Η Workable καλπάζει στην Αμερική

Πρότυπο εξωστρεφούς επιχειρηματικής ανάπτυξης αποτελεί η Workable, ένα τεχνολογικό startup που δημιουργήθηκε στο τέλος του 2012 στην Αθήνα, είναι διεθνοποιημένο και η συντριπτική πλειονότητα της πελατείας του βρίσκεται στο εξωτερικό.

Πρότυπο εξωστρεφούς επιχειρηματικής ανάπτυξης αποτελεί η Workable, ένα τεχνολογικό startup που δημιουργήθηκε στο τέλος του 2012 στην Αθήνα, είναι διεθνοποιημένο και η συντριπτική πλειονότητα της πελατείας του βρίσκεται στο εξωτερικό.
Η εταιρεία ιδρύθηκε από δύο έμπειρα στελέχη της Upstream, τους κ.κ. Νίκο Μωραϊτάκη και Σπύρο Μαγιάτη, οι οποίοι διέκριναν ένα κενό στη διεθνή αγορά, στο κομμάτι της διαχείρισης των προσλήψεων μέσω Διαδικτύου.
«Αυτό που έκανε σωστά η Workable είναι ότι ξεκίνησε εξ αρχής να φτιάχνει ένα προϊόν κατάλληλο για τις ξένες αγορές και όχι για τις ελληνικές επιχειρήσεις» σημειώνει στο «Βήμα» ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Νίκος Μωραϊτάκης. Η εταιρεία σήμερα έχει 1.500 πελάτες και έχει δεκαπλασιάσει τον τζίρο της σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ο οποίος αυξάνεται με ρυθμό 20% ανά μήνα.
Ο συνιδρυτής της Workable σημειώνει ότι εάν η εταιρεία συνεχίσει με αυτούς τους ρυθμούς, πριν από το τέλος του έτους θα έχει καταστεί ίσως το δημοφιλέστερο site προσλήψεων.
Η μεγάλη αλλαγή που φέρνει το Workable είναι ότι επιτρέπει σε μία μικρή επιχείρηση, με μία μικρή μηνιαία συνδρομή, να μπορεί online να έχει την οργανωμένη διαδικασία προσλήψεων μιας μεγάλης εταιρείας, χωρίς να χρειάζεται να διαθέτει τμήμα ανθρώπινου δυναμικού.
Πρόσφατα η εταιρεία συγκέντρωσε επενδύσεις 5 εκατ. δολαρίων από την ομάδα των επενδυτών της, που αποτελείται από την ισραηλινή 83North (πρώην Greylock), το Openfund ΙΙ και άλλους. Είχε προηγηθεί άλλη επένδυση ύψους 1,5 εκατ. δολαρίων το 2014 από την ίδια ομάδα, ενώ όταν είχε ξεκινήσει είχε δεχθεί κεφάλαιο εκκίνησης 600 χιλιάδων ευρώ από το Openfund ΙΙ.
Η νέα χρηματοδότηση έρχεται να ενισχύσει το Workable στην προσπάθεια για μεγέθυνση της εταιρείας, με στόχο την ανάπτυξη προϊόντων, την ενίσχυση του μάρκετινγκ και των πωλήσεων και την προσέλκυση νέας πελατείας, με αιχμή του δόρατος τις ΗΠΑ.
Το χαρακτηριστικό του Workable είναι ότι, ενώ το προϊόν παράγεται στην Ελλάδα όπου εδρεύει και η πλειονότητα του προσωπικού του, το 95% των πελατών του είναι στο εξωτερικό, κυρίως στην Αμερική.
Η ιδιαιτερότητα της εταιρείας είναι το επιχειρηματικό της μοντέλο, καθώς απευθύνεται σε μικρομεσαίες εταιρείες, διαθέτει «ελαφρύ» μοντέλο πωλήσεων και βασίζεται στο Διαδίκτυο, γεγονός που της επέτρεψε γρήγορα να βρεθεί στο εξωτερικό. «Απευθυνόμαστε στη διεθνή αγορά και η μεγαλύτερη αγορά μας είναι η Αμερική όπου έχουμε το 55%-60% των πελατών μας» λέει.
Μάλιστα, συνεχίζει, η αγορά των ΗΠΑ πηγαίνει καλύτερα, διότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Αμερική είναι πιο συνηθισμένες και έτοιμες να αγοράσουν online λογισμικό για να κάνουν τη δουλειά τους. Σημειωτέον ότι στην Αμερική μικρομεσαία θεωρείται μια εταιρεία 200 ατόμων.
«Η Workable είναι μία τυπική εξαγωγική εταιρεία, που παράγει το προϊόν στην Ελλάδα και διαθέτει γραφεία πωλήσεων και σε άλλες χώρες» σημειώνει και υπογραμμίζει ότι να φτιαχτεί ένα καλό προϊόν, κατάλληλο για την αμερικανική αγορά δεν είναι καθόλου εύκολο χωρίς παρουσία στις ΗΠΑ, διότι πρόκειται για μια χώρα με εντελώς διαφορετικές δομές και μεγέθη.
Ο κ. Μωραϊτάκης παρατηρεί ότι η αγορά εργασίας στην Αμερική έχει σημαντικές διαφορές σε σχέση με την Ευρώπη, καθώς υπάρχει μεγάλη κινητικότητα και τακτική αλλαγή εργασίας. «Αυτό έχει να κάνει με το μοντέλο της οικονομίας. Είναι πιο εύκολο να χάσεις τη δουλειά σου και πιο εύκολο να βρεις καινούργια» τονίζει.
Παράλληλα, όπως σημειώνει, πλέον στην Ελλάδα υπάρχει η δυνατότητα μια εταιρεία λογισμικού να έχει πρόσβαση σε κεφάλαιο εκκίνησης ώστε να φτιάξει προϊόν και να κάνει τα πρώτα της βήματα. Αυτό που χρειάζεται, συνεχίζει, είναι προϊόντα που να είναι κατάλληλα για τις μεγάλες αγορές του εξωτερικού. Και επειδή, όπως λέει, η ελληνική αγορά δεν προσφέρεται για καταναλωτικά αγαθά, είναι ευκολότερο κανείς από τη χώρα μας να παρέχει λύσεις προς τις επιχειρήσεις. «Είναι πιο πιθανόν να ξέρεις τι χρειάζεται ένα ξενοδοχείο, παρά ένας 17χρονος στο Σαν Φρανσίσκο» εξηγεί.
Ο κ. Μωραϊτάκης θεωρεί ότι από την Ελλάδα είναι πιο εύκολο να φτιαχτεί λογισμικό από ό,τι βαριά βιομηχανία και σημειώνει ότι πλέον υπάρχουν προϋποθέσεις προκειμένου ένα startup να κάνει το πρώτο του βήμα ώστε να επεκταθεί και να μετεξελιχθεί σε μια αξιοπρεπή εξαγωγική επιχείρηση.

HeliosPlus

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk