όπως το Clio R3. Θέλουμε επίσης να αναδείξουμε τη σχεδίαση των αυτοκινήτων μας και ένα εξαιρετικό παράδειγμα για αυτό είναι το αγωνιστικό R.S. O1.
Παράλληλα θέλουμε να δείξουμε πώς αντιμετωπίζουμε το μέλλον σε σημαντικές κατηγορίες αυτοκινήτων και κάπως έτσι προέκυψε η συμμετοχή του Dacia Duster στο ράλι Ντακάρ.
Υπάρχει επίσης και η Formula Renault μέσω της οποίας διερευνούμε τις νέες και τις μελλοντικές τάσεις στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Ταυτόχρονα αντλούμε έμπνευση και από διάφορα extreme sports, όπως π.χ. το snowboard, και έτσι, όπως είναι αυτονόητο, λειτουργούμε πολυσυλλεκτικά και καταπιανόμαστε με πολύ διαφορετικά πράγματα».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ