Το παρόν και το μέλλον του αυτοκινήτου στην πρίζα

Στον δρόμο για ένα καθαρότερο περιβάλλον, υπό την πίεση των ολοένα και αυστηρότερων προδιαγραφών ρύπων, η αυτοκινητοβιομηχανία αρνείται να περιμένει τη διάδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από άσχετα με εκείνη στοιχεία: τη βελτίωση των υποδομών φόρτισης, το υψηλό κόστος των μπαταριών και την αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών μας.

Στον δρόμο για ένα καθαρότερο περιβάλλον, υπό την πίεση των ολοένα και αυστηρότερων προδιαγραφών ρύπων, η αυτοκινητοβιομηχανία αρνείται να περιμένει τη διάδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από άσχετα με εκείνη στοιχεία: τη βελτίωση των υποδομών φόρτισης, το υψηλό κόστος των μπαταριών και την αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών μας.

Για να κερδίσει χρόνο και να προλειάνει το έδαφος χρησιμοποιεί σε μεταβατικό ρόλο τον συνδυασμό υβριδικής και ηλεκτρικής τεχνολογίας. Τα μοντέλα που ακολουθούν αποτελούν τα κορυφαία της παραδείγματα!

1. Volvo V60 Plug-in Hybrid

Το στυλάτο V60 στην Plug-in Hybrid εκδοχή του είναι ουσιαστικά «τρία αυτοκίνητα σε ένα» συνδυάζοντας έναν πετρελαιοκινητήρα 215 ίππων με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 68 ίππων, με κατανάλωση καυσίμου 1,8 λίτρα/100 χλμ.
Στην πράξη οδηγείς ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αυτονομία 50 χλμ., ένα υβριδικό μοντέλο με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μόλις 48 γραμμ./χλμ. και ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο επιδόσεων με επιτάχυνση από στάση σε 6,1 δευτερόλεπτα.

Για τη μετάδοση της κίνησης χρησιμοποιείται αυτόματο κιβώτιο έξι ταχυτήτων ενώ έχεις στη διάθεσή σου τρεις επιλογές, πατώντας διακόπτες στην κεντρική κονσόλα. Στην επιλογή Pure το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια, στην Hybrid η συνδυαστική χρήση των δύο μοτέρ εξασφαλίζει αυτονομία 1.200 χλμ., ενώ στην επιλογή Power η ροπή των 440+200 Nm καθιστά το ασφαλέστερο Plug-in υβριδικό στον κόσμο εφάμιλλο ενός GTi σε ρυθμό κίνησης, με το πλεονέκτημα των οικογενειακών χώρων και την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας.

2. Lamborghini Asterion LPI 910-4

Ξεκινώντας από την αποκωδικοποίηση του ονόματός της, αυτή είναι μία ακόμη Lamborghini με όνομα ταύρου – και δη του Μινώταυρου από την ελληνική μυθολογία -, με τα διακριτικά LPI (Longitudinale Posteriore Ibrido) να αποκαλύπτουν την υβριδική της φύση, τον αριθμό 910 να εκφράζει την ισχύ της και το 4 να αποτυπώνει την ύπαρξη τετρακίνησης.

Μηχανολογικά συνδυάζει τον V-10 βενζινοκινητήρα 5,2 λίτρων της Lamborghini Huracan, απόδοσης 610 ίππων, με τρεις ηλεκτροκινητήρες ισχύος 300 ίππων, μεγέθη που της επιτρέπουν να επιταχύνεται από στάση σε 3 δευτερόλεπτα, αναπτύσσοντας μέγιστη ταχύτητα 320 χλμ./ώρα.

Στην ερώτηση ποιον ενδιαφέρει μια Lamborghini που μπαίνει στην πρίζα, αγνοώντας μια Huracan ή μια Aventador, η απάντηση είναι διπλή: αφενός την ίδια τη Lamborghini που «απαντά» πειστικά στις ομοειδείς Porsche 918 Spyder (875 ίππων), McLaren Ρ1 (903 ίππων) και Ferrari LaFerrari (950 ίππων), αφετέρου όλους όσοι θα θυσίαζαν τον εκπληκτικό ήχο του τοποθετημένου στο κέντρο του αμαξώματος V10 μοτέρ, για να κινούνται αθόρυβα και αποκλειστικά ηλεκτρικά καλύπτοντας απόσταση έως 50 χλμ./ώρα με ταχύτητα όχι μεγαλύτερη των 125 χλμ./ώρα.

Αν αυτό στις Volvo και Mercedes-Benz ονομάζεται «πολιτισμός», στην Asterion είναι απλώς «διαστροφή».

3. Mercedes-Benz S 500 Plug-in Hybrid

Πολυτελής σαν ανάκτορο και ήσυχη σαν άδεια εκκλησία, η S 500 Plug-in Hybrid έχει ηλεκτρική αυτονομία κίνησης 33 χλμ., συνδυαστική απόδοση 442 ίππους, κατανάλωση 2,8 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 65 γραμμ./χλμ.

Οι μπαταρίες της φορτίζονται σε περίπου 4 ώρες ενώ στον δρόμο πέρα από τις καταιγιστικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 5,2΄΄) «κρύβει» εξαιρετικά το βάρος της, όχι τον όγκο της. Χάρη στα 4 προγράμματα λειτουργίας – Hybrid, Ε-Mode, Ε-Save, Charge – και στα 3 προγράμματα οδήγησης – E+, E και S – μεταλλάσσεται ανάλογα με τις επιθυμίες σου, ενώ το highlight της είναι αντάξιο του ύφους της: αν ο προορισμός σου προγραμματιστεί στο σύστημα πλοήγησης, η χρήση της ισχύος και η φόρτιση/εκφόρτιση των μπαταριών αποφασίζεται από το ίδιο το αυτοκίνητο, ανάλογα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες και τη μορφολογία του εδάφους στο οποίο κινείσαι.

Επαναφόρτιση στο σπίτι και αλλού

Η διαδικασία επαναφόρτισης είναι απλή: συνδέεις τη μια άκρη του κίτρινου καλωδίου στο αυτοκίνητο και την άλλη σε μια κοινή πρίζα του οικιακού ηλεκτρικού δικτύου, με τη διάρκεια της φόρτισης να εξαρτάται από την ένταση του ρεύματος σε amperes (230V / 6Α, 10Α, 16Α). Στην Ελλάδα θα χρειαστεί κανείς 3,5-4 ώρες για μια πλήρη επαναφόρτιση που θα του επιτρέψει να διανύσει σχεδόν 50 χλμ. αποκλειστικά με την ενέργεια που αποθηκεύεται στις μπαταρίες ιόντων λιθίου και τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα. Ο οδηγός μπορεί επίσης να «κρατήσει», πατώντας ένα κουμπί στην κεντρική κονσόλα, ενέργεια από τις μπαταρίες για να τη χρησιμοποιήσει σε κάποιο άλλο σημείο της διαδρομής του.

*Δημοσιεύθηκε στο ΒΗΜΑmen Νοεμβρίου 2014

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Αφιερώματα
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk