Μοντέρνοι χώροι με μυρωδιές, εικόνες και μνήμες, όπου το κάθε μικρό ελληνικό συστατικό μπορεί να βρει τη θέση του, κατακτούν την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό. Πρόκειται για τα μεζεδοπαντοπωλεία Εργον, τα οποία ξεκίνησαν ως μια σειρά ελληνικών παραδοσιακών προϊόντων από όλες τις γωνιές της Γης, στη συνέχεια έγιναν παντοπωλείο με στόχο να αναδειχθούν όλα τα διαμάντια της ελληνικής φύσης και μετά επαναπροσδιόρισαν τις ελληνικές συνταγές, βασιζόμενοι στην ιδέα του μεζέ ως κουλτούρα. Το εγχείρημα ξεκίνησε στη Θεσσαλονίκη από την οικογένεια Δούζη, ενώ σήμερα υπάρχουν καταστήματα Εργον στο Λονδίνο, στις Βρυξέλλες και το φθινόπωρο η εταιρεία θα ξεκινήσει την επέκτασή της στην Αμερική, με κατάστημα Εργον στο Μαϊάμι.
Το στοίχημα του σήμερα είναι «να αναπτύξουμε το δίκτυο των μεζεδοπαντοπωλείων μας στον κόσμο. Μεζεδοπαντοπωλεία με σύγχρονη αισθητική και ελληνική κουζίνα. Χώρους που θα τιμούν τα ελληνικά συστατικά και την ελληνική γαστρονομία, με στόχο να την τοποθετήσει εκεί που της αξίζει» ανέφερε ο κ. Θωμάς Δούζης, ο οποίος μαζί με τον αδελφό του Γιώργο και τον πατέρα του Θοδωρή ίδρυσαν το Εργον. Στην τωρινή μετοχική σύνθεση βρίσκεται και ο κ. Νίκος Γκέρος.
Η ενασχόληση της οικογένειας Δούζη με τα ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα ξεκίνησε το 2004 με τη δημιουργία της εταιρείας Δίαυλος, ενώ το Εργον στη σημερινή του μορφή ξεκίνησε το 2008.
Το πρώτο κατάστημα άνοιξε το 2011 στη Θεσσαλονίκη και σήμερα με τη μέθοδο ανάπτυξης του franchising διαθέτουν καταστήματα στην Αθήνα, στη Λευκάδα, στη Σκιάθο, στη Ρόδο, στη Χαλκιδική, στην Πάρο και στις Βρυξέλλες. Η έδρα παραμένει στη Θεσσαλονίκη όπου εργάζονται 15 άνθρωποι, ενώ η εταιρεία απασχολεί περισσότερους από 120 εργαζομένους και τα τελευταία χρόνια προσθέτει τρία νέα καταστήματα κάθε έτος. Η εταιρεία διακινεί 1.200 προϊόντα από 150 έλληνες παραγωγούς.Την επόμενη τριετία η εταιρεία σκοπεύει να αποκτήσει άλλα 10 καταστήματα.
Πάντως η ανάπτυξη στο εξωτερικό είναι ένα στοίχημα που οφείλουμε να κερδίσουμε, σύμφωνα με τον ίδιο. «Θεωρώ ότι χρειάζεται αρκετή δουλειά ακόμη για να μπορέσουμε να καθιερώσουμε τα ελληνικά προϊόντα στο εξωτερικό. Υπάρχει αλματώδης βελτίωση τα τελευταία χρόνια, αλλά έχουμε πολύ δρόμο να καλύψουμε» τόνισε ο κ. Θωμάς Δούζης.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



