Μια διάκριση, από εκείνες που δεν χωρούν αμφισβήτηση, αποτέλεσε την αφορμή ώστε το Peugeot 308 να συστηθεί εκ νέου στο ελληνικό κοινό και να διεκδικήσει σε μια αγορά που δεν διάγει τις καλύτερες ημέρες της όσα ακριβώς του αναλογούν.
Τo διάστημα που μεσολάβησε από την ανάδειξη του γαλλικού μικρομεσαίου σε «Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2014» ως και σήμερα το 308 όχι μόνο κατάφερε να καλύψει την απόσταση που το χώριζε από τους βασικούς ανταγωνιστές του αλλά και να βρεθεί σε θέση ισχύος επενδύοντας σε χαρακτηριστικά όπως ο μεστός σχεδιασμός, τα υψηλά ποιοτικά στάνταρντ και η αδιαπραγμάτευτη αποδοτικότητα.
Απλότητα που σε κερδίζει
Δεν θα ήταν υπερβολή να ισχυριστεί κανείς πως το σημερινό Peugeot 308 θυμίζει ελάχιστα το αυτοκίνητο που κλήθηκε, στις αρχές του 2014, να αντικαταστήσει. Εχοντας επιλέξει τον πιο σύντομο και ευθύ σχεδιαστικό δρόμο, αποκαλύπτει με την καθαρότητα και την ακρίβεια των γραμμών του έναν αυθεντικά premium προσανατολισμό.
Την ίδια αφαιρετική λογική έχουν ακολουθήσει και οι επιφάνειες του εσωτερικού. Ο πίνακας οργάνων, τοποθετημένος στην κορυφή του ταμπλό, το μικρής διαμέτρου και ελλειπτικού σχήματος τιμόνι, καθώς και η κεντρική κονσόλα με το ένα και μοναδικό χειριστήριο αλλά και την έγχρωμη οθόνη αφής συνιστούν μια πολύ διαφορετική υλοποίηση που στη «γλώσσα» της γαλλικής φίρμας ονομάζεται «i-Cockpit».
Σε κάθε περίπτωση, δεδομένη θεωρήστε την πληρότητα του εξοπλισμού, όπως και την ποιότητα που διακρίνει ακόμα και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στα λιγότερο… προβεβλημένα τμήματα του θαλάμου επιβατών.

Αψηφώντας τη βαρύτητα
Το 308 υπεβλήθη σε εξαντλητική «δίαιτα» χάνοντας 140 κιλά σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη γενιά του. Κάτι τέτοιο, βέβαια, δεν θα ήταν εφικτό αν το μικρομεσαίο Peugeot δεν είχε βασιστεί σε μια νέα πλατφόρμα, την ΕΜP2, και αν η γαλλική φίρμα δεν είχε πάρει τη γενναία απόφαση να χρησιμοποιήσει αλουμίνιο και θερμοπλαστικό για την κατασκευή συγκεκριμένων επιφανειών του αμαξώματος. Καθοριστικό ρόλο στην επιτυχημένη προσπάθεια περιορισμού του βάρους έπαιξε και η διατήρηση του μήκους στα 4,25 μέτρα, την ίδια στιγμή που οι διαθέσιμοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές διεκδικούν με τις «επιδόσεις» τους την κορυφή της κατηγορίας.
Η αλήθεια είναι ότι δεν χρειάστηκαν να γίνουν πολλά πράγματα ώστε το 308 BlueHDi να περιφρουρήσει τη δεδομένη αποδοτικότητά του. Ναι μεν μεταξύ των προδιαγραφών του προστέθηκε ένα αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, ωστόσο ο κινητήρας diesel των 1.560 κ.εκ. είναι εκείνος που εξακολουθεί να ορίζει την τύχη του δημοφιλούς Peugeot.
Μάλιστα στη συγκεκριμένη έκδοση η απόδοσή του φτάνει τους 120 ίππους και τα 300 Nm ροπής φροντίζοντας ώστε η διαδικασία επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 9,5 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 196 χλμ./ώρα.
Εξίσου εντυπωσιακά είναι και τα νούμερα της κατανάλωσης καυσίμου, καθώς με την πολύτιμη συμβολή του συστήματος start&stop η μέση τιμή διαμορφώνεται στα 3,5 λίτρα / 100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα δεν υπερβαίνουν τα 92 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Στον αυτόματο
Ο συνδυασμός του πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων με ένα κλασικό αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων έχει απλοποιήσει τις διαδικασίες μεγιστοποιώντας παράλληλα την άνεση που είναι ικανό να προσφέρει το γαλλικό μικρομεσαίο hatchback μέσα στην πόλη.
Η λειτουργία του EAT6, όπως είναι η κωδική του ονομασία, δεν κρύβει ιδιαιτερότητες.Φυσικά και διαθέτει χειροκίνητη διαμόρφωση, όπως άλλωστε και τρία προγράμματα λειτουργίας που θα σας επιτρέψουν να προσαρμόσετε κυρίως τον χρόνο πραγματοποίησης των αλλαγών στις διαθέσεις σας.
Και πάλι βέβαια οι αντιδράσεις του πλαισίου είναι εκείνες που θέτουν τον πήχη ξαφνιάζοντας μόνο ευχάριστα και ορίζοντας τις απαραίτητες στην πολυπληθέστερη κατηγορία της ευρωπαϊκής αγοράς διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στο καλύτερο από ποτέ Peugeot 308 και στις αντίστοιχες προτάσεις του ανταγωνισμού.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ