Τoyota Avensis 1.6 D-4D: Σημεία των καιρών

Υπό κανονικές συνθήκες η προσθήκη ενός κινητήρα diesel χωρητικότητας 1,6 λίτρων στην γκάμα ενός αυτοκινήτου με το μέγεθος και τον προσανατολισμό του Avensis θα περνούσε απαρατήρητη.

Υπό κανονικές συνθήκες η προσθήκη ενός κινητήρα diesel χωρητικότητας 1,6 λίτρων στην γκάμα ενός αυτοκινήτου με το μέγεθος και τον προσανατολισμό του Avensis θα περνούσε απαρατήρητη.
Κάτι τέτοιο βέβαια δεν θα μπορούσε να συμβεί στη χώρα μας, όπου τα δύο λίτρα εξακολουθούν να αποτελούν «απαγορευμένο καρπό» σε μια αγορά που έχει μάθει να ζει με τα «λίγα» πολύ προτού ο βίος γίνει… λιτός και ο τρόπος φορολόγησης των αυτοκινήτων… ορθολογικός.
Κάπως έτσι λοιπόν ο τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 1.598 κ.εκ. που η Τοyota δανείζεται από την BMW στο πλαίσιο της ευρύτερης συνεργασίας που έχει αναπτυχθεί ανάμεσα στις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες επισκιάζει τις λιγότερο ή περισσότερο εμφανείς αλλαγές που έχει υποστεί το Avensis στην ανανεωμένη εκδοχή του.
Οπως και να έχει, ο πλήρης ανασχεδιασμός του μπροστινού τμήματος, ο οποίος μάλιστα οδήγησε στην αύξηση του συνολικού μήκους κατά 4 εκατοστά, είναι εκείνος που ορίζει, σε επίπεδο αισθητικής, τις κατευθυντήριες γραμμές της ιαπωνικής μπερλίνας.
Στον θάλαμο επιβατών οι προσπάθειες των ανθρώπων της Toyota επικεντρώθηκαν στη βελτίωση της αντιληπτής ποιότητας, ωστόσο την προσοχή του οδηγού κερδίζει ο αναβαθμισμένος, σε όλα σχεδόν τα επίπεδα, εξοπλισμός.
Η έγχρωμη οθόνη αφής της κεντρικής κονσόλας αναλαμβάνει την υποστήριξη των συστημάτων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (Τoyota Touch2), εντυπωσιάζοντας περισσότερο με το μέγεθος (8 ίντσες) και λιγότερο με την ευκρίνειά της.
Μια δεύτερη TFT οθόνη βρίσκεται τοποθετημένη στο κέντρο του πίνακα οργάνων, εξασφαλίζοντας άμεση πρόσβαση σε κρίσιμες πληροφορίες που σχετίζονται με την κίνηση του αυτοκινήτου στον δρόμο.
Μέρος ενός αθέατου τεχνολογικού κόσμου αποτελούν τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που συνθέτουν το Toyota Safety Sense και επιτρέπουν στο Avensis να αναγνωρίζει την οδική σήμανση (Road Sign Assist), την ακούσια αλλαγή λωρίδας (Lane Departure Alert), την ύπαρξη άλλου οχήματος στο ίδιο ή στο αντίθετο ρεύμα προσαρμόζοντας τη λειτουργία των προβολέων (Αutomatic High Beam) ή ακόμη και την πιθανότητα σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα, ενεργοποιώντας το σύστημα πέδησης (Pre-Collision System).
Σε εξίσου υψηλά επίπεδα με την ασφάλεια κινείται και η άνεση, καθώς η αναβάθμιση των ηχομονωτικών υλικών και οι νέες ρυθμίσεις των ανεξάρτητων αναρτήσεων δεν επιτρέπουν σε εξωγενείς παράγοντες να διαταράξουν την ηρεμία στον θάλαμο επιβατών του Avensis.
Επιστρέφοντας στον κινητήρα diesel των 1,6 λίτρων, οι 112 ίπποι και τα 270 Nm κινούν με άνεση τα 1.455 κιλά ενός αυτοκινήτου που δεν έχει κατασκευαστεί ώστε να ξεχωρίσει για τα δυναμικά χαρακτηριστικά του.
Παρ’ όλα αυτά η ενίσχυση της ακαμψίας και η βελτίωση του συστήματος διεύθυνσης χαρίζουν μεγαλύτερη σιγουριά στις κινήσεις σου, τη στιγμή που το απολύτως θετικό «κούμπωμα» του επιλογέα του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου εξασφαλίζει το επιπλέον κίνητρο για να διεκδικήσεις το κάτι παραπάνω από πλαίσιο και κινητήρα.
Κίνητρα αγοράς αποτελούν με τη σειρά τους η εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και η απολύτως λογική τιμή, η οποία διαμορφώνεται στα 22.420 ευρώ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Autohub
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk